Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Canarische eilanden - Forum Wereldfietser

Canarische eilanden

Hola a todos!

Wie heeft er al met de fiets ge-eiland-hopt op de canarische eilanden.
Wat is er de moeite of juist niet?

ruth

Ja ik heb er uitgebreid gefietst.
Niet al te veel gehopt, maar wel Tenerife, Gomera, La palma, Gran Canaria, Lanzarote en Fuerteventura gezien.
Elk eiland heeft zijn eigen sfeer, maar ze zijn niet al te groot. Fietsen kan behoorlijk pittig zijn, want de passen lopen vaak tot boven de 2000 meter en vanaf zeeniveau is dat een behoorlijke inspanning.

Tenerife vond ik persoonlijk het meest afwisselende eiland, met de droogte en woestijn klimaat in het zuiden, de grote vulkaan in het centrum, en de berggebieden in het noorden.

La Palma is erg groen, steil zonder veel alternatieven maar ook een stuk rustiger dan Gran Canaria en Tenerife.

Gran Canaria is droog en het binnenland heeft wel wat van de Amerikaanse Canyons.

Lanzarote is niet al te steil (hoogste punt circa 700 meter) en erg vulkanisch. Persoonlijk was dat het minst afwisselende eiland en ook een stuk kleiner dan de anderen

Fuerteventura is een grote zandbak en eigenlijk niet zo interessant. Het waait er bijna altijd stevig.

Gomera ben ik maar een dag geweest dus daar kan ik niet zo goed over oordelen. Het is niet zo heel erg groot, dus ik denk dat een mountainbike misschien iets leuker is.

Zie ook mijn verslagen op mijn website

http://www.luddo.nl

Het prettige is dat in de winter de temperatuur nog prima aangenaam is.

veel plezier


groet

Luddo

He bedankt! Goed leesvoer voor op zondag :D