Additionally, paste this code immediately after the opening tag: gezocht: versleten Heggemann kettingbladen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

gezocht: versleten Heggemann kettingbladen

Ik denk dat je helemaal niks kunt zeggen over slijtage (i.v.t. andere bladen) n.a.v. kilometrage tenzij je bladen aan dezelfde omstandigheden blootstelt, dit soort foto's uit de praktijk zegt zonder meer vooral iets over de omstandigheden waarin gefietst is (en -lack of- onderhoud).

En het is vooral een vooroordeel (van mij) mbt reputatie, maar ik denk dat de gemiddelde idworx fietser vooral wat leuke (vakantie)tochtjes door europa doet over gladde wegen en dan vooral bij mooi weer.
Eens met Matthie wat testen onder gelijke omstandigheden betreft.

Idworx heeft KMC ook een "extra slijtvaste" (en dure) single speed ketting laten maken maar ik vond een kettingtest niet overtuigen om dat geld er aan uit te geven. Toegegeven, het is maar 1 (stukje) ketting dat getest is, maar toch...

Ik heb "normale" tandwielen en zo'n Rohloff kettingmeetapparaatje en koop/vervang regelmatig een goedkope 7/8 speed ketting van een tientje. Vind ik een betere strategie dan dure verslijt-onderdelen met een Idworx logootje te kopen (wel mooie fietsen trouwens).
Wat voor steek hebben deze kettingbladen? Eigenlijk vind ik het nog niet eens zo duur, als deze bladen minimaal 30dkm meegaan, hoe vaak heb je dan een gewoon blad al vervangen? Ik weet het dat is natuurlijk afhankelijk van hoe goed je poetst en waardat je rijd. Maar toch. ik ben een poetser, en maak de fiets elke week goed schoon en ik heb een gainglider, maar van dat soort kilometer standen met 1 blad kan ik alleen maar dromen.

van een idworx ook! maar als ik later groot en rijk ben, dan koop ik een idworx.
Hendrik1976 schreef:Wat voor steek hebben deze kettingbladen?
4x104

Die 30.000km ga je makkelijk halen, het dubbele is ook niet onwaarschijnlijk ;)
Bedankt,

Heb er eentje besteld, gaat natuurlijk wel een tijd duren voordat ik die naar je op kan sturen. :wink:


Hendrik.