Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsen rond de Bodensee met kinderen 8 + 9 - Forum Wereldfietser

fietsen rond de Bodensee met kinderen 8 + 9

Name: kees boezer

Email: eboezer2@freeler.nl

Kan iemand mij helpen met informatie over een route rond de Bodensee met 2 kinderen 8+9 jaar oud. Voorliefde voor kamperen en dagafstanden maximaal 3 uur fietsen.

Kees Boezer

Name: Koen Baeten

Email: koenbaeten@hotmail.com

Over kamperen in de buurt van het Bodenmeer kan ik je niets vertellen, maar ik heb 2 jaar geleden wel een heel stuk langs de Zwitserse zijde van het meer gereden (van Radolfzell tot Rohrschach). Fietsen is er echt geweldig!!! Er ligt een zeer goed onderhouden fietspad, volledig bewegwijzerd, en de hoogteverschillen zijn minimaal (je rijdt bijna constant naast het meer). M.a.w. zeer geschikt om met je kinderen te doen.

I.v.m. het kamperen zou ik informeren bij het VVV:

Internationaler Bodensee-Verkehrsverein
D-78462 Konstanz
Postfach 6686, Tel 075 31/22232

Verkehrsverband Ostschweiz
CH-9001 St. Gallen
Banhofplatz 1a, Tel 071 51/4041

Landesfremdenverkehrsamt Vorarlberg
A-6900 Bregenz
Römerstr. 7, Postfach 104, Tel 055 74/22525

Ik hoop dat je hier de juiste informatie kunt krijgen. In ieder geval veel plezier met je fietstocht.

Koen
--- --- --- --- --- --- --- --- ---

Name: Bert Sitters

Email: b.sitters@pz.nl

Hoi,

Probeer ook wat informatie te krijgen bij de Duitse fietsersbond: ADFC, www.adfc.de. Of bij de Zwitsere fietsersbond: www.igvelo.ch

Een andere Zwitserse fietssite is: www.veloland.ch
Voor de Oostenrijks fietsersbond www.ping.at/argus.

De ANWB biedt een fietsreis aan Bodensee. Wellicht kun je uit hun brocure nog wat halen.

Veel plezier rond het Bodenmeer.

Groetjes,

Bert
--- --- --- --- --- --- --- --- ---