Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen naar Santiago de Compostela - Forum Wereldfietser

Fietsen naar Santiago de Compostela

Al jaren zat ik met de gedachte in mijn hoofd. Nu, na zovel jaren, mag ik eindelijk vertrekken van mijn ouders.
Ik zou graag iemand vinden die mee wilt fietsen. Lijkt me gezelliger met twee...

Ik wil in begin juli(na mijn examens) vertrekken vanaf Antwerpen om dan via de St-Jacobsroute naar Tours, Pyreneën, Burgos, en uiteindelijk Santiago te fietsen.

Ik neem mijn tentje mee, want wil de reis zo laag mogelijk houden qua kostprijs, maar ook om echt in Pelgrimssfeer te komen.

De terugreis moet spijtig genoeg wel met de bus gebeuren, doordat ik niet genoeg tijd heb om terug te fietsen.
Ik wil iedere dag zo rond de 100km afleggen, met daartussen een paar rustdagen, om ongeveer een maand later aan te komen in Santiago.

Ikzelf rij met een ligfiets, maar doe dit echt wel op vakantietempo, niets overhaast en 100% genieten van de omgeving.

Iemand zin om mee te gaan?

Groeten,
Ward

hoi ward,

ik wou dat ik mee kon, maar dat zit er spijtig genoeg ff niet in.
ik ben verleden jaar van lissabon naar huis gereden, onder meer via santiago. ik ga ervan uit dat je de route boekjes van pirola naar santiago hebt. ik heb de zogenaamde noordelijkere "terugrijroute" door het cantabrische gebergte genomen. Die kan ik je zeker aanraden aangezien de hoofdroute ZO toeritstisch is geworden dat er m.i. een groot deel van de lol af is. deze alternatieve route loopt door een heel mooie, rustige streek, met veel mooie plekjes om (af en toe noodgedwongen) te wildkamperen.

moest je nog tijd overhebben bij aankomst, rij zeker even door naar cape finistere. Aangezien ik vanuit portugal kwam mocht ik niet in de refugio slapen daar (geen pelgrim), maar als je daar bent rij je gewoon naar de andere kant van de landtong (max 1 km), daar heb je een fantastisch strandje, nieuwe houten tafel en bank om te eten en fantastische wildcampeerplek (overigens verboden daar). Dit was trouwens op aanraden van de mensen uit de refugio.
iets noordwaarts van finistere heb je mucia (waar de prestige zonk), met ook weer zo een schiereilandje dat je rond kan fietsen (noordelijke stuk is gravel maar bloedmooi).
als je toch vakantie hebt na je examens, probeer er maar een weekje aan vast te breien en daar een kijkje te gaan nemen. of wie weet even langs de picos rijden, heb ik tot mijn grote spijt nu niet gedaan doen.

Koenie,

Bedankt voor de leuke tips!
Het begint echt al te kriebelen om te vertrekken... Maar eerst nog een halfjaar studeren :?