Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsrouteboekjes Thailand AWOL - Forum Wereldfietser

fietsrouteboekjes Thailand AWOL

Ik ga rond kerst fietsen in Thailand. Nu zou ik graag de boekjes van Azian Way Of Live eens inzien, kijken hoe hun route gaat en of ik daar nog wat tips uit kan halen.
Nu kan ik deze boekjes niet kopen, omdat ik niet met hen reis.
Maar wie heeft ze voor mij tweedehands? (mag best een oudere versie zijn, om tips uit te halen prima). Ik kan ze van je overnemen, maar alleen lenen en terugsturen is ook prima!

groeten, Lieke

ps. overige tips in Thailand zijn ook welkom!
Die boekje heb ik niet maar er zijn toevallig wel laatste 2 Thailand cq Laos topic voorbij gekomen:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 14&t=20594 en
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 14&t=20751
lieke.geraedts schreef:Ik ga rond kerst fietsen in Thailand. Nu zou ik graag de boekjes van Azian Way Of Live eens inzien, kijken hoe hun route gaat en of ik daar nog wat tips uit kan halen.
Nu kan ik deze boekjes niet kopen, omdat ik niet met hen reis.
Maar wie heeft ze voor mij tweedehands? (mag best een oudere versie zijn, om tips uit te halen prima). Ik kan ze van je overnemen, maar alleen lenen en terugsturen is ook prima!

groeten, Lieke

ps. overige tips in Thailand zijn ook welkom!
Je kunt wel een Route pakket afnemen, incl boekje http://www.awol.nl/ticketplus.php
Ik heb veel mbv AWOL routeboekjes gefietst.Zij hebben routeboekjes voor een bepaald traject.
hierin zijn de mogelijke etappes beschreven met daarin opgenomen suggesties voor overnachting plekken.Er staat ook andere relevante info in.

Ik leen ze niet uit omdat ik dit niet fair vindt tov AWOL.
ik kan je wel meer info geven over fietsen in Thailand en AWOL(PBtje)maar zo zijn er wel meer op dit forum.

Groet Dirk
Hoi,

Ik ga ook binnenkort naar Thailand om te fietsen van Bangkok naar phuket. Ik wilde eerst met awol boeken vooral vanwege de routeboekjes maar had een beetje moeite met het verplicht afnemen van een luxe overnachting in en hotel bij aankomst. Vooral omdat ik vrienden heb om bij te overnachten in Bangkok.
Nu heb ik een beetje spijt dat ik niet bij ze geboekt heb, want ik maak me toch ook wel zorgen om het vinden van een goeie route.
Wat denken jullie, ervaren Thailand fietsers ervan? Is het ook mogelijk om zelfstandig een leuke route te ontdekken via kleine wegen aan de hand van een goeie wegenkaart?

Groetjes en dank
Bangkok, Puketh is een mooie route die je misschien ook wel allen kan doen, maar met een routeboekje scheelt je dat veel uitzoektijd bv. voor een overnachtingsplek.
Heb je al met AWOL gesproken over jouw eigen overnachtingsadres?
Meestal zijn ze wel flexibel, en zo duur is zo,n overnachting ook weer niet.
kort geleden is ook deze 'duit in het zakje ' gedeponeerd:

http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =5&t=20739

Robw
Tieniemienie schreef:Wat denken jullie, ervaren Thailand fietsers ervan? Is het ook mogelijk om zelfstandig een leuke route te ontdekken via kleine wegen aan de hand van een goeie wegenkaart?
Dat moet wel lukken. Ik ben in 2000 van Ayuthaya naar Krabi gefietst, zo veel mogelijk via kleine wegen. Op mijn website staat een verslag van deze fietstocht in Zuid-Thailand, met onderaan het verhaal de dagafstanden en een link naar een pdf met vrij uitgebreide routeaanwijzingen. De info zal uiteraard deels verouderd zijn, maar ik denk dat je er nog wel iets aan hebt.
even ter aanvulling op Peter de Rijk zijn verslag.
Om van Surat Thani naar Koh Samui te gaan, kun je ook de Songserm 'Express boat' nemen.
Volg vanuit Surat Thani de rivier in westelijke richting, na ongeveer
8 km door wat industrie gebied zie je een bord 'Express boat to Samui and
Phangan'. Dit is Ta Tong pier.
Dit is een kleinere passagiers boot, maar je fiets mag mee.
Vertrekt maar 1x daags om 8 uur 's morgens, 2 1/2 uur varen langs mooie eilanden. En komt aan in Nathon, het 'hoofdstadje' op Samui.

Ook is er de mogelijkheid om vanuit Chumphon met de Songserm 'Express boat'
te eiland hoppen via Koh Tao, Koh Phangan en Koh Samui.
De pier in Chumphon is echter iets van 18 km buiten de stad en vonden wij moeilijk te vinden, vooral omdat de boot al om 7 uur 's morgens vertrekt.

Fijne fietsreis.
Dank jullie wel peter en josé !Dit geeft me wel vertrouwen in mijn avontuur!
Hoe is het om te fietsen in het zuiden van Thailand langs de kust? Is het druk (wegen en met toeristen)? en is de omgeving erg mooi? of toch wel veel van hetzelfde.
Ik vlieg (retour) op Bangkok, maar heb het plan om eerst in het noorden te gaan fietsen, vanaf Chiang May. Daarna (op de een of andere manier maar niet per fiets, dat duurt te lang, tips?) naar het zuiden te gaan en dan nog in het zuidelijke deel te fietsen. Heeft iemand route-suggesties? Of zou de kust ten oosten van Bangkok mooier/minder druk zijn (is misschien wel makkelijker te combineren met mijn ronde in het noorden en de terugreis vanaf Bangkok).

groeten, Lieke
Er zijn grofweg 3 manieren om van Bangkok naar Chiang Mai te gaan voor een wereldfietser:
- Op de fiets uiteraard. Het is zo'n 800 km
- De trein (overdag en of 's nachts). Een dagtrein kost ongeveer 34 euro. Geen idee of de fiets extra kost
- Vliegen. Enkele reis 100-130 euro

Je kan ook je fiets in Bangkok laten staan, naar Chiang Mai reizen en daar een fiets huren voor een week. Of een brommertje; dat ook leuk.
lieke.geraedts schreef:Hoe is het om te fietsen in het zuiden van Thailand langs de kust? Is het druk (wegen en met toeristen)? en is de omgeving erg mooi? of toch wel veel van hetzelfde.
Ik vlieg (retour) op Bangkok, maar heb het plan om eerst in het noorden te gaan fietsen, vanaf Chiang May. Daarna (op de een of andere manier maar niet per fiets, dat duurt te lang, tips?) naar het zuiden te gaan en dan nog in het zuidelijke deel te fietsen. Heeft iemand route-suggesties? Of zou de kust ten oosten van Bangkok mooier/minder druk zijn (is misschien wel makkelijker te combineren met mijn ronde in het noorden en de terugreis vanaf Bangkok).

groeten, Lieke

Bedoel je met ten zuiden van Bangkok van Phuket af naar Maleisie? In dat geval prima fietsen sommige stukken mooi door binnenland en dan weer even zelf afzwenken naar de kust voor zwemmem en soms even over langs de M4 maar daar zijn brede stroken voor eerst fietsers dan brommers en dan pas auto's, bovendien kunnen ze daar over het algemeen niet hard.
Bij de 7/11 winkels (die vind je in iedere redelijke plaats) hebben ze gedetailleerde kaart van dat gebied (ik dacht 1 op 300.000), ze staan bij de wenskaarten.
Robw
Hoi Lieke,

Grappig, ik heb ongeveer hetzelfde plan als jij. Ik vlieg alleen terug vanaf phuket. Maar ik wil ook eerst met de (dag)trein naar chang may en daar een brommer huren (omdat de bergen er te hoog zijn voor mij) en dan terug bnaar bangkok en dan fietsen vanaf Bangkok naar phuket.
Ik ben er in november en december
Groetjes
heb jij (vorige bericht) al een route bepaald? zo ja, op basis waarvan? en hoeveel weken heb je de tijd voor elk deel?
Nee ik heb nog niet echt een route bepaald. Hoop dat ter plekke met ter plaatse gekochte kaarten te kunnen uitzoeken