Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS tracker Tips? Ervaringen? - Forum Wereldfietser

GPS tracker Tips? Ervaringen?

Heeft er iemand ervaring met een GPS tracker op lange reizen?
Ik ga (vrouw, 28 jaar) in mijn eentje een jaar lang fietsen, om te beginnen van huis naar China.
Ik ben de opties aan het bekijken om een GPS tracker aan te schaffen die het thuisfront kan laten weten waar ik uithang en waarmee ik eventueel een SOS alarm kan versturen. Heeft iemand ervaring met zo'n apparaatje?
Het ziet er naar uit dat je er nogal prijzige abonnementen bij moet aanschaffen.
ik gebruik in principe gewoon mijn mobiele telefoon en een app die dat bijhoudt. GPS is gratis, je kunt gewoon je dataverbinding uitzetten en al je tracks uploaden als je wifi hebt. nadeel is wel dat je, als je geen dynamolader hebt, de kans hebt dat je telefoon leeg is aan het einde van de rit. Ik heb fietsdagen van 6-8 uur gehad en hield met mijn samsung galaxy s3 meestal rond de 20-30% over.

verder gebruik ik strava, maar ook de app van fietstijden.nl is erg aangenaam m.i.

groet, Sebas
aapje99 schreef:ik gebruik in principe gewoon mijn mobiele telefoon en een app die dat bijhoudt. GPS is gratis, je kunt gewoon je dataverbinding uitzetten en al je tracks uploaden als je wifi hebt. nadeel is wel dat je, als je geen dynamolader hebt, de kans hebt dat je telefoon leeg is aan het einde van de rit. Ik heb fietsdagen van 6-8 uur gehad en hield met mijn samsung galaxy s3 meestal rond de 20-30% over.

verder gebruik ik strava, maar ook de app van fietstijden.nl is erg aangenaam m.i.

groet, Sebas
Interessante informatie :?: :lol:

Maar het is wel een antwoord op een vraag die niet gesteld is.

Peter
Hoi Hera,

Wij zijn op reis iemand tegengekomen die deze SPOT Statellite GPS Messenger gebruikte en er erg tevreden over was.
Ik meen dat je kan instellen hoe vaak er een signaal afgegeven wordt.

Groeten,

Maarten
nvt
Bedankt voor de reacties tot nu toe!
Ik verwacht inderdaad dat mijn telefoon niet afdoende is.
Ik ben de optie nog aan het overdenken, maar het thuisfront vroeg er inderdaad naar of ik zoiets mee nam. Mocht ik in een ravijn storten, dat ze me in ieder geval terug kunnen vinden. En dan heb ik er niet zoveel aan dat ik 3 dagen later ergens mijn gegevens vanaf mobiel zou kunnen 'uploaden'.
Ik ken de SPOT inderdaad. Is wel erg prijzig.. Ik pieker nog even door. :)
nvt