Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets effe stallen??? - Forum Wereldfietser

fiets effe stallen???

we vertrekken in maart voor langere tijd op reis, we gaan onderweg ook nog andere dingen doen (duiken,jungle,fiji eilanden bezoeken), op sommige momenten zullen we onze dierbare fiets effe moeten stallen...
waar doen jullie dat zoal???
ik heb de laatste keer in ijsland gewoon bij mensen aangeklopt en gevraagt of ik mijn fiets met alles der op daar mocht stallen en dat kon.
op vlieghavens kan het ook maar zou duur zijn...
in thailand hebben we al wel eens in ons guesthouse spullen achter gelaten betaal een klein bedragje...
wie heeft nog ervaringen???
alvast thanks
manu

Ik stal m'n fiets/bagage meestal bij m'n accomodatie. Voor enkele uren tot een dag is weigering zeer zeldzaam. Soms kun je wel vragen stellen bij hoe veilig je fiets/bagage daar gestald is. Vaak is het ook superveilig in een speciale afgesloten ruimte. Voor het langere tijd stallen wordt er wel eens wat lastiger gedaan, maar vaak wordt ook dat kostenloos gedaan. Zeker als het betekent dat ze nog iets aan je kunnen verdienen (extra overnachtingen, boeken tour etc).

Een alternatief is betaald stallen in een bagagedepot. Bus en treinstations bieden daar vaak een mogelijkheid toe. Ze hebben meestal een gunstigere ligging en zijn waarschijnlijk goedkoper dan vliegvelden.

Gewoon bij mensen aankloppen heb ik wat betreft m'n fiets/bagage nooit gedaan, maar is uiteraard een mogelijkheid. Wel ooit om de auto te parkeren terwijl ik een paar dagen een rondje ging fietsen. Het nadeel van deze optie vind ik dat ze geen belang hebben dat je spullen goed/veilig bewaard worden. Een hostel/guesthouse krijgt een slechte naam als er (regelmatig) bagage verdwijnt. Dat heb je bij particulieren niet. Ik heb ook meer dan eens verhalen gehoord (en 1 keer zelf megemaakt) dat mensen bestolen zijn tijdens een overnachting bij particulieren thuis. Dat geeft mij geen goed gevoel om m'n bagage bij wildvreemden achter te laten.

Ik heb 1 keer bij het plaatselijke politiebureau (Thailand) gevraagd waar ik m'n fiets en bagage veilig kon stallen. Na het antwoord dat er geen faciliteiten waren heb ik gevraagd of ik ze op het politieburo kon stallen, maar dat werd niet gewaardeerd. Ik kreeg een preek die, voor zover ik het kon volgen, erop neer kwam dat ze wel wat beters te doen hadden.

mvg
Wilco