Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets kopen in Saigon, Vietnam - Forum Wereldfietser

Fiets kopen in Saigon, Vietnam

Heeft iemand ervaring met een mountainbike kopen in Saigon?

Wij willen in dec/jan de Mekongroute in Vietnam fietsen vanaf Saigon.

In Saigon eind januari de fiets weer verkopen.

Is er iemand die eind januari wil gaan fietsen dan zijn onze fietsen te koop.
lijkt me geen enkel probleem.
google op Ho Chi Min bicycle shop en je ziet al een paar winkels met goede MTB's (zelfs Surly!). Of het verkopen makkelijk gaat weet ik niet. Het is ook niet te zeggen dat een goede MTB daar goedkoper is. Waarschijnlijk niet. Aan de andere kant als je alleen in de Mekong delta gaat fietsen, is elke fiets geschikt, dus een goedkoop barrel trekt het ook wel, als je niet teveel bij je hebt. Versnellingen heb je alleen nodig om bruggen over te fietsen.

Sjirk
We hebben deze zomer in Vietnam gefietst. Ook in Saigon en de Mekong delta.
We hebben heel weinig goede fietsen gezien en ik kan me niet herinneren een goede fietsenmaker te hebben gezien, terwijl we toch hele stukken door Saigon hebben gereden.

Wij zijn overigens gevlogen met Emirates (vanaf Dusseldorf, dat is goedkoper dan vanaf Amsterdam). Fiets kon mee in bagagevrijheid van in totaal 30 kg.
je kunt desgewenst ook oudere mountainbike hier kopen en die dan in Saigon verpatsen of laten staan.

Wegen in Mekong delta zijn vrij druk en soms te druk. Hoofdwegen zijn echt niet leuk. Er zijn ook wel kleine weggetjes, maar die staan vaak niet op de kaart.
Ik heb dat als volgt opgelost:
- ik had twee digitale kaarten van Vietnam gevonden (open streetmap en open cycle map light) . Die had ik in mijn Garmin (kaarten zijn gratis te downloaden; anders moet je mij ff berichten)
- ik heb in boekwinkel in Saigon een atlasboek (voor Vietnam duur, circa 10 euro) gekocht met redelijk gedetailleerde kaarten (winkel zit niet ver van Benh Thanh markt aan de straat "Le Loi" (dat is het hartje van centrum Saigon, op loopstand van Stadhuis met beeld van HoChiMinh).
- de combi van digitale detailkaarten en de atlas vond ik heel handig.
- digitale kaarten met hoogteprofiel heb ik niet gevonden. Maar die heb je in Mekong delta ook niet nodig.

In Mekong delta zijn heel veel veerpontjes (voor brommers). Dus je hoeft niet bang te zijn dat je een rivier niet over kan.

Overigens: vervoer met fiets kan met bussen, maar is wel wat geregel. Meeliften met auto's is geen optie. Er zijn bijna geen auto's en vrachtwagens rijden super langzaam.

Succes,
Jan Willem
Hartelijk dank voor de info.
Ik heb al een lijstje met fietswinkels die goede tot redelijke fietsen verkopen. We zoeken een mountainbike met een bagagedrager.
Uit de info van de winkels hebben ze die.
Als we daar zijn zoeken we de adressen op en hopen dat we iets geschikt voor ons kunnen vinden. We hebben dat in Bangkok ook gedaan en dat is gelukt.

Ik bereid me voor op het kopen van een GPS voor de fiets.
We hebben de kaart van Reise Nowhow, Zuid Vietnam. Ik maak kleuren kopieen van de gedeeltes waar we willen fietsen en gebruik die onderweg.
Ik kijk ook altijd in een boekwinkel om een atlas van het gebied te kopen.
Bedankt voor de tip.

We zoeken nog een kaart van Saigon.

Misschien wil je van je atlas af en kunnen wij hem overnemen?

Ik stuur je nog een PB met mailadres.

Groeten,

Lieneke
Beste Lieneke,

Wij komen aan op 24 januari in Saigon en zijn van plan de Mekong delta te fiesten, hebben echter nog geen fietsen, misschien kunnen we die van jullie overnemen?

vr gr Ale
Ale,

Zou heel mooi zijn als jullie de fietsen willen over nemen. 2 stuks.
Welk merk en maat hoor je pas als we ze gekocht hebben. We kunnen een foto opsturen.

ik heb je een pb berichtje gestuurd met mijn mailadres.

Ik wacht je reactie af.

Gr. Lieneke