Additionally, paste this code immediately after the opening tag: de nieuwe binnnenband? - Forum Wereldfietser

de nieuwe binnnenband?

Ik kwam deze nieuwe binnenband tegen bij mijn bevriende fietsenmaker en heb er eentje besteld!

Onderweg een lekke band dan geen wielmoer, ankerplaatbout en/of rohloff losmaken, een thuiskomer of terug naar de camping!
Daarna denk ik wel een orginele binnenband te plaatsen maar geen geknoei meer onderweg.

Hoe de binnenband zich gedraagt met een bepakte fiets (6 bar) weet ik niet, maar dat gaan we uitproberen, ik kan me wel vinden in deze thuiskomer.

Peter
--------------------------------------------------------------------------

Gaadi binnenband wint Eurobike Award


Gaadi Bicycle Tube heeft de Eurobike Award 2013 in de categorie Toebehoren gewonnen. Dit is al de tweede belangrijke onderscheiding die (Rubena) Gaadi Bicycle Tube dit jaar behaalt: dit voorjaar wisten ze tijdens de FietsVAK al de Fiets Innovatie Award 2013 in de wacht te slepen.


http://www.gaadi.de/index.php?id=2&L=3
Dit is geen nieuw idee. Het lijkt me wel handig bij een ouderwetse versnellingsnaaf (een Rohloff wiel heb je er zo uit). Een wiel van een derailleurfiets heb je er zo uit.
Wim
met een quick-release haal je je achterwiel eenvoudig los. Binnen 20 minuten kan ik een lekke band plakken en terugplaatsen. Het voordeel van volledig demonteren is dat je de buitenband ook goed kunt inspecteren op scherpe voorwerpen.
Alles hat eine ende. nur die wurst hat zwei.


Dit ziet eruit als oplossing voor een probleem dat niet bestond.
Hoezo? Midden in de nacht in de winter op een onverlicht fietspad wil ik geen binnenband wisselen van mijn achterwiel met een alfine naaf, dan is dit toch wel de oplossing. Eind september zouden ze ook leverbaar zijn in mijn maat (50-622) zo niet dan koop ik denk ik toch wat smallere buitenbanden.
Maar hoe vaak heb je nu een lekke band, zeker op een stadsfiets?
Wim
Wim schreef:Maar hoe vaak heb je nu een lekke band, zeker op een stadsfiets?
Wim
Vóór de Marathon Plus frustrerend veel.
Leon
Wij niet. Ik heb in het gezin vier stadsfietsen in onderhoud, en ik heb geen zin om te laat op mijn werk te komen, of een kind midden in de nacht uit de stad te moeten ophalen vanwege een lekke band. De laatste lekke band was al weer een jaar of drie geleden geloof ik (een grote spijker). En we gebruiken niet eens de Marathon Plus (twee keer gewone Marathon, een keer Pasela, en een keer Big Apple, 's winters zoveel mogelijk de Topcontact Winter II).
Wim
Doe er je voordeel mee, ik ken ze die geen wiel kunnen steken of daar zoals ik geen zin in hebben onderweg.
Wij rijden op de plus omdat ik niet plat wil rijden. Dat lukt al 8 jaar!!!

Nu staat de weg open voor een andere buitenband die misschien wat lek gevoeliger is maar soepelder loopt

Peter
Die binnenband met begin en einde zal toch wel ergens door iemand een bepaalde periode getest zijn, of gewoon in zo'n carousel waar die duizenden km in ronddraait. En dan zijn er wel gegevens tenzij die zo negatief zijn dat het niet de moeite meer is. Rob W
Of ik nu plak of een worst in de buitenband ga persen: in beide gevallen moet de fiets op zijn kop, en 1 kant van de buitenband los. De tijdswinst lijkt me minimaal.

En je moet een schaar/mes bij je hebben om de oude binnenband door te knippen. Of is daar een speciale tool voor meegeleverd? En ga je na afloop thuis een echte binnenband plaatsen dan wordt het nog een dure grap ook.
Het systeem werkt alleen als je er drie koopt: twee in de banden en 1 op reserve. Maar dan komt dat tijdswinst verhaal weer om de hoek ..

Het is als met die zelfklevende bandpleisters. Ook leuk maar je moet ze thuis alsnog vervangen door een echte. Terwijl een tubetje lijm het probleem direct oplost.
Over dat thuis-plakken: mijn intuitie zegt me trouwens dat een geplakte band die daarna op druk in een buitenband geplaatst wordt een beter resultaat geeft dan een band die zonder druk moet vulcaniseren.
Het gaat mij ook niet alleen maar om de tijd winst, maar 's winsters in het donker en in de regen prop ik liever zo'n worst er in dan dat ik mijn band moet gaan plakken.

Ik heb altijd een multitooltje bij me en daar zit ook een mes tussen, maar ander is een sleutel of schroeven draaier ook wel goed genoeg om een band kapot te maken. En bij thuiskomst een nieuwe biba er in doen kost toch ook maar een euro of 7?
[quote="steks"]Het gaat mij ook niet alleen maar om de tijd winst, maar 's winsters in het donker en in de regen prop ik liever zo'n worst er in dan .....

Ik ook. Of in onverwachte sneeuw en kou (de vorige dag nog 25 gr) wat mij dit vroege voorjaar in Merida (sp) overkwam.
Hoe zou die band rijden ? met name daar waar de uiteinden elkaar raken?
R
Als-ie goed in de talk zit, merk je er waarschijnlijk helemaal niets van. De band staat onder spanning, dus die gaat alle beschikbare ruimte opvullen.

Ik heb weleens met een (23mm) binnenbandje met een knoop erin gereden, merk je verbazend weinig van.

.tsooJ
De banden van mijn Koga (Marathon Racer) waren aan vervanging toe. Omdat mijn fiets met Nexus8 is uitgerust leek het me geen slecht idee om er ineens een Gaadi in te frommelen.

Sedert gisteren is het achterwiel voorzien van een Gaadi.
Met de Delgado kettingkast, naafversnelling is een achterwiel uithalen ergens onderweg niet in één-twee-drie gebeurd.

Bij een derrie fiets zou ik dergelijke binnenbanden niet plaatsen.

Het voorwiel blijft met de gewone binnenband.

Eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik in bijna drie jaar met deze Marathon Racers één keer maar ben lek gereden.
Op het voorwiel dan nog.

Mvg

Afbeelding

Afbeelding
Ik snap het niet helemaal: nu had je je wiel eruit, dan had je toch alsnog weer een gewone biba erin kunnen doen? Die Gaadi s toch puur voor onderweg zodat dat juist niet hoeft (wel een schaartje me voor de kapotte biba, om 'm eruit te halen)?
Zo had ik het niet bekeken. :oops:
Het voorwiel heeft de nu ouwe biba als reserve.
Het schaartje mag thuisblijven zo.
Da's waar, onderweg hoeft je wiel er nú niet meer uit. Plakkertje of nieuwe Gaadi en jij kunt weer door!
Eerst buba controleren op scherpe voorwerpen of tis weer van dat!
Travelmaster schreef:Ik snap het niet helemaal: nu had je je wiel eruit, dan had je toch alsnog weer een gewone biba erin kunnen doen?
Toch wel fijn om eerst uit te proberen of het wat is? Voor je met pech langs de kant staat en op een band aangewezen bent die het misschien toch niet doet - en een doorgeknipte oude binnenband. ;)

Carl