Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bicycle Quarterly gezocht! - Forum Wereldfietser

Bicycle Quarterly gezocht!

Hallo vakantiefietser,

Sinds enige tijd ben ik geïnteresseerd in het blad Bicycle Quarterly. Ik heb al een paar keer bijna een abonnement gekocht maar aangezien ik student ben en het minimumloon voor een 20-jarige netto 5,60 per uur bedraagt kan ik het eigenlijk niet betalen!

Daarom vraag ik me af of ik misschien van iemand op dit forum een stapel van deze blaadjes kan overnemen. Je zou er iemand erg blij mee maken!

Prettige dag.

Jens
Wim heeft er misschien voor je liggen, en anders heb ik misschien een adresje voor je?

Henk

kunst en fietswerk
Maar ik ben er heel zuinig op. Sorry.
Wim
Ik heb een stapeltje dat ik nog moet uitzoeken op interessante artikelen.
Je mag ze wel lenen. Of je moet wachten tot ik ze heb uitgezocht.

Ik lees ze zelden, maar blader ze wel door. Want het is voor mij een 'oude-eenzame-mannetjes-stalen-freempjes'-tijdschrift waarbij de auteur en eindredacteur Jan Heine erg trots is op zichzelf. Als je hem moet geloven heeft hij samen met Schmidt e.e.a. ontwikkeld. Een tijdschrift waarbij de fietsen van Rene Herse -zo lijkt het wel- bijna iedere nummer aan bod komen.
Wel hebben ze interessante technische artikelen. Ach, goed dat er zo'n tijdschriftje is. Zo heeft ieder tijdschrift wel zijn voors en tegens. Kijk trouwens ook eens naar het tijdschrift Boneshaker; erg mooi en grappig.

(En nu vallen natuurlijk alle oude mannetjes enorm over mij heen :lol: )
Eric Schuijt,

Dat is goed nieuws, ik zou graag de uitgezochte stapel van je over willen nemen! Als ik op internet citaten lees uit "Bicycle Quarterly" spreekt vooral de filosofie van Jan Heine me aan die eruit bestaat dat een fiets niet te vaak stuk moet gaan, comfortabel moet aanvoelen maar bovenal wel hard gaat en er ondertussen nog leuk uit mag zien ook. Dat maak je in wielrenbladen niet mee. Daar gaat het altijd over veel te lichte fietsen met banden die zo dun zijn dat je geen grindpad mee kan pakken. Vakantiefietsen daarentegen zitten vaak weer aan de andere kant van de vergelijking. Met een setje Marathon XR banden en een vlinderstuur kan je geen weekend gaan racefietsen met vrienden. Oftwel, ik hoor graag van u!

henkfietst52,

Ik ben alsnog geïnteresseerd in dat "adresje".
Eric,
Netjes gezegd heet dat een 'acquired taste'.
Wim
@ Wim... it's an acquired taste, mooi verwoord Wim! :wink:
Hoi Jens,

Ik heb je een pb gestuurd, excuus voor de late reactie ik zat een paar weken op de fiets.

Henk

kunst en fietswerk