Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zoek de verschillen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Zoek de verschillen

Ik begreep trouwens dat de koper achteraf pas geld terug heeft gekregen nadat hij dit topic heeft gezien. Dus ergens ga je toch de fout in.
jumbo schreef:....dus gewoon eerlijk.
Een goedkope fiets voorzien van stickers van een veel duurder merk fiets en als duurdere fiets aanbieden op marktplaats, zonder erbij te schrijven dat het een omgekat exemplaar is is zeker ook 'eerlijk'?
En dan hier na verkoop verkondigen dat hij dat eerlijk verteld heeft aan de koper, geloof jij dat ?
Dan ben je wel erg naïef :wink:
Nee, dat geloof ik ook zeker niet.
Je kunt alleen van eerlijk handelen spreken, als alle info in de advertentie had gestaan.


Met dat geloven.... doelde ik meer op dat andere topic


Het blijkt wel, wil je een vakantie-fiets via MP aanschaffen, heb je zeker fiets -kennis nodig.
Ik zag enkele weken geleden op MP een Santos Trekking Lite te koop staan met een Rohloff-naaf en laag serie nummer. Deze Rohloff-naaf zou nooit bij een Trekking Lite kunnen horen.
Als je niet beter weet, denk je dat dit een uitzonderlijke kans is om een Trekking Lite te kopen.
Bij navraag bleek dit te gaan om een ombouw-project van VSF naar Santos.
De fiets staat inmiddels niet meer op MP. Het laatste bod stond op 3100 euro.
Ik hoop dat de nieuwe eigenaar op de hoogte is :roll:
zzznick schreef:Hallo,

Dit klopt, in beide gevallen gaat het om dezelfde fiets!
De fiets is inmiddels verkocht en de nieuwe eigenaar is op de hoogte van dit alles, ook van deze topic!!!

Ik ben geen oplichter, dat wou ik even duidelijk maken!!
Eerlijkheid is een eigenschap die persoonlijke integriteit of een ontbreken van bedrog, leugens of verdoezeling van feiten inhoudt.

Indien je in een advertentie een Santos fiets aanbiedt, terwijl het geen Santos fiets is, heb je volgens mij feiten achtergehouden die voor een potentiële koper van groot belang kan zijn gelet op de Santos naam- en kwaliteitbekendheid die onder fietsers bestaat. Dergelijke informatie dien je vooraf te verstrekken en niet achteraf. Wat was er gebeurt als dit topic niet was gestart?

Groet,

Arno
zzznick schreef:Ik ben geen oplichter, dat wou ik even duidelijk maken!!
Ik ben wel jurist en je bent wel een oplichter!

mr Gerd Caarls
Toch wel kwalijk deze houding. Eerst met geluk een gloednieuwe Koga kopen, bij Koga zijn ze coulant, in plaats van zich op de algemene voorwaarden beroepen leveren ze netjes uit. Als dank wordt de fiets vervolgens met winst verkocht.
Vervolgens vind je een leuke fiets voor een goede prijs die je ombouwt en omgekat verkoopt als een veel duurdere fiets. Twee keer heb je naar mijn mening echt geluk gehad met het kopen van een fiets, net zo vaak heb je keihard misbruik van de situatie gemaakt.