Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Reitsma's Rome-route vs. Groene Weg - Forum Wereldfietser

Reitsma's Rome-route vs. Groene Weg

Hallo allemaal,

dit jaar heb ik mijn eerste fietsvakantie gedaan, nl. de Groene Weg naar de Middellandse Zee, en het is enorm meegevallen, een over de ganse lijn positieve ervaring.
Volgende zomer zou ik graag de route van Reitsma naar Rome fietsen.

Is die zowat vergelijkbaar qua fysieke zwaarte? En zijn de prijzen van campings/eten/drinken zo'n beetje vergelijkbaar op dit traject, of toch ietwat duurder?

Groetjes
Remy

Op 3 januari is er een dialezing van Hans Reitsma, aangeboden door de Wereldfietser in de winkel van de Vakantiefietser in Amsterdam. Meer informatie hierover binnenkort op dit forum.
Je kunt dan zelf vergelijken a.h.v. plaatjes en vragen aan Hans Reitsma hoe zijn route is!

Ik vermoed dat de route van Reitsma iets zwaarder is, maar prima te doen.

Groet,
Freek

Hallo Remy.
Vorig jaar heb ik de Rome route van Reitsma gedaan en deze is ons heel goed bevallen. Echt een aanrader.
Of de route naar Rome zwaarder is dan naar de middelandse zee kan ik niet beoordelen omdat ik niet de groene weg gedaan heb, maar ik denk toch wel dat de Rome route iets zwaarder zal zijn.
Ik denk dat de campings in Italië wel wat duurder zijn dan in Frankrijk, maar over het algemeen zal dit niet veel schelen.
Moeilijke stukken kun je eventueel als alternatief met de trein.
Veel fietsplezier,
Mia

Bedankt voor de reacties! Ik zal het er maar gewoon op wagen denk ik, wie niet waagt, niet wint natuurlijk... 8)

En die dialezing daar zal ik alvast proberen naartoe te gaan, alhoewel ik dan eigenlijk volop moet studeren :P

Blijkbaar zijn we een van de weinige die beide routes gereden hebben.
Het eerst naar Rome en naderhand naar de Middelandse Zee (groene
route). Naar Rome vonden wij zwaarder, maar dat was ook onze eerste
verre reis. Na deze reis waren we wat meer gewend aan klimmen en
vonden, misschien wel daardoor, de groene route in ieder geval niet
zwaarder.

veel plezier,

hans en marianne stalpers

Er gaan meer wegen naar Rome. Er is ook de fietsroute naar de stad van het Vatcaan van Paul Benjaminse. Overigens was deze route er eerder. Deze route is o.a. gedaan door niemand minder dan Dries van Agt!

Ik heb beide routes gefietst, Reitsma en Benjaminse.
Reitsma vond ik verreweg de beste en mooiste!
Vooral het 50km lange fietspad langs de Adigo vond ik werkelijk schitterend! Ook de binnenkomst in Rome over het lange prachtige fietspad tot bij het Vaticaan vond ik geweldig. Heel anders als de binnenkomst van Benjaminse over die drukke weg.
Het blijft altijd een persoonlijke belevenis hoe je zo'n tocht ervaart.
De kaartjes van Benjaminse waren wel weer mooier.
Ik denk dat hij wel zwaarder is dan de Groene route en qua kosten zal het niet veel maken.
fiets ze,
Jordan