Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuw: Amsterdam fiets - Forum Wereldfietser

Nieuw: Amsterdam fiets

Gezien bij de Vakantiefietser in de Westerstraat in Amsterdam (Jordaan):
Amsterdam fiets, fraai vormgegeven (mét Amsterdammertje), gebouwd door Santos. www.vakantiefietser.nl
Waar gaat dit over?
Erg cryptisch, inderdaad.
Ik had ooit een mooie handgebouwde RIH uit de Westerstraat drie deuren verder.
Dat was pas mooi vormgegeven en met liefde gebouwd door mr. v/d Kaay zelf.
[Helaas gestopt.]

Kan geen Santos tegen op! :wink:

Henk

kunst en fietswerk
Er is eerder over gepost, MET mooie foto maar die post zie ik al niet meer...
Leon schreef:Waar gaat dit over?
Over een fiets natuurlijk en niet over een automobiel!
Leon schreef:Waar gaat dit over?
Ik denk dat Bert lijdt aan Engelse ziekte en dat hij een Amsterdam-fiets bedoelt. Ik stel me er iets bij voor met bijvoorbeeld drie kruisjes op de zadelbuis geschilderd ofzo, of iets met trapgevels, tulpen, toeristen en wiet.

Carl
Carl schreef:
Leon schreef:Waar gaat dit over?
Ik denk dat Bert lijdt aan Engelse ziekte en dat hij een Amsterdam-fiets bedoelt. Ik stel me er iets bij voor met bijvoorbeeld drie kruisjes op de zadelbuis geschilderd ofzo, of iets met trapgevels, tulpen, toeristen en wiet.

Carl
Je kunt behalve allerlei wilde speculaties te uiten ook de fiets gewoon zelf bekijken. Hij staat in de etalage,Westerstraat 216, Amsterdam.
Net als een Batavus fiets of een Gazelle fiets is er nu dus ook een Amsterdam fiets.
Die speculaties waren er minder als je minder te speculeren overliet:). Had een plaatje verwacht, toen ik op het linkje klikte. De Amsterdamfiets gaat even aan mijn blikveld voorbij nu...
Ah! Nou, niet héél bijzonder (zoals wel meer Amsterdamse zaken die opgeklopt worden:))... maar is het een Cambium zadel...?
Carl schreef:
Leon schreef:Waar gaat dit over?
Ik denk dat Bert lijdt aan Engelse ziekte en dat hij een Amsterdam-fiets bedoelt. Ik stel me er iets bij voor met bijvoorbeeld drie kruisjes op de zadelbuis geschilderd ofzo, of iets met trapgevels, tulpen, toeristen en wiet. Carl
Je had voorkennis :lol: