Ha Blanche,
Ik heb ook zo'n gpsmap62s. Hij kan inderdaad véél meer dan mijn oude 60csx.
Ik heb een stuk of 15 images van kaarten erop gezet, ofm, open mtb, topo, city navigator etc.
De images maak ik vanuit mapsource of basecamp door ze te selecteren en weg te schrijven naar een sd kaartje, of ik haal een image van internet af (b.v. de ofm kaarten van europa). Daarna op het sd kaartje van de gps zetten, in de map <Garmin>. Images hebben de extensie <.img>
Het selecteren van een kaart op de 62 s doe je met -menu- -stel kaart in- -selecteer kaart- aan/uitzetten- (per kaart). Maar meerdere kaarten tegelijk aanzetten heeft geen zin, wordt ie alleen maar sloom van. Alles uitzetten dus en daarna de kaart aanzetten die je wil gebruiken.
Ik heb wel af en toe een probleem dat de GPS kaarten niet individueel herkent, ze staan er wel op, maar de gps heeft dan twee kaarten gekoppeld, en laat maar één naam zien. Beide kaarten worden "aangezet" als je de getoonde kaart aanzet. Maar dan ligt er altijd één kaart bovenop en de ander zie je niet. . . Het probleem verdwijnt soms als je een andere naam geeft, en andere volgorde van kaarten erop zetten en een voor een laten ontdekken door de gps.
succes, groetjes ben