Vorige maand heb ik in Luxemburg rondgefietst. Voor mijn groene Karrimor-zijtas zoek ik een stoffen badge van Luxemburg, zie foto onder. In Luxemburgse souvenirwinkels zijn ze echter niet te krijgen. Het mooiste zou zijn, om verwarring met de Nederlandse vlag te voorkomen, „De Roude Léiw" (om maar in het Lëtzebuergs te zeggen) op een achtergrond van blauwe en witte banen. Wel heb ik deze vlag op de horizontale framebuis van mijn gele Giant geschilderd, zie foto nog daaronder.
Een souvenirzaak aan het Damrak in Amsterdam heeft badges van alle landen ter wereld te koop, maar ik vind het te gortig om hiervoor vanuit het verre Groningen af te reizen en googlen lukt ook al niet.
Deze foto is 13 juni j.l. bij de jeugdherberg van Larochette genomen.
Geheel links de pas geschilderde vlag van Luxemburg op mijn fiets. Gefotografeerd in Råda, Zweden, 8 juli j.l.
Een souvenirzaak aan het Damrak in Amsterdam heeft badges van alle landen ter wereld te koop, maar ik vind het te gortig om hiervoor vanuit het verre Groningen af te reizen en googlen lukt ook al niet.
Deze foto is 13 juni j.l. bij de jeugdherberg van Larochette genomen.
Geheel links de pas geschilderde vlag van Luxemburg op mijn fiets. Gefotografeerd in Råda, Zweden, 8 juli j.l.