Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tiger Leaping Gorge: even de weg kwijt... - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tiger Leaping Gorge: even de weg kwijt...

Smitty schreef:
Smitty schreef:Nu we het toch over hebben 8) ... wij gaan in oktober in Yunnan fietsen en zijn ook al voorzichtig met de voorbereiding bezig, dus:

- welke kaarten nemen jullie onderweg mee?
- zijn er kaarten voor Garmin GPS beschikbaar?
- reisgidsen en/of ander boekjes

Alvast bedankt,
Maarten
@Janneke: zou je nog even naar de bovenstaande vragen willen kijken (en op reageren :wink: )

Thanks,
Maarten
Hallo Maarten,

Openstreetmap voor op de GPS. Veel wegen staan erin, en ook overnachtingsmogelijkheden.

Je kunt vanuit het noorden met een veerboot (geen rubberboot) de Yangtze oversteken naar Daju. Via geitenpaadjes 100 meter naar beneden. De boot in en weer via geitenpaadjes 100 meter klimmen. Daju inn is goed.
Vanaf daar kun je naar Lijiang fietsen. Mooie rustige weg, tot bij een pretpark. Hier wordt het druk en veel bussen op de weg.
Voor Lijiang naar rechts, naar Baisha en door naar Shuhe. Kleiner dan Lijiang, ook druk maar leuker. Vanaf Daju een kleine 100 km, met ongeveer 1500 hoogtemeters.
Shuhe heeft de Nomad Guesthouse. Met Nederlander die een paar jaar geleden van Nederland naar China is gefietst. Deze gehele route staat op openstreetmap, inclusief het pad naar de veerboot en guesthouses.

Groeten, Wouter
@Fransje: ja, je kunt de rivier oversteken, maar dat moet je in Walnut Grove regelen.

Hostel Woody Grove (erg mooi hostel met mooi dakterras met uitzicht op de canyon) kan je daarbij helpen.

Van Baishu naar Walnut Grove is iets van 70km. Eerste 30km is vals plat omhoog. Bij Haba heb je mooi zicht op een berg met een gletsjer, we hebben daar geluncht bij een heel klein toko'tje aan het einde van het dorp. Dan volgt een klim en dan een lange afdaling tot een dorpje bij de Yangtze, je duikt dan de canyon in. Het waait hier hard (wij hadden 'm flink tegen). Het is dan nog 6km naar Walnut Grove. Je moet helaas wel entree betalen voor TLC. Maar Walnut Grove is wel een plek om een dag te blijven en een wandeling te maken naar de Yangtze.
Wij vonden de tocht door de canyon verder niet spectaculair, als we meer tijd gehad hadden waren we ook met de boot overgestoken... :(
Wouter schreef:Voor Lijiang naar rechts, naar Baisha en door naar Shuhe. Kleiner dan Lijiang, ook druk maar leuker. Vanaf Daju een kleine 100 km, met ongeveer 1500 hoogtemeters.
Shuhe heeft de Nomad Guesthouse. Met Nederlander die een paar jaar geleden van Nederland naar China is gefietst.
Als ik me goed herinner heet de eigenaar Peter en zijn de balken op de eerste verdieping erg hard als je er vol tegen aan loopt. Verder was het eten geweldig. Een buffet met heerlijke vegetarische gerechten gemaakt door zijn Tibetaanse vrouw (naam vergeten). In Shuhe is het een leuke bezigheid om bruidspaartjes te spotten. Het dorpje is bijna voor 50% wit.
Zeker een aanrader!

Sjirk
Fransje schreef:Op zoek naar info voor onze China reis, kom ik de Wereldfietser en dit draadje tegen. Wat een fantastische website! Hierbij mijn eerste vraag.

Is het stuk van Daju over Baisha naar Lijang te fietsen? Ik kom uit de richting van Haba, kan ik de rivier oversteken naar Daju? Of bedoelde jij dit met de 'andere kant en oversteek ' @Ellen? Bedankt alvast voor de antwoorden!
Je kunt oversteken daar met een bootje. Wij hebben dit uiteindelijk niet gedaan (maar direct bij hostel Walnut Garden een directe bus naar Lijang gepakt, ivm tijd tekort en veel bewolking).

Smitty: ik heb je net een emailtje gestuurd.

Bij ons blijft het 'verwerken' van foto's reisverhaaltjes etc na vakanties altijd erg lang liggen, dus we hebben nog niet alles zo 1,2,3, voorhanden. Ik zal hieronder de email naar Smitty plakken, nadat ik nog even een aantal dingen heb opgezocht thuis (gps tracks etc).
Vraagje over verloopstekkers voor China/Yunnan; ik kom op internet twee types tegen maar welke zijn het meest gangbaar voor stopcontacten op hotelkamers:

type 1) platte rechte pootjes: | |
type 2) platte schuine pootjes: / \

Bedankt alvast:-)
De gewone stekker zoals wij die in Nederland kennen,
werkt hier al meer dan een week op een enkele keer na Smitty.

Groetjes en tot ziens! Fransje