Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Via Belgisch- of Nederlands Limburg - Forum Wereldfietser

Via Belgisch- of Nederlands Limburg

Hallo dan,

Nog even en dan zoek ik per fiets het grote avontuur op.
Het is mijn eerste fietsvakantie, dat wordt één groot feest
Vanaf Rotterdam, via het Belgische Bilzen alwaar ik een vriendin oppik, naar Parijs in 3 weken.

Bilzen ligt 15-20 km van Maastricht. Omdat de campings in België dun bezaaid zijn, wil ik graag advies van jullie of het beter en korter is om via het Albertkanaal (België) te fietsen. En zijn daar goede campings te vinden? Of is het beter om via Nederlands Limburg (veel campings) naar Maastricht te fietsen en daar de grens over te steken?

Ik wacht met smart op jullie reacties :-)
Dat valt wel mee met die campings. Zie link hieronder.

Groet,
Als je ergens ten zuiden van Tilburg, Eindhoven of Weert België binnenfietst heb je helemaal geen camping nodig in België. Over Maastricht omfietsen in het paard achter de wagen spannen: het is flink om en de prettige routes tussen Nederlands Midden- en Zuid-Limburg zijn erg beperkt in aantal en hebben elk hun problemen: één achterom Geleen, één langs het Julianakanaal en één LF3. De eerste in complex, de tweede smal, hobbelig en deels afgesloten en de derde ver.
De meeste zo niet alle, fietsers die van Weert naar Maastricht willen fietsen in België langs het Zuid-Willemskanaal.
Leon (vanmiddag nog rondje Julianakanaal - Zuid-Willemsvaart)