Additionally, paste this code immediately after the opening tag: e werk met bufferaccu - Forum Wereldfietser

e werk met bufferaccu

Twee jaar de combinatie,E-Werk en bufferaccu nu in gebruik. Het E-werk werkt(?) uitstekend, maar over de bufferaccu ben ik nooit zo tevreden geweest. Als ik een berg op trap zakt de snelheid toch echt wel behoorlijk en was de bufferaccu snel uitgeput.
Ben nu over gestapt op: E-werk in combinatie met een Varta LCD Charger Type 57070Q/511770 die naast een 230V , 12V auto aansluiting ook een USB aansluiting heeft. Met deze lader (in de stuurtas) laadt ik nu met het E-Werk (op 12V) 4AA's voor gebruik in een Garmin Oregon. Ook heb ik een Verbatim AA Power Bank met USB aansluiting die ik gebruik naar wens als buffer accu (in de stuurtas) voor de Oregon, of of om de telefoon in de tent op te laden. Het geheel kost je ca 70 Euro, gelijk aan de bufferaccu van E-Werk. Nog een voordeel is dat de oplaadbare batterijen gemakkelijk te verkrijgen zijn na einde levensduur. De energie die je toch op moet brengen voor het laadproces kun je toch beter op de vlakke weg met de wind in de rug inzetten, dan berg op!
Als je een Varta 57048 neemt dan kun je denk ik de powerbank uitsparen, deze heeft nl ook een USB out, dwz hij kan met de opgeladen AA batterijen weer als powerbank gebruikt worsen. Kost ca €40 incl oplaadbare batterijen. Nog een USB 220 volt opladertje erbij en je zit volgens mij nooit zonder stroom voor al je apparaten die of USB oplaadbaar zijn of met AA of AAA werken.
beste jeroen.
ik heb eens op de Varta site gekeken. vlgs mij heeft ook het door jou genoemde type wel de USB ingang (voeding) maar geen USB uit. Het type wat ik gebruik heeft een ingangsbusje waar je naar behoeve een USB kabelje, de auto kabel of de bijgeleverde 230V voeding op aansluit. De ingangsspanning op het busje is 12V.
Kun je niet beter een zonneacculader als buffer gebruiken? Die heeft een usb in (kun je ook via 220 en auto opladen) en een usb uit en kan ook op de zon worden bijgeladen.
koert siepel schreef:beste jeroen.
ik heb eens op de Varta site gekeken. vlgs mij heeft ook het door jou genoemde type wel de USB ingang (voeding) maar geen USB uit. Het type wat ik gebruik heeft een ingangsbusje waar je naar behoeve een USB kabelje, de auto kabel of de bijgeleverde 230V voeding op aansluit. De ingangsspanning op het busje is 12V.
Die USB-aansluiting kan zowel als USB in als USB uit dienen. Er zit een knopje op om hem om te schakelen naar USB uit. Mijn iPod classic kan ik opladen met vier batterijen in de lader.
Het volledige typenr is 57048 201 441, zie:
http://www.varta-consumer.com/en/Produc ... l-USB.aspx
hier op het forum is hij ook al eens voorbij gekomen:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... ta&start=0
ergens halverwege de pagina in een bericht van Henri V met tekening en al.
Klopt, die oplader werkt uitstekend.
Ik heb nu een Axa luxx 70 koplamp gemonteerd en ook hier werkt de USB aansluiting prima.
Kunnen de Varta laders tegelijk geladen worden door de ewerk en een device laden? Dat is het idee van de bufferaccu.
Heb zelf de HyperJuice Mini bij de Mediamarkt (60 euro) gevonden. Deze kan dat als een van de weinige.
nvt