Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Post een foto van je tent... - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Post een foto van je tent...

131 berichten
Topic starter schijnt het inmiddels zelf helemaal zonder te doen. Foto van een paar dagen geleden:

Afbeelding
Ook een foto vanaf camping Drie.
De tent is een helsport fjellheimen 3 camp we gebruiken deze met 2 volwassenen en 1 zoon van 4 jaar.

Afbeelding
De laatste jaren doen we het met de MSR Hubba-Muttha:

Afbeelding
Mijn Vaude Hogan Ultralight aan Lake Mburo in Oeganda
Afbeelding
De onverlaat die 2 scheerlijnen van deze tent heeft doorgebeten
Afbeelding
Je staat op, doe je brander aan, je maakt je koffie. Kauwen op je ontbijt.

Afbeelding

Als de zon verschijnt, strek je je uit. Je staat op en met je mok koffie in de hand bezie je de wereld.

Afbeelding

drie weken geleden in Marokko..........
frank bueters schreef:Topic starter schijnt het inmiddels zelf helemaal zonder te doen. Foto van een paar dagen geleden:

Afbeelding
Ja, tot -15 is een bivvy net zo lekker en heel snel weg de volgende dag. :D
Winter tent : Hilleberg Allak

Afbeelding

Best gezellig bij -15 8)

Afbeelding

Bivvy kan ook natuurlijk

Afbeelding
Awesome.
Willem
Wim schreef:Awesome.
Willem
Cool ;)
:D
m-gineering schreef:
Wim schreef:Awesome.
Willem
Cool ;)
@Marten & Wim: Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jullie lichtgewicht onderkomens :P

Groet,

Arno
Shane schreef:Winter tent : Hilleberg Allak

Afbeelding
Mooi fietsenrek ook. Geen standaard nodig :)
Ik vecht altijd in mijn slaap :twisted: en dus schuif ik mijn matje in de bivakzak, zo ben ik zeker dat ik erop blijf liggen :idea: .
Glika schreef:
m-gineering schreef:
Wim schreef:Awesome.
Willem
Cool ;)
@Marten & Wim: Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jullie lichtgewicht onderkomens :P

Groet,

Arno
Helaas, ik neem al jaaaren geen camera meer mee, en al die foto's van de tent vond ik toch al nooit spannend.
Maar ik had/heb een CD Pluto, een Robert Saunders backpacker GC2plus en nu ook nog een Terra Nova solar elite erbij
Jarenlang heb ik een katoenen Carl Denig Pluto Plus gebruikt. Dat was een voor die tijd lichte en heel mooie eenstokstent. Helaas is het doek nu verteerd. Met de kinderen hebben we een jaar of tien gekampeerd in een Hilleberg Keron 4 GT. Dat was een ideale familietent. Toen de kids in hun eigen tenten gingen slapen hebben we als opvolger van de versleten Keron een Nammatj 3 GT voor mijn vrouw en mij gekocht. Omdat de Keron vrij plotseling kort voor onze vakantie gesneuveld was hadden we niet veel tijd om te overleggen. Bever in Groningen had geen voorraad, en ik ben toen bij Bever in Rotterdam gaan kijken. De keus was tussen de Nallo 3 GT en de Nammatj 3 GT. Mijn vrouw houdt niet zo van kleine tentjes, dus ik heb toen de Nammatj gekocht omdat die toch vrij wat ruimer is dan de Nallo. Daar ben ik erg blij mee want mijn vrouw vindt die Nammatj eigenlijk al te klein. Lastig is inderdaad dat de achterwand zo schuin afloopt (maar dat is bij de Nallo nog erger) en de binnentent daardoor in de praktijk minder lang is dan je zou willen. Ik heb achteraan wat scheerlijnen aan de ogen gemaakt en daarmee kun je de achterwand net wat meer optillen. Al met al ben ik er nog steeds erg blij mee. Het mag dan geen ultralight tent zijn, maar dat is voor twee personen minder dringend dan wanneer je in je eentje gaat. Dat laatste doe ik ook wel, en dan neem ik de Helsport Rondane 3 van mijn zoon mee. Dat is een lage 2,6 kg tweepersoonstent met voortent. De tent is onnodig ruim (wel erg laag) voor een persoon, maar een aparte tent voor zulke vrij zeldzame tripjes werd me wat te duur. Dit des te meer daar ik de ideale eenpersoons tent nog niet gevonden heb, al komt de Hilleberg Anjan 2 in de buurt. Echte eenpersoonstenten in de traditie van de Akto en de TN Laser vind ik wat klein en vooral laag om nog makkelijk in te komen. Ik begin toch wat stijver te worden. Grotere varianten als de Helsport Ringstind 2 zijn dan weer niet zo heel veel lichter dan de tent van mijn zoon.
Mijn beleid is altijd om relatief goede spullen te kopen, maar die dan ook op te gebruiken tot ze echt versleten zijn. Iedere keer als er iets versleten is probeer ik dat dan wel te vervangen door iets wat flink lichter is. De techniek gaat per slot steeds door, al moet je tegelijk ook oppassen dat je geen al te fragiele of onpraktische spullen koopt.
Wim
Al sinds 2007 een blije bezitter van de MSR Zoid 2, overgenomen voor een vriendelijke prijs van een medeforummer ;-)
Afbeelding
Kamminke nabij de Poolse grens op Usedom

Afbeelding
Eu, C Municipal

P.S.: Helaas is dit lieve tentje afgelopen jaar door over het pad hangend, stekelig gewas beschadigd. :-( Het ziet ernaar uit dat ik het waterdicht heb weten te bepleisteren met MSR stickers.
Afbeelding
Mooi foto's allemaal :D

Ik heb een nieuwe voor mijn volgende reis :shock:

Afbeelding
Nammatj and Brompton
Het Basiskamp

Afbeelding
Robert,

Waarom heb je de tarp over je tent heen hangen?
Is de tent niet waterdicht of heeft het een andere reden?