Additionally, paste this code immediately after the opening tag: R1 van Berlijn naar Arnhem - Forum Wereldfietser

R1 van Berlijn naar Arnhem

het R1 boekje geeft beschrijving van Arnhem naar Berlijn, maar wij willen van Berlijn naar Arnhem fietsen.
Wie heeft antwoord op mijn volgende vragen:
1. Is de route ook van Berlijn naar Arnhem gemarkeerd met de R1 bordjes?
2. Hoe lastig is het de route zoeken omdat we nu niets hebben aan de beschrijving in het boekje maar alleen de kaarten.
3. Is er een GPS route van deze R1 (van B naar A) en zo ja wat is de links zodat ik 'm kan overnemen.

Miek
http://de.wikipedia.org/wiki/Europaroute_(D3) geeft alle info.
1) ja/nee, D3 bordjes af en toe
2) ach ja, je mist af en toe een bordje ;-)
3) zie link boven, om te keren in allerlei programma's/websites.

Edit: link ) aangepast
@JaapG: je laatste haakje (bracket) is niet opgenomen in de link van de D3
Ik heb de GPS tracks als je wilt.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Ik heb de GPS tracks als je wilt.

Henk

kunst en fietswerk
Hallo,

Op datum van 9 september vertrek ik vanuit Belgie naar Berlijn.
We starten via de Lf1, Diksmuide, Breskens, Middelburg, Den Haag en vervolgens de LF4 tot Arnhem om aan te sluiten met de Radweg R1.
Ik heb tevens interesse in de GPS tracks.
Ben reeds in het bezit van het boekje Europa-Radweg R1.
Betreffende B&B, of budget vriendelijke hotels, is er voldoende aanbod?

Sportieve groeten,
OP de site van de uitgever http://www.esterbauer.com/db_detail.php?buecher_code=R1 kun je de GPS-track downloaden die de route van het meest recente boekje laat zien. Je hebt hiervoor de productcode nodig die in het boekje staat.
In Basecamp -en waarschijnlijk ook in andere programma's- kun je de route eenvoudig omkeren.
De route wijkt hier en daar af van de D3 die JaapG noemt maar die bordjes zullen zeker behulpzaam zijn. Ik heb op het internet foto's gezien van routebordjes van de R1 en de D3 die beide richtingen wezen. Hopelijk waren dat geen uitzonderingen.
Ik vertrek morgen naar Berlijn en begin dan maandag aan de thuisreis vanaf de Poolse grens. Het lijkt me ook lastig om het boekje in omgekeerde volgorde te lezen maar hoop er het beste van.

Over twee of drie weken kan ik je meer vertellen.

Groet, Joop
@ woestijn 5

Ik heb je een pb gestuurd


Henk

kunst en fietswerk
@ MiekScenic
Eind april-begin mei 2011 fietste ik de R1 van Berlijn naar Zwillbrock. Het is een mooie route. Ik overnachtte in hotelletjes. Die ezijn er voldoende langs de route.
Naast de GPS-track gebruikte ik het boekje ''Europa Radweg R1'' van Bikeline/

Mocht je nog geen goede track hebben ontvangen, stuur me dan een pb.

@ woestijn5. idem.

Jan
Dank allen voor de goede tips. Ik ga ermee aan de slag.
Ben wel benieuwd naar de GPS, nog nimmer gebruikt, wij gaan 'm voor deze trip huren en ervaren of het ons bevalt.
Vriendelijke groet, Miek
Sinds vier jaar fiets ik allerlei routes in Nederland, Duitsland en Frankrijk met behulp van een GPS. Er zijn veel tracks van routes op het WWW te vinden.
Van de routes schaf ik wel altijd een routeboekje met kaartjes en achtergrondinformatie over het gebied waar ik doorheen fiets, aan.
De boekjes blijven onmisbaar. Bovendien moeten de routemakers ook nog wat verdienen :)

Het grote voordeel is dat je niet steeds op de routebeschrijving hoeft te kijken. Gewoon het ‘’lijntje’’ op je GPS volgen.

Jan
@ Hilver De boekjes blijven onmisbaar
Naar Berlijn en naar Rome fietste ik zonder boekje.
Ik zet de kaart op mijn GPS uit zodat ik alleen de track in beeld heb, dat fietst erg makkelijk en duidelijk.
In de stromende regen hoef ik niet telkens met mijn natte handen de pagina om te slaan... gewoon doorfietsen!

Ook scheelt gewicht en ruimte zonder de boekjes.

Ben wel van mening dat die boekjes leuk zijn voor informatie etc. en goed dat ze gemaakt worden.

Henk

kunst en fietswerk