Additionally, paste this code immediately after the opening tag: NS voorspelt drukte rond station 's-Hertogenbosch - Forum Wereldfietser

NS voorspelt drukte rond station 's-Hertogenbosch

Let op, voor de WF'ers, die de zuidelijke regionen als bestemming hebben!http://www.telegraaf.nl/binnenland/2167 ... sch__.html
http://www.ns.nl/reizigers/reisinformat ... bosch.html
In deze mededeling worden Fyra-treinen in de omleiding via Breda genoemd. Hoezo Fyra? Die staan toch aan de kant op Watergraafsmeer?
Nog anderhalf week geleden was ik met de trein in 's-Hertogenbosch. Er wordt een nieuwe spoorbrug gebouwd over de Dieze, vlakbij de Brabanthallen, met aan de noordkant van de Dieze een fly-over in een nieuwe spoorlijn.
Wat er niet meer rijdt is de V250, het Italiaanse monster. Maar er is ook nog een sneldienst met "normale" locs en rijtuigen, waar ook Fyra op staat.

Mijn grootste genoegen de komende weken is overigens mijn woonplaats ...
Ik heb er nu al zin in aanstaande zaterdag op vakantie vanaf Maastricht maar daar moet ik dus eerst komen. Komen ze met adviezen om om te reizen via Rotterdam of Arnhem dan ben je dus minstens vier uur bezig en minimaal drie keer overstappen.
Dus dan maar fietsen vanaf Zaltbommel. Vertellen ze ook nog dwingend aan om op de ov chipkaart te reizen zodat je kunt uitchecken op Zaltbommel zodat je dat stukje niet betaald. Terwijl een papieren kaartje slechts 14.50 kost en met ov kaart je 19.50 kwijt bent, ondanks dat je korter in de trein zit.
Helaas komen verbeteringen niet vanzelf. De fly-over en de verdubbelingen van de spoorbruggen zijn echt noodzakelijk om een einde te maken dat de treinen van en naar Utrecht en Nijmegen elkaar in de weg zitten.

Officieel mogen geen fietsen mee in vervangende bussen, maar ik heb al diverse malen ervaren dat mij fiets toch meekon, afhankelijk van de ruimte onderin de bus.
bert sitters schreef:Helaas komen verbeteringen niet vanzelf. De fly-over en de verdubbelingen van de spoorbruggen zijn echt noodzakelijk om een einde te maken dat de treinen van en naar Utrecht en Nijmegen elkaar in de weg zitten.

Officieel mogen geen fietsen mee in vervangende bussen, maar ik heb al diverse malen ervaren dat mij fiets toch meekon, afhankelijk van de ruimte onderin de bus.
Helaas komen ze niet vanzelf en het is inderdaad hard nodig vaak genoeg in de trein zitten wachten voor het station.
Het is meer dat de NS zo slecht informeert.
Maar we gaan zeker even proberen of het mogelijk is om de fietsen onderin de bus te stoppen. We gaan het zien.
Is vanuit de Randstad via Breda en Tilburg en vanuit het oosten van Nederland via Nijmegen en Roermond een oplossing om naar het diepe zuiden te gaan?
bert sitters schreef:Helaas komen verbeteringen niet vanzelf. De fly-over en de verdubbelingen van de spoorbruggen zijn echt noodzakelijk om een einde te maken dat de treinen van en naar Utrecht en Nijmegen elkaar in de weg zitten.
En een complicerende factor bij al die verbouwingen is dat de NS alleen het spoor kan afsluiten als er een Wereldfietser evenement is ;)
m-gineering schreef:
bert sitters schreef:Helaas komen verbeteringen niet vanzelf. De fly-over en de verdubbelingen van de spoorbruggen zijn echt noodzakelijk om een einde te maken dat de treinen van en naar Utrecht en Nijmegen elkaar in de weg zitten.
En een complicerende factor bij al die verbouwingen is dat de NS alleen het spoor kan afsluiten als er een Wereldfietser evenement is ;)
Nog een mazzel dat het een actieve vereniging is.... :wink:
Martin E. van Doornik schreef:Is vanuit de Randstad via Breda en Tilburg en vanuit het oosten van Nederland via Nijmegen en Roermond een oplossing om naar het diepe zuiden te gaan?
Hangt er van af of je van overstappen houdt. Vanuit Zaandam moet je via Rotterdam/Breda/Tilburg vier keer overstappen, gelukkig wel steeds op hetzelfde perron maar je bent wel zo'n vier uur bezig ook heb je weinig keus qua vertrektijd omdat je op het traject van de Fyra zit en daar mag de fiets niet in. Via Arnhem ben je net zo lang bezig maar zijn de overstappen een stuk lastiger en zit je hele stukken in de stoptrein. Zelf het stuk fietsen vanuit Zaltbommel naar Den Bosch is nog het makkelijkst en je bent net zo lang bezig als wanneer je gaat omrijden met de trein.
NicoB schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Is vanuit de Randstad via Breda en Tilburg en vanuit het oosten van Nederland via Nijmegen en Roermond een oplossing om naar het diepe zuiden te gaan?
Hangt er van af of je van overstappen houdt. Vanuit Zaandam moet je via Rotterdam/Breda/Tilburg vier keer overstappen, gelukkig wel steeds op hetzelfde perron maar je bent wel zo'n vier uur bezig ook heb je weinig keus qua vertrektijd omdat je op het traject van de Fyra zit en daar mag de fiets niet in. Via Arnhem ben je net zo lang bezig maar zijn de overstappen een stuk lastiger en zit je hele stukken in de stoptrein. Zelf het stuk fietsen vanuit Zaltbommel naar Den Bosch is nog het makkelijkst en je bent net zo lang bezig als wanneer je gaat omrijden met de trein.

Overigens zit in die binnenlandse Fyra-treinen wél een fietsenhok, maar om omverklaarbare redenen mogen daar géén fietsen in. Wel een contrabas.