@Marten: dat ligt in dit geval niet bij de wegbeheerder, maar bij de wetgever. Die bepaalt deze regeltjes...
Melanie Schultz-Van Haegen aanschrijven?
ANWB is dan wel een heel erg behulpzame organisatie. Wat vroeger de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond was, is tegenwoordig de Koninklijke Toeristenbond ANWB. Het toerisme in eigen land is één van hun speerpunten in de komende ~10 jaar. Hen mobiliseren om aandacht te vragen voor dit soort toeristische problemen? Laat de slagboommakers maar met een oplossing komen, of weet iemand dé fysieke oplossing om scooters te weren en toch tandems-met-karretje door te kunnen laten?
Overigens omdat er dus vele gemeenten en ook een provincie in dat Recreatieschap zitten, is dus niet één gemeente verantwoordelijk. Wellicht is het recreatieschap wel bereid om een andere maatregel te plaatsen, maar waarschijnlijk dan wel met allerlei mitsen en maren. (Zoals: mits niet te duur, mits aangetoond dat het werkt, maar het moet wel snel/makkelijk toegankelijk zijn voor hulpdiensten zonder dat zij wéér een andere sleutel of procedure nodig hebben of moeten kennen.)
@Piet: het kan zijn dat ik me vergis, maar moet bij deze constructie niet een bordje staan "eigen weg"? En moet de weg, ter voorkóming dat het een VHOVO-weg wordt, niet 1x per 10 jaar volledig afgesloten worden? (*Denkt met afschuw terug aan het vak Verkeersrecht. *)
Melanie Schultz-Van Haegen aanschrijven?
ANWB is dan wel een heel erg behulpzame organisatie. Wat vroeger de Algemene Nederlandse Wielrijders Bond was, is tegenwoordig de Koninklijke Toeristenbond ANWB. Het toerisme in eigen land is één van hun speerpunten in de komende ~10 jaar. Hen mobiliseren om aandacht te vragen voor dit soort toeristische problemen? Laat de slagboommakers maar met een oplossing komen, of weet iemand dé fysieke oplossing om scooters te weren en toch tandems-met-karretje door te kunnen laten?
Overigens omdat er dus vele gemeenten en ook een provincie in dat Recreatieschap zitten, is dus niet één gemeente verantwoordelijk. Wellicht is het recreatieschap wel bereid om een andere maatregel te plaatsen, maar waarschijnlijk dan wel met allerlei mitsen en maren. (Zoals: mits niet te duur, mits aangetoond dat het werkt, maar het moet wel snel/makkelijk toegankelijk zijn voor hulpdiensten zonder dat zij wéér een andere sleutel of procedure nodig hebben of moeten kennen.)
@Piet: het kan zijn dat ik me vergis, maar moet bij deze constructie niet een bordje staan "eigen weg"? En moet de weg, ter voorkóming dat het een VHOVO-weg wordt, niet 1x per 10 jaar volledig afgesloten worden? (*Denkt met afschuw terug aan het vak Verkeersrecht. *)