Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste paklijst, opmerkingen/aanvullingen welkom - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

Eerste paklijst, opmerkingen/aanvullingen welkom

Net terug uit de Ardennen. Tent bovenop de drager, en de rest (inclusief brander, eten voor drie dagen, slaapzak en matje, plus aparte kleding voor 's avonds) in twee voortasjes aan de achterdrager, plus een stuurtas voor het kleine spul. Het kan heus. Sterker nog, hier kan ik met enkele kleine aanpassingen ook drie weken mee weg zolang de nachttemperatuur enkele graden boven nul blijft.
Wim
Ik ben wel nieuwsgierig naar je paklijst (en aanpassingen die je voor ogen hebt) Wim. Nieuw draadje?

Verder helemaal eens met Shane: Jan, je hebt een prima lijst om mee te beginnen, fijnslijpen (als je daar behoefte aan hebt) komt gaandeweg.
Twee weken geleden heb ik alles een nachtje geprobeerd. Campingsullen en kookspullen ed en gekeken wat ik kwijt kon. En alles is goed bevonden. :lol:

Wat ik wel miste is iets om op te zitten dus ik heb nog een stoeltje aangeschaft. En omdat ik ruimte over had heb ik nog wat extra (fiets)kleren meegenomen.

Alles is nu gepakt en aankomende week wordt mijn eerste fietsvakantie. Ik ga naar Maastricht heen en weer vanuit Harderwijk via de 10-provincienroute en het fietserpad.

Het totale gewicht inclusief water n de rugtas komt op 17,3 kg. Met stoel en extra kleren denk ik nu op 18,6 kg uit te komen.

Iedereen bedankt voor de reacties op de paklijst, al sik terukom zal ik eens een paar foto's posten.
Die ruimte die je 'over' had, is handig om boodschappen te doen in een supermarkt. Als je daarna nog een stukje doorfietst, is het wel zo handig om dat niet in een losse tas aan je stuur te moeten hangen. :wink:
En ik ben weer terug, tijdens de vakantie heb ik goed op alles gelet wat ik wel en niet heb gebruikt. Tweede gasflesje was niet nodig, extra leesvoer was welkom. Misschien de volgende keer toch maar de iPad mee.

Ik,ben via de 10 provincienroute in vier dagen naar Maastricht gefiets (408km) en vervolgens in twee dage naar huis. In totaal 664 km ik zes dagen, niet gek voor een eerste keer toch?

Een paar foto's met oa een compleet bepakte fiets: https://picasaweb.google.com/1000898024 ... kantie2013
JanW schreef:En ik ben weer terug, tijdens de vakantie heb ik goed op alles gelet wat ik wel en niet heb gebruikt. Tweede gasflesje was niet nodig, extra leesvoer was welkom. Misschien de volgende keer toch maar de iPad mee.

Ik,ben via de 10 provincienroute in vier dagen naar Maastricht gefiets (408km) en vervolgens in twee dage naar huis. In totaal 664 km ik zes dagen, niet gek voor een eerste keer toch?

Een paar foto's met oa een compleet bepakte fiets: https://picasaweb.google.com/1000898024 ... kantie2013
Een iPad mee voor alleen leesvoer...? Investeer dan in een e-reader. Een keer laden, maandje lezen. En veel lichter dan een iPad.