Mijn fiets heeft een voordrager van Tubus Duo. Deze zit in een stalen vork.
Vanwege transport moest ik deze er af halen. Het bleek dat er nogal wat spanning op de drager zat. Verkeerd gemonteerd in de verkeerde oogjes ?
Maar goed, het demonteren ging goed en ik besloot de drager meteen goed te zetten. Met de nodige voorzichtigheid dit gedaan. Helaas bleek dat ik een van de schroefjes door kon blijven draaien. Dit was in een oogje welke halverwege de vork zit, aan de buitenkant. (bij een Duo zit er ook een aan de binnenkant). Het aan het schroefje zelf is niets te zien, dus ik vrees dat er iets met de schroefdraad is in het oogje. Het bijzondere is dat de drager wel stevig vast blijkt te zitten, ik kan er goed aan sjorren. Het doordraaien van de schroef kan maar telkens met een bepaalde weerstand.
Maar ik vrees wel dat dit bij vaker demonteren niet goed zal gaan.
Volgens mij komen dit soort dingen vaker voor, hoe worden die over het algemeen opgelost ?
Fiets: VSF T400 die in modeljaar 2011 met een DUO was uitgerust.
Ben benieuwd.
Marc
Vanwege transport moest ik deze er af halen. Het bleek dat er nogal wat spanning op de drager zat. Verkeerd gemonteerd in de verkeerde oogjes ?
Maar goed, het demonteren ging goed en ik besloot de drager meteen goed te zetten. Met de nodige voorzichtigheid dit gedaan. Helaas bleek dat ik een van de schroefjes door kon blijven draaien. Dit was in een oogje welke halverwege de vork zit, aan de buitenkant. (bij een Duo zit er ook een aan de binnenkant). Het aan het schroefje zelf is niets te zien, dus ik vrees dat er iets met de schroefdraad is in het oogje. Het bijzondere is dat de drager wel stevig vast blijkt te zitten, ik kan er goed aan sjorren. Het doordraaien van de schroef kan maar telkens met een bepaalde weerstand.
Maar ik vrees wel dat dit bij vaker demonteren niet goed zal gaan.
Volgens mij komen dit soort dingen vaker voor, hoe worden die over het algemeen opgelost ?
Fiets: VSF T400 die in modeljaar 2011 met een DUO was uitgerust.
Ben benieuwd.
Marc