Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tweede huid pleisters - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tweede huid pleisters

Glika schreef: Elk verband dat kleeft op de wond/blaar en de direct omliggende huid is niet goed, bij verwijderen trekt het de huid mee en maakt het de wond in principe groter.
In de compeed-bijsluiter staat dan ook dat je de pleister er niet moet aftrekken, maar moet wachten tot 'ie vanzelf loslaat.
wakkeropdefiets schreef:gewoon een pleister met sporttape eroverheen.
Daarmee heb ik 5000 km gelopen zonder problemen.
Ik heb onderweg naar santiago enorme drama's gezien van die compeed.
Vellen eraf, in de wond vastgekleeft, ontstekingen. beter van af blijven
Dat zou inderdaad ook nog kunnen.
Hoi,

Moest je nog in de topic terugkeren.. Hij is al even oud zie ik.. en ik heb ook niet alles gelezen, maar ik zag "tweede huid ellende"..

Zelf.. als lange afstandswandelaar gewezen zijnde en altijd een gevoelig vel gehouden hoeveel km ik ook al liep.. .. blaren en schuurplekken en pijjjnn en ellende.. En niks dat hielp totdat we kwamen bij:

- Second skin van Spenco voor als er al stukken waren.. Compeed en dergelijke idd brol.. Echt geen goede ervaringen mee.. ( tenzij je misschien last hebt van een wat schuurend bandje van een hakkenschoen ? ? :? :roll: Eigenlijk ook geen ervaring mee.. lol :lol: )
Spenco verzacht ook enorm ivgl met andere merken. Dus de pijn vermindert en je gaat weer normaler bewegen. Goed groot afplakken met zie hieronder Tensoplast. Een maal per dag verversen of één keer elke twee dagen.. Afin , ik ontsmette het ook wel steeds, dan spenco erop, dan groot afplakken. Af en toe ontsmetten, verversen ( plakt niet in de wonde ) en geneest twee keer zo snel.


- Beter is echter Ter preventie: In mijn geval: de voeten en tenen Alles naadloos intapen met "Tensoplast". Kan je best week of langer laten zitten en mee in het nat en al.. Nergens meer last van :-) en dat na jaren afzien. Wel goed opletten dat je geen naden maakt. Zorgvuldig zijn en controleren als je toch nog wat voelt. Kruipt even wat tijd in maar heb je ook plezier achteraf. Ik gebruik de gewone en de maten 7,5 en 10 cm rollen. (katoen/viscose/latex) grote lappen gebruiken, niet liggen kullen met aaneenplakken met kleine stukjes..

Ook al eens de schuurplekken T-shirt of rugzak..

Superspul !! :D