Op mijn bejaarde racefiets heb ik een paar jaar terug een zogeheten High Column nut gemonteerd van Sugino. Dat is een veel hoger dan normale bovenste moer voor je (traditionele ) balhoofd. Het ding is een paar centimeter hoger dan een gewone, en geeft zo extra steun aan je stuurpen. Het gevolg is dat je fiets aan de voorkant net wat stijver wordt (en je balhoofd wat meer ontzien wordt), zeker bij gebruik van een hogere stuurpen. Sinds ik die fiets kocht ben ik best aardig wat zwaarder geworden, en zet ik mijn stuur ook wat hoger. Extra steun om de boel een beetje stijf te houden was welkom, en het effect van deze kleine uitgave was merkbaar.
Nu heb ik ook een tandem met een traditioneel (maar dan atb 1 1/8) balhoofd. Ik heb er laatst al een steviger stuurpen op gezet (veel keus is er in deze maat niet meer), maar ik zou eigenlijk ook voor deze fiets nog zo'n High Column Nut willen gebruiken. Weet iemand of zoiets ook voor 1 1/8 inch balhoofden op de markt is?
Wim
Nu heb ik ook een tandem met een traditioneel (maar dan atb 1 1/8) balhoofd. Ik heb er laatst al een steviger stuurpen op gezet (veel keus is er in deze maat niet meer), maar ik zou eigenlijk ook voor deze fiets nog zo'n High Column Nut willen gebruiken. Weet iemand of zoiets ook voor 1 1/8 inch balhoofden op de markt is?
Wim