Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Avontuurlijke fietstocht naar Kroatië, reisgenoten - Forum Wereldfietser

Avontuurlijke fietstocht naar Kroatië, reisgenoten

Beste allemaal,
ik ben een 22-jarige jongen uit Amsterdam, en heb het plan opgevat om deze zomer naar een festival in Kroatië te fietsen.
Daarbij neem ik echter geen tent mee, en is het de bedoeling om zo min mogelijk (lees: niet) te betalen voor overnachtingen. Ik ben zelf vrij actief op Couchsurfing (website) en ga proberen om zo een aardige route uit te stippelen.
Ik ben vorig jaar op deze manier samen met een goede vriend naar Bologna, Italië gefietst, en toen hebben we na een maand maar één nacht hoeven betalen voor een overnachting. Het festival waar ik naartoe ga weet ik eigenlijk niet zo veel over, behalve dat het Sonus heet, maar een aantal collega's en vrienden van mij gaan hiernaartoe, wat inhoudt dat ik met fiets en al terug kan rijden met hen.
Het leuke aan mijn tocht vorig jaar is dat je de meeste rare mensen ontmoet op reis, en daar uiteraard aardige anekdotes aan over houdt.
Mijn idee is om ongeveer 1 augustus te vertrekken, en minimaal 100km per dag te fietsen (wel met een aantal rustdagen).
Ikzelf heb een racefiets, waar ik vorig jaar met gemak de hele tocht op heb gemaakt.
De tocht is volgens Google Maps ongeveer 1400km, maar ik zelf ga uit van minimaal 1700. En ik denk dat mijn gemiddelde snelheid net onder de 30km/u ligt, wat wel inhoudt dat je met 4 uur fietsen per dag al op je bestemming kan zijn. Hierdoor is er erg veel tijd voor pauzes en leuke dingen doen.
Hartelijke groeten,
Vasso



P.S. Hierbij zit een aardig stuk over de Alpen.
Gemiddelde snelheid van 30km is wel erg hoog :shock: .
Ik neem aan dat je ook nog wat bagage meeneemt. :?:
En in Croatie is geen meter vlak :evil: , maar wel heel erg mooi :D
dik5 schreef:Gemiddelde snelheid van 30km is wel erg hoog :shock: .
Ik neem aan dat je ook nog wat bagage meeneemt. :?:
En in Croatie is geen meter vlak :evil: , maar wel heel erg mooi :D
Vorig jaar heb ik 28-29 gemiddeld gefietst per dag, dus daar gok ik wel een beetje op ja.
En ja ook bagage, maar doordat ik geen tent meeneem komt dat uit op een slaapzakje, wat schone kleren en reparatiespulletjes. Al met al een kilo of 10 gok ik.
O ja, als er personen zijn die toevallig rond deze tijd dezelfde kant uit fietsen en een of een aantal dagen mee willen fietsen zijn die ook meer dan welkom!