Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Het gaat niet om de fiets maar om de fietser. Een bredere band is comfortabeler, rolt lichter op een slechte weg en heeft meer grip. En dat telt naarmate je meer uren maakt en met lagere intensiteit trapt. En je kunt opeens fluitend over bospaden rijdenthe_tiger schreef:Waarom zijn die dikkere bandjes nodig? Ik weeg 75kg + bagage is wss iets meer dan 80kg.
Zelfs gewone fietswielen moeten dat toch zonder problemen kunnen houden denk ik.
Gezien de krachten die je al op de zadelpen uitoefent door op je zadel te zitten, denk ik dat die paar kilo extra met vriendelijke spanbandjes weinig indruk zullen maken. Ik zou hoogstens wat tape om de pen draaien, om er voor te zorgen dat de bandjes niet door de toplaag schurenbwuk schreef:Hoi allemaal,
Ik ben van plan om over een paar weken naar Zwitserland te fietsen. Op m'n Carbon racefiets wel te verstaan. (inclusief carbon zadelpen en carbon zadelrails.. )
De reis zal denk ik zo'n 5 à 6 dagen duren en ik zal slapen in hostels. Ik zal dus niet zo heel erg veel bagage nodig hebben.
Na het lezen van dit topic heb ik maar besloten om te gaan voor eVent Compression Dry Sacks om m'n spullen in te stoppen vanwege het lage gewicht. Ik vroeg me nu echter wel af of al m'n carbonnen onderdeeltje dit gaan overleven.. Zou het slim zijn om een alu zadelpen te kopen?
Bevalt die mapcase een beetje?Eelco schreef: * Eventueel voorop een map case (ook een Arkel) of gps.
Excuus als dit teveel off-topic wordt, maar waarom vind je Gilles Berthoud stuurtassen geen 'goed alternatief'? Jan Heine zweert erbij, en ik neem aan dat jij ze wel kent en ze dan bewust afgewezen hebt... Ik overweeg de investering te doen, maar het is nogal wat voor een tas, dus hoor graag wat ervaringenhenkfietst52 schreef:Ik haat ook die stomme Ortliebtassen maar heb nog geen goed alternatief gevonden voor op het stuur.