Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS: Waterdichte telefoons - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

GPS: Waterdichte telefoons

Matthie9000 schreef:ach oud... 4.2 voegt niet zo heel erg veel toe en als 4.1 draait kun je er 4.2 ook wel werkend op krijgen (als je handig bent..)
Met alle malware die voor Android beschikbaar is, zou ik me wel veel prettiger voelen met 4.2 dan met welke eerdere versie van Android dan ook: verschil 4.1 en 4.2. App-verificatie lijkt me daarvoor een essentieel onderdeel van de beveiliging. Apple heeft daar al bijna 6 jaar ervaring mee, maar gelukkig komt Google er nu ook mee (zij het 'automatisch').

Alle andere specificaties leken me, voor zover ik gekeken heb, wel interessant als tegenhanger voor de Sony-familie. Daarom ook dat ik naar het product verwees. :wink:
Ik heb laatst de meeste telefoons in deze categorie vergeleken en de Sony Experia Go leek mij de beste want degelijkste (namelijk ook nog behoorlijk schokbestendig), met bovendien een redelijk mooi scherm en een prettige prijs.
Wim
Met één ontzettend stomme keuze: namelijk een niet verwisselbare accu van slechts 1350mAh; daar is bij die Caterpillar B15 (2000mAh en wél verwisselbaar) beter over nagedacht. Een nadeel van die laatste is de kwaliteit van de camera; maar goed echt goede foto's maak je met bijna geen enkele smartphone.
In juni komt er een nieuwe waterdichte Samsung.
http://au.ibtimes.com/articles/471511/2 ... aO_EmTuWnk
Een waterdichte telefoon gelekt? Oei! :lol: (Sorry, ik kon het niet laten... :oops: )
En in juli komt een nieuwe waterdichte Sony (Xperia ZR).

Kan je ook nog eens onderwater mee filmen/fotograferen volgens de specificaties.
Dus ga je snorkelen in het zwembad (liever geen zout zee water) en ga je niet dieper dan 1,5mtr. (=max. gegarandeerd) dan kun je, als je gek bent van wildlife en met een beetje geluk nog wel eens een heuse opblaas krokodil van onderen filmen.

Maar de specificaties zien er behoorlijk uit dus met een beetje mazzel is hij voor mijn vakantie leverbaar.

http://www.sonymobile.com/nl/products/phones/xperia-zr/
Sinds 2 weken in bezit van de nieuwe Sony Xperia Z, water en stofdicht.
Deze smartphone zit in de top 3 van dit moment samen met de Samsung S4 en HTC one(helaas zijn laatst genoemde niet ipx57). Met deze phone heb je in ieder geval alles in huis (13Mp camera, Full HD video etc). De phone heeft een scherm van 5 inch wat natuurlijk wel wat van de accu vraagt. Ik denk dat een maximale schermtijd met navigeren(scherm aan) op ongeveer 3 uur uitkomt. Dus zonder hulp van E-werk etc gaat dit niet erg werken.Standby tijd zeker met Stamina-modus aan is meerdere dagen. Toch geef ik de voorkeur om met mijn Garmin 62s(pennlight) te navigeren.Ook gezien de prijs: je koopt 2x een Garmin 62s voor de prijs van een Xperia Z(ca. 600,-).
Je ziet vaak als commentaar op dit soort telefoons dat de schermresolutie laag is: voor fietsers is dat nou juist een groot voordeel want de accuduur hangt voornamelijk van schermresolutie af. Als GPS-vervanger zijn dit soort smartphones dan ook geen goede keuze.
De resolutie is bij de Xperia Z Full-HD(1020x1980).
mapel63 schreef:De resolutie is bij de Xperia Z Full-HD(1020x1980).
Precies, en volgens Matthie is dat dus een nadeel. Dat vreet stroom...
Tsja, stroom vreten?
Dan moet je dus gewoon stroom genereren (dynamo) en/of meenemen (powerbank).

Bij normaal fietsen laadt mijn Son meer dan mijn HTC Desire (met navigatie en alles aan) verbruikt. (Op vakantie zet ik wifi, internet en andere stroomverbruikers uit of minimaal.) Gaat allemaal prima.

Ik fiets al een paar jaar volkomen tevreden rond met een smartphone met daarop Locus. Dus alles bij de hand en offline navigeren.

(Ennuh...nu worden ze ook al waterdicht die smartphones)
Travelmaster schreef:
mapel63 schreef:De resolutie is bij de Xperia Z Full-HD(1020x1980).
Precies, en volgens Matthie is dat dus een nadeel. Dat vreet stroom...
Elk nadeel heb zijn voordeel...
Als iemand mij het voordeel van een full hd 4" scherm kan uitleggen voor navigatie gebruik dan hoor ik het graag 8) (op een full hd 47" scherm moet ik heel erg dichtbij gaan staan om pixels te kunnen tellen...)
Nogmaals: de Xperia Z is niet 4 maar 5 inch.Door dit formaat wordt hij eigenlijk ook niet meer een smartphone genoemd maar een Phablet.
Als je even terugleest zie je dat mijn voorkeur voor navigeren uitgaat naar de 62s vanwege het batterij-gemak en het geringe verbruik. Ter indicatie: met de Garmin voorzien van 2X AA batt. kan ik ca. 2 dagen navigeren.
De XPERIA blijft bij normaal gebruik ook 6 dagen stand-by.
Nice!
Zes nieuwe landen met Google Fiets Maps. Icm Android offline maps bijna ideaal.
http://www.dutchcowboys.nl/google/28579