Afgelopen dinsdag 13 december zat mijn fietsvakantie in Andalusie erop. Heerlijk gefietst daar. Prachtige dorpen en goed weer. Vaak rond de 20 graden. Het inchecken bij de balie van Transavia ging goed. Daarna ging ik onder begeleiding naar de "oversized luggage" en de douane. Mijn fiets moest door een scanner. Na enkele seconden had ik het idee dat het niet helemaal paste en riep stop. De fiets werd nog wel diagonaal geplaatst. Pfff dacht ik toen. Ik moest mijn fiets die in een fietshoes zat daar achter laten. Na vlucht weer opgehaald en op Schiphol trappers erop gezet, stuur weer recht en banden opgepompt en dan de trein in. Pas in Driebergen-Zeist merkte ik dat mijn rechter stuur/schakelgreep totaal was verborgen / vernield en kon daardoor niet meer schakelen of remmen aan de rechterkant. Ik heb Shimano Ultegra. Grrrr. Grrr. Dus geen fout van Transavia, maar van de douane. Vervanging is duur? Kan ik bij mijn reisverzekering aankloppen? Al zal ik daar ook weer een eigen risico hebben. Of kan ik iemand anders aanklagen. Heeft iemand dezelfde ervaringen?
Rutger
Rutger