Ik kijk nog steeds rond voor t.z.t. de aanschaf van een betrouwbaar tentje. 2p tunnel met een voortentje/ruime punt met 2 openingen zodat ik wat uit de wind kan kokkerellen. Belangrijk ook is de betaalbaarheid. Ik heb, mede op advies, al de nodige merken en modellen via het www bekeken.
Ik wil in principe een tentje dat ook in de winter voldoende bescherming biedt. Kijk ik naar de vele beschrijvingen dan zie ik tenten voor 3 seizoenen, 3+ seizoenen en 4 seizoenen.
Ik vraag mij nu inmiddels af welke elementen van een tent de tent geschikt maken voor het 4de seizoen, de winter? Is het ook niet iets van het product mooi neerzetten, of bestaan er afgesproken normen voor?
Ik kan mij voorstellen dat de volgende punten van belang zijn:
* Een buitentent die tot laag op de grond kan komen om koude wind te weren en warmte vast te houden;
* Regelbare ventilatie (binnen- en buitentent);
* Een binnentent van 'dichte' stof die de warmte wat vasthoudt;
* Een stevige stokconstructie, sterke stokken, die een stevige wind kunnen doorstaan;
* Een combinatie van doek, constructie en stokken die de last van sneeuw kan hebben;
* Een goede waterdichtheid, ook van grondzeil.
Zijn er nog meer zaken die bepalend zijn?
Groet,
Arno
Ik wil in principe een tentje dat ook in de winter voldoende bescherming biedt. Kijk ik naar de vele beschrijvingen dan zie ik tenten voor 3 seizoenen, 3+ seizoenen en 4 seizoenen.
Ik vraag mij nu inmiddels af welke elementen van een tent de tent geschikt maken voor het 4de seizoen, de winter? Is het ook niet iets van het product mooi neerzetten, of bestaan er afgesproken normen voor?
Ik kan mij voorstellen dat de volgende punten van belang zijn:
* Een buitentent die tot laag op de grond kan komen om koude wind te weren en warmte vast te houden;
* Regelbare ventilatie (binnen- en buitentent);
* Een binnentent van 'dichte' stof die de warmte wat vasthoudt;
* Een stevige stokconstructie, sterke stokken, die een stevige wind kunnen doorstaan;
* Een combinatie van doek, constructie en stokken die de last van sneeuw kan hebben;
* Een goede waterdichtheid, ook van grondzeil.
Zijn er nog meer zaken die bepalend zijn?
Groet,
Arno