Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Workshop koken onderweg - Forum Wereldfietser

Workshop koken onderweg

Koken wat de pot schaft.

Wanneer je op fietsvakantie bent is een lekkere eenvoudige maaltijd maken niet altijd even eenvoudig. Het meeste van het eten komt tegenwoordig uit een zakje of een blikje. Maar onderweg heb je die nu eenmaal niet altijd bij je. Dan ben je blij dat je genoeg kennis hebt om van de producten die je onderweg tegenkomt een smakelijk " diner" te maken.

Hoe je dit doet kun je leren bij het " kookavontuur" van Rob's Bikecenter. 1 Juni kun je onder leiding van een proffesionele kokkin (ook outdoor ervaring) leren hoe je met eenvoudige producten en kruiden een heerlijk smakend bord kunt vullen.

Wanneer je interesse hebt in de kookworkshop ben jij zelf bezig in kleine groepjes waardoor je met en van elkaar leert. Er worden diverse gerechten gemaakt waarna we het natuurlijk ook gezellig gaan proeven. Om het een beetje avontuurlijk te houden wordt de workshop gegeven op een camping zodat na het eten gezellig nagetafeld en overnacht kan worden.

Op zondag 2 Juni is er dan nog gelegenheid om deel te nemen aan een fietstocht die je door de locale natuur leidt en langs Delft (station Delft) richting Rotterdam zal afbuigen.

De kosten van de kookworkshop bedragen dankzij de sponsoring van Rob's Bikecenter slechts 10 euro. Hiervoor krijg je een goede maaltijd (die jezelf klaarmaakt), begeleiding van de kokkin en een overnachting op de camping. Als extra krijg je na de workshop een (lichtgewicht) meeneem verpakking met biologische kruiden mee om later zelf aan de bak te gaan. Ontbijt en dranken zijn voor eigen rekening (drank en ontbijt mag zelf meegenomen worden).

Er wordt verwacht dat je zelf voldoende uitrusting meeneemt zoals: brander met voldoende brandstof, pan(nen), borden, bekers, eetgerei enz, enz. Wanneer je wilt blijven overnachten is een tent met bijbehoren natuurlijk gewenst. Bij slecht weer zal uitgeweken moeten worden naar een alternatieve locatie.

Mail: info@robsbikecenter.nl

Rob, Rob's Bikecenter. Locatie: uiteraard Maasland, de parel van zuid-Holland.

Deelnemers:
1:Rob v/d Houven zelf :lol:
2:Damian v/d Houven (zoon)
3:Michiel vd Brink
4:Leon M.
5:Esther V.
6:Esther V. dochter
7:Ingrid de K.
8:Hans T.
9:Fan T.
10:Gijs v/d K.
11:Jolanda v/d K.
12:
13:
14:
15:
16:
17:
18:
19:
20:ruudvp (optie)
rvdh schreef:Het meeste van het eten komt tegenwoordig uit een zakje of een blikje.
Ik zal gelukkig een halve Belg zijn zeker :D
Leon
Misschien kijk ik niet goed, maar waar wordt de cursus gegeven?
Leon schreef:
rvdh schreef:Het meeste van het eten komt tegenwoordig uit een zakje of een blikje.
?????
Afbeelding



Prei krijg ik nog wel zonder verpakking thuis, maar zelfs mijn brood komt uit een 'zakje' en je wil al helemaal niet weten wat er allemaal op de maandag na een sleutelweekend in de container ligt ;)

En belangrijker lijkt mij dat dit een hardstikke leuk initiatief is!
HansvanderVeeke schreef:Misschien kijk ik niet goed, maar waar wordt de cursus gegeven?
Ja, dan kan ik de tekst tig keer doorlezen op foutjes... Maar daar lees ik overheen. Tekst al toegevoegd.

De cursus vindt plaats in Maasland, zuid-Holland.
m-gineering schreef:En belangrijker lijkt mij dat dit een hardstikke leuk initiatief is!
Zoveel is zeker.
Leon
Leon schreef:
rvdh schreef:Het meeste van het eten komt tegenwoordig uit een zakje of een blikje.
Ik zal gelukkig een halve Belg zijn zeker :D
Leon
Nou nou, op (fiets)vakantie ga je toch niet de hele tijd blikvoer eten??? :shock:

Enkele voorbeelden hoe envoudig het kan zijn:
* Frankrijk: elke 2 dagen fiets je door een andere streek en dat betekent ook telkens weer een andere lokaal kaasje of andere lokale specialiteit. En volgens mij gaat die stelling ook in verschillende andere landen op.
In de namiddag een lokaal marktje meepikken of even de locale epicerie en boucherie binnenstappen en je hebt wat verse groentjes en een stukje vlees voor een gezonde maaltijd...
Of in de ochtend de eerste de beste boulangerie binnenspringen. Dan merk je dat er gelukkig nog mensen bestaan die weten hoe je brood moet bakken. Daar kan menig bakker hier nog wat van opsteken!

*Voor bijvoorbeeld een weekendje of een kleine week op de fiets in de lage landen gewoon een klein netje aardappelen mee. Dat is mij het extra gewicht meer dan waard. Simpelweg een kwestie van prioriteiten stellen. Wat smaakt er tijdens een guur najaarsweertje beter dan een portie gekookte aardappelen samen met een blikje zuurkool en eventueel een biertje (of is dat laatste erover? :wink:)?
Elke avond pasta, koeskoes of rijst dat steek mij zo snel tegen... :P

Om culinaire hoogstandjes klaar te toveren is een fietsvakantie inderdaad niet echt ideaal maar om je dan maar tot zakjes en blikvoer te beperkendat gaat me toch net iets te ver. Na een hele dag op de fiets kijken hoe die speklapjes liggen te sudderen, het water loopt me al in de mond...

't Zal toch niet zijn omdat ik belg ben? :wink:

Inderdaaad een geweldig initiatief!

Zakjeseten dat is volgens mij iets voor als je voor één week of langer eten mee moet zeulen maar dat zal binnen Europa niet snel nodig zijn (of een reservemaaltijd voor in die zeldzame gevallen dat...). In Europa zal je niet gouw omkomen van de honger.

Greetz,
Bram
rvdh schreef:Koken wat de pot schaft.

opgeven voor 25 april, er is plek voor maximaal 20 personen. Mail: info@robsbikecenter.nl
Ik heb 'm in de agenda gezet. Nooit problemen onderweg gehad, maar ik vind dit leuk! Kan mij nu nog niet definitief opgeven, dus kun je een teller op de site bijhouden net als bij de fietsreparatiecursus?

Groet,
m-gineering schreef:... en je wil al helemaal niet weten wat er allemaal op de maandag na een sleutelweekend in de container ligt ;)
Plastic bakken van de Chinees, toch? :wink:
En belangrijker lijkt mij dat dit een hardstikke leuk initiatief is!
Behalve dan dat het in een weekend valt wanneer ik werk, maar dat kan ik Rob's Bikecenter niet helemaal aanrekenen. Verder helemaal mee eens.

Carl
Dit is er nu eentje waar ik absoluut bij zou willen zijn, als wij dan niet alles in praktijk aan het brengen zijn, waarschijnlijk ergens op een camping in Denemarken. Ik wens de deelnemers heel veel plezier!
Lijst toegevoegd.

Camping is allemaal geregeld. Een mooi plekje waar de tenten bij elkaar kunnen staan. Bij slecht weer gaan we "de stal" in. Ik weet alleen niet of de tent ook naar binnen mag....
Ik vind het een leuk initiatief. Teveel fietskampeerders maken zich er inderdaad wat te makkelijk van af. Het leven is te kort om niet een beetje lekker te eten.
Wim
deelname lijst ge-update
Er zijn nog een paar plekjes vrij. Ook wanneer je al veel kook ervaring hebt is dit natuurlijk leuk om van elkaar te leren.
De workshop gaat verzet worden naar 1 juni, er zijn nog mooi een paar plekjes vrij. Opgeven graag zsm.

Groet Rob
De laatste kans om op te geven is nu aangebroken. Het weer gaat in iedergeval beter worden volgende week.

Ik heb er alvast zin in :)
Rob, wat is het adres van de camping en hoe laat worden we ongeveer verwacht?
Hoi Rob,

Helaas kan ik de 1e juni niet, maar ben wel zeer geïnteresseerd.
Ik neem aan dat er veel meer mensen zijn geïnteresseerd en dat het (hopelijk) nog een keer zal worden herhaald.
Ook iets langer van te voren bekend maken maakt het voor meer mensen mogelijk hieraan mee te doen.

Heel mooi en goed initiatief! :lol: :lol:

Menno
Hoi Rob,

Ik kan ook niet, maar ben wel zeer geïnteresseerd.

Hopelijk herhaald.

Robert
Beste Rob,

Hartelijk bedankt voor het leuke weekend, waarbij we nog wat geleerd hebben ook. Hulde aan Gonda voor het deskundig uitleggen en begeleiden van onze kookkunsten. De gerechten waren allen voortreffelijk gemaakt en de wijn maakte het compleet af.

Hopelijk een volgende keer wat meer cursisten, maar wij hebben een fijn weekend gehad.

Als jullie ons fiets kedgeree, spinaziepasta of een linzenpotje zien maken op 1 brandertje dan weet je dat wij de kookworkshop hebben gevolgd, en vraag gerust naar de ingrediënten van het recept.

Misschien volgend jaar weer ?
Gijs en Jolanda Kemp