Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Midlife crisis? Hans Vos fietst met 3 baby-boomers naar Rome - Forum Wereldfietser

Midlife crisis? Hans Vos fietst met 3 baby-boomers naar Rome

dROMEn is een reisverhaal voor de babyboomer generatie!

Vier mannen van middelbare leeftijd fietsen van Amsterdam naar Rome. Tijdens de rit slaat de ik-figuur aan het mijmeren en vraagt zich af waarom hij hier – en het zover – gekomen is.

Meegesleept door herinneringen aan de Stones en Wally Tax overziet hij zijn jeugd, zijn gebrek aan ambitie, de jaren zeventig, zijn mislukkingen, het lot en de meevallers.

Ondertussen gebeuren er allerlei nieuwe dingen … en wordt er nog gefietst.

Hans Vos is advocaat en schreef eerder columns voor de NRC, verhalen voor Playboy, een rubriek voor Esquire, en nog veel meer. Eerdere boeken van zijn hand zijn Zo Hoort Het, Leuke Dingen en Onze Vliegers in Mei.

ISBN: 9789038922836
Pagina's: 176 pagina’s
Prijs 16,95

Bestel nu dROMEn: Een fietstocht naar Rome

Afbeelding
Babyboomers (geboortejaar 1945-1955) zijn toch allang hun midlife voorbij (en met pensioen)?!
Midlife doe je toch tussen je 40ste en 50ste! Die babyboomers zijn de sportwagen, de jonge dame en tweede leg toch onderhand wel ontgroeid. De meerderheid van de babyboomers is met pensioen! Zo niet dan gaat de vergrijzing binnenkort wel heel ernstige vormen aannemen.

Oud boek?
Verder ben ik wel benieuwd natuurlijk.
geelfietsje schreef:Babyboomers (geboortejaar 1945-1955) zijn toch allang hun midlife voorbij (en met pensioen)?!
.
Mogen die niet lezen dan?
geelfietsje schreef:Babyboomers (geboortejaar 1945-1955) zijn toch allang hun midlife voorbij (en met pensioen)?!
Die babyboomers zijn de sportwagen, de jonge dame en tweede leg toch onderhand wel ontgroeid. De meerderheid van de babyboomers is met pensioen! Zo niet dan gaat de vergrijzing binnenkort wel heel ernstige vormen aannemen.
Jeetje mina, wordt ik (1949) daar even op de vuilnishoop geveegd, bedankt hoor 8)
Natuurlijk, tijd zat.

Ik dacht alleen dat er bedoeld werd vóór, maar vooral ook óver babyboomers. Ze hebben het bv over Wally Tax (die ik niet eens ken en ik ben wel midlife categorie) en over de Stones. Dus inhoudelijk gaat het volgens mij over jongbejaarden en niet over midlifers. Maar ik zal het eerst maar gaan lezen, want nu is het alleen maar gissen (vanwege de voor mij onduidelijke introductie).

PS. Ik heb Wally Tax even opgezocht. Het blijkt een popmuzikant uit de jaren 60 te zijn. Een beetje midlifer moest toen nog gepland worden.

Michael W; hoezo vuilnishoop, gewoon ouderen of jongbejaarden. Bejaarden zijn uiterst gewaardeerde en waardevolle mensen met veel wijsheid, maar geen midlifers natuurlijk. De combinatie van midlife en babyboomers is voor mij gewoon verwarrend. :wink:
Michael W schreef:Jeetje mina, wordt ik (1949) daar even op de vuilnishoop geveegd, bedankt hoor 8)
Hoezo? Er word alleen maar gesteld dat de midlife-crisis over het algemeen tussen de veertig en vijftig plaatsvindt, en dat de babyboomers die intussen ontgroeid zijn.

Gen-X is aan zet, qua MLC.

.tsooJ
geelfietsje schreef:Natuurlijk, tijd zat.

Ik dacht alleen dat er bedoeld werd vóór, maar vooral ook óver babyboomers. Ze hebben het bv over Wally Tax (die ik niet eens ken en ik ben wel midlife categorie) en over de Stones. Dus inhoudelijk gaat het volgens mij over jongbejaarden en niet over midlifers. Maar ik zal het eerst maar gaan lezen, want nu is het alleen maar gissen (vanwege de voor mij onduidelijke introductie).

PS. Ik heb Wally Tax even opgezocht. Het blijkt een popmuzikant uit de jaren 60 te zijn. Een beetje midlifer moest toen nog gepland worden.

Michael W; hoezo vuilnishoop, gewoon jongbejaard. Bejaarden zijn uiterst gewaardeerde en waardevolle mensen met veel wijsheid, maar geen midlifers natuurlijk. :wink:
Heeee gelukkig....1947 :wink:
geelfietsje schreef:Michael W; hoezo vuilnishoop, gewoon jongbejaard. Bejaarden zijn uiterst gewaardeerde en waardevolle mensen met veel wijsheid, maar geen midlifers natuurlijk.
Toch blij dat je een nieuw woord aan de Nederlandse Taal toevoegt :wink:

Ik denk dat je wel 'n beetje gelijk hebt, midlifers zijn rond de 40, babyboomers zijn uit de tijd van Beatles en Stones, dus voorbij de 60 (en muziekliefhebbers swingde al op 78 toeren platen maar dat terzijde). Maar ... daar zijn veel gradaties, de een is bejaard op z'n 35e en ander is nog springlevend op z'n 70e !! 8) :wink:
, de een is bejaard op z'n 35e en ander is nog springlevend op z'n 70e !!

Helemaal mee eens.

Gr. Marc
geelfietsje schreef:Helemaal mee eens.
Gr. Marc
Ik denk dat het ook eerder een boek is voor midlifers dan voor babyboomers.
Omdat ik zelf die tijd met provo's, hippies, Kralingen, Woodstock, Stones, Pink Floyd etc etc. bewust heb meegemaakt ben ik helemaal niet geïnteresseerd in 'n ander z'n mijmeringen over die tijd 8)
geelfietsje schreef:Verder ben ik wel benieuwd natuurlijk.
Inkijkexemplaar
geelfietsje schreef:PS. Ik heb Wally Tax even opgezocht. Het blijkt een popmuzikant uit de jaren 60 te zijn. Een beetje midlifer moest toen nog gepland worden.
Zanger van de The Outsiders en geliefd in Amsterdam (grachtengordelmuziek) :wink:

eindgebruiker schreef:Inkijkexemplaar
Ik weet niet of dat nou zo'n aanbeveling is, misschien voor de echte liefhebbers van dergelijke schrijfsels 8)