Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Eerste paklijst, opmerkingen/aanvullingen welkom - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Eerste paklijst, opmerkingen/aanvullingen welkom

Als toilettas heb ik lange tijd een lege (halve) broodzak gebruikt. Later (toen ik meer ging verdienen :wink: ) ben ik geüpgrade naar een zipp lock-zakje. Ik zou dat geld voor een kleiner (toilet)tasje daarom besteden aan een reistube tandpasta. Kost bij de drogist een euro of zo en je kunt er weken mee doen. Scheelt weer volume en wat gewicht.

De Kool Stop remblokjes zijn inderdaad erg goed. Als je inserts gebruikt, nemen twee reserveremblokjes ook niet veel ruimte in en weegt het ook nauwelijks iets. Niet dat het nodig is als je in Nederland voor een week met goede blokken van huis gaat.
Ik heb alles nog eens goed bekeken en afgewogen of ik het wel nodig heb. Ook heb ik diverse aanvullingen gedaan uit de paklijsten die ogegeven werden. Zoals de lijst hieronder wil ik het de eerste keer gaan proberen, daarna zie ik wel wat er mis of te veel was. Bedankt voor de hulp allemaal.

Grote bedragen hoef ik gelukkig niet meer iit te geven, behalve dan voor een eventueel donsvestje.

KLEDING:
Normale kleding:
1x Korte broek of afritsbroek NOG KOPEN
1x Boxershort
1x Fleecevest/donsvestje
1x T-shirt
1x Blouse korte mouw
2x Paar sokken
1x Slippers

Fietskleding:
1x Fietsbroek met zeem AAN
1x Fietsshirt AAN
1x Thermohemd kort/lang AAN
1x Duchenne Heroes pet AAN
1x Schoenen Ecco AAN
1x Fietshandschoenen korte vinger AAN
1x Fietsbril AAN
1x Camelback Logo met 2 liter waterzak AAN

1x Fietsbroek met zeem
1x Thermohemd kort/lang
1x Lichtgewicht windjasje
1x Armwarmers
1x Beenwarmers
1x Buff 
1x Regenjas of weggooi plastic cape
Ortlieb pakzak PS10 7 liter voor fietskleding

SLAPEN:
Tent Vaude Hogan Ultralight 2P
Slaapzak Nomad Cape Sable 950 in Ortlieb pakzak waterdicht PD350 13 liter
Thermarest NeoAir slaapmat
Thermarest Pump Sack (tevens stoel)
Thermarest Stuffsack Pillow kleding in verpakken
Tyvek NOG KOPEN

KOKEN:
Esbit brander met blokjes of Campingaz Bleuet 270 met 230gr gasfles
Trangia anti-aanbak koekepan met los handvat
RVS beker voor water koken van leger veldfles
Spork titanium
Leatherman Kick
Bakje Mepal (deksel kan als bord dienen)
Aansteker NOG KOPEN
Hersluitbare zakjes voor eten NOG KOPEN
Schuurspons
Zout/peper vaatje  NOG KOPEN
Spatel  NOG KOPEN

PERSOONLIJKE VERZORGING:
Toilettas met haak of iets simpelers
Tandenborstel en tandpasta reistube NOG KOPEN
Zonnebrandcreme reistube BESTELD
HG op reis alles-wasje BESTELD
Deet tegen muggen / Lidocaine zalf (ben nogal allergisch)
Paar ibrofen
Handdoek Pack Towel L
WC papier
EHBO kitje NOG KOPEN

DIVERSEN:
Paspoort in Camelback
PIN pas in Camelback
Contact geld €200 in Camelback
Pen en papier
Pocket boek of iPad mee

ELECTRONICA:
Foto camera Canon Powershot 710is in tasje
GPS Garmin GPSmap 60 csx
2 reserve batterijen AA of zonnelader
Petzl tikka 2 hoofdlampje
Gsm met muziek oplader USB en WCD (nodig voor bereikbaarheid werk)
Koptelefoon 

SPARES/TOOLS:

Reserve binnenband in Camelback
Topeak multitool in Camelback
Powerlink 10-speed in Camelback
Thermo nooddeken in Camelback
Bandenlichters in Camelback
Spiraalslot
Smeermiddel ketting klein flesje
Duct tape 2meter
Waslijn met 4 wasknijpers NOG KOPEN
S-Biner
Tyraps 10 stuks
Bandenpaksetje
Topeak pomp
Reservespaken NOG KOPEN

ETEN:
2x Dextro energy in Camelback
Legerkoeken
Cup-a-soup
Koffiezakjes Nescafe espresso 25 sticks
Energierepen
Fles water
Flesje whiskey   

PACKING:
Ortlieb back roller plus
Ortlieb QL2 diefstalbeveiliging met slotje
Bagagenet voor boodschappen/natte spullen

Wanneer ik alles heb gepakt, zal ik het gewicht ook even posten hier.
JanW schreef:Reservespaken NOG KOPEN
En aangezien je reserve spaken als het goed is niet nodig hebt, maar wel altijd mee moet nemen (want anders heb je ze wel nodig): opbergen in je stuur (als dat kan). Alleen wel onthouden dat ze daar zitten, zodat je zeker weet dat je ze nooit nodig hebt :lol:

Bij de GPS neem ik nog een reserve SD card mee, met een volledige back-up van alle kaarten/routes/tracks/POI's. Die je dus ook nooit nodig hebt, maar het geeft een goed gevoel.

Deze mis ik ook nog: GSM Noodlader op 1 AA batterij.

Vittorio Wondergaas
(kost een paar euro, weegt 10 gram, maar heeft ons - op de tandem - ooit 30 km. naar de fietswinkel in Interlaken gebracht met een compleet gescheurde buitenband).
Als mes zou ik voor een opinel gaan. (carbonstaal versie)

Simpel, vlijmscherp, en een stuk handiger dan zo´n mini-zakmes.


Daarnaast is een luchtkussentje (zij het onbetrouwbaar) erg fijn als je soms last van nek/schouders hebt. Plakkers heb je toch bij je.


Misschien voor een tocht in NL niet essentieel. Maar kopieen van je paspoort en foto´s ervan op de mail zijn in het buitenland ERG nuttig. (dan kan je echte paspoort in de tas blijven)
JanW schreef: ............Camelback
..........................
Fles water
.........................
Waarom een camelback en een fles water. In beiden zit toch water?

Omdat ik nieuwsgierig ben; wat voor sokken neem je mee.
In mijn ervaring zijn sokken de onderdelen van m'n uitrusting die het traagste drogen. Als de rest droog is zijn m'n sokken altijd nog vochtig. Terwijl ik droge voeten tijdens een actieve vakantie wel belangrijk vind.
JanW schreef:PERSOONLIJKE VERZORGING:
Toilettas met haak of iets simpelers
Tandenborstel en tandpasta reistube NOG KOPEN

SPARES/TOOLS:
Bandenlichters in Camelback
Als Toilet tas gebruik ik een netzakje, iets als deze:
http://www.seatosummit.com.au/products- ... esh-sacks/
Je toilet spullen drogen er ook in en zo'n zakje kun je altijd wel ergens aan op hangen.

kleine tandpasta tubes kun je soms ook als probeer verpakking bij de tandarts krijgen ;-)

en bandenlichters gebruik ik niet meer sinds ik de fietsreparatie cursus heb gedaan. Hoewel hele smalle stugge banden wel wat lastig kunnen zijn.

veel fietsplezier,
pinkbike schreef:
JanW schreef: ............Camelback
..........................
Fles water
.........................
Waarom een camelback en een fles water. In beiden zit toch water?
Koken met een camelbackzak is hopeloos, en een bidon is niet zo gezond als je de hele dag door de schapestront crosst ;)
Hej,
Nog een knijperopmerking.
Plastic knijpers wegen minder dan houten volgens mij. En je zou zelfs kunnen overwegen van die broodzaksluiters te sparen. Van die vierkante plastic, platte dingen met een gaatje en een gleufje. Weegt nog minder en neemt nog minder plaats in.
Ideaal voor wasgoed aan een lijntje op z'n plaats te houden maar niet zo multifunctioneel als een knijper.
Loes
m-gineering schreef:Koken met een camelbackzak is hopeloos, en een bidon is niet zo gezond als je de hele dag door de schapestront crosst ;)
Maar daar heb je toch een bidon met afdekdopje voor. Zijn iets zwaarder, maar lichter dan een camelback.
Er zijn trouwens ook waslijnen waar je geen knijpers bij nodig hebt. Je frutselt je was tussen de touwtjes. Werkt perfect. (hoewel alleen wat knijpers die je aan je scheerlijn hangt voor een weekje in je eentje ook prima zal werken)
TravelDuck schreef: Als Toilet tas gebruik ik een netzakje, iets als deze:
http://www.seatosummit.com.au/products- ... esh-sacks/
Dat is een goeie, ik neem gewoon zo'n waszakje voor in de wasmachine mee, kost bijna niets en weegt ook bijna niets.
pinkbike schreef: Omdat ik nieuwsgierig ben; wat voor sokken neem je mee.
Ik heb altijd sportsokken aan van de Xenos. Coolmax zit erin verwerkt, lekkere stevige sokken en heel dun voor een sportsok.
JanW schreef:Het is voor 7-9 dagen in NL in juni.
De mensen die schrijven dat kledingstuk x 's nachts wel droogt, of dat je het tijdens het fietsen op je achterdrager wel kunt drogen, vergeten dat juni de tijd is van de Westeuropese moesson. (Het weekje slecht/fris weer van Robertjan zou ik persoonlijk vervangen door een maandje niet koud, maar vaak nat weer.) Dikke kans dat je 's nachts helemaal niks droog krijgt, en je na drie dagen in de regen fietsen alleen nog maar natte spullen bij je hebt. Niet iedereen vindt dat erg. Ik ken iemand die na een dag fietsen volledig gekleed in zijn fietskleding, of die nu doorweekt is van het zweet of van de regen, in zijn slaapzak kruipt, er 's morgens zo weer uitkomt en weer op de fiets stapt. Persoonlijk moet ik daar niet aan denken. Ik vind ook weinig dingen viezer dan 's morgens natte kleding (vooral fietsbroeken met zeem!) aan moeten trekken.

Alleen nog maar natte sokken (c.q. onderbroek) hebben is nog niet zo'n ramp, je kunt altijd nog onderweg nieuwe, lekker droge kopen, maar vooral van mijn fietsbroeken vind ik het toch wel belangrijk dat ze al bewezen hebben dat ze lekker zitten.

Veel fietsplezier en mooi weer gewenst,

Carl
Ik heb de laatste spullen aangeschaft die ik denk nodig te hebben, dus maar even de lijst compleet gemaakt. Ik heb wandelschoen van Ecco die was ik van plan om aan te doen tijdens het fietsen, nu heb ik daar een tocht mee gemaakt en ik krijg helemaal tintelende tenen in die schoenen. Met fietsen zit je denk ik net iets verder voor in de schoen en dan blijken ze dus te klein. Nu zit ik af te wegen of ik de MTB schoenen aan zal doen ( niet erg handig als je een boodschap moet doen oid) of nieuwe wandelschoenen aan te schaffen.

Grote bedragen hoef ik gelukkig niet meer uit te geven, behalve dan voor een eventueel donsvestje.

KLEDING:
Normale kleding:
1x Afritsbroek Fjallraven
1x Boxershort
1x Fleecevest/donsvestje
1x T-shirt
1x Blouse korte mouw
2x Paar sokken
1x Slippers

Fietskleding:
1x Fietsbroek met zeem AAN
1x Fietsshirt AAN
1x Thermohemd kort/lang AAN
1x Gore Tex pet OP
1x Schoenen ...... AAN
1x Fietshandschoenen korte vinger AAN
1x Fietsbril AAN
1x Camelback Logo met 2 liter waterzak AAN

1x Fietsbroek met zeem
1x Thermohemd kort/lang
1x Lichtgewicht windjasje
1x Armwarmers
1x Beenwarmers
1x Buff 
1x Regenjas AGU
1x Regenbroek Rainmates.
Ortlieb pakzak PS10 7 liter voor fietskleding

SLAPEN:
Tent Vaude Hogan Ultralight 1
Slaapzak Nomad Cape Sable 950 in Ortlieb pakzak waterdicht PD350 13 liter
Thermarest NeoAir slaapmat
Thermarest Pump Sack (tevens stoel)
Thermarest Stuffsack Pillow kleding in verpakken
Tyvek

KOKEN:
Campingaz Bleuet 270 met 230gr gasfles
Windscherm voor brander.
Trangia anti-aanbak koekepan met los handvat
RVS beker voor water koken van leger veldfles
Spork titanium
Leatherman Kick
Bakje Mepal (deksel kan als bord dienen)
Aansteker
Hersluitbare zakjes voor eten
Schuurspons
Zout/peper vaatje
Spatel

PERSOONLIJKE VERZORGING:
Toilettas Eagle Creek Pack-It System
Tandenborstel en tandpasta reistube
Zonnebrandcreme reistube
HG op reis alles-wasje
Deet tegen muggen / Lidocaine zalf (ben nogal allergisch)
Handdoek Pack Towel L
WC papier
EHBO kitje

DIVERSEN:
Paspoort in Camelback
PIN pas in Camelback
Contact geld €200 in Camelback
Pen en papier
Pocket boek

ELECTRONICA:
GPS Garmin GPSmap 60 csx
2 reserve batterijen AA of zonnelader
Petzl tikka 2 hoofdlampje
Gsm met muziek oplader USB en WCD (nodig voor bereikbaarheid werk)
Koptelefoon 

SPARES/TOOLS:

Reserve binnenband in Camelback
Topeak multitool in Camelback
Powerlink 10-speed in Camelback
Thermo nooddeken in Camelback
Duct tape 2meter
4 wasknijpers
S-Biner
Tyraps 10 stuks
Bandenpaksetje
Topeak pomp

ETEN:
2x Dextro energy in Camelback
Legerkoeken
Cup-a-soup
Koffiezakjes Nescafe espresso 25 sticks
Energierepen
Fles water

PACKING:
Ortlieb back roller plus 2x
Ortlieb QL2 diefstalbeveiliging met slotje
Bagagenet voor boodschappen/natte spullen NOG KOPEN

Wanneer ik alles heb gepakt, zal ik het gewicht ook even posten hier.
JanW schreef:1x Blouse korte mouw
Overbodig
JanW schreef:1x Camelback Logo met 2 liter waterzak AAN
Rugzakje is over het algemeen behoorlijk hinderlijk. Wellicht kan het water in bidons?
JanW schreef:1x Armwarmers
Overbodig bij het meenemen/aantrekken van een thermoshirt met lange mouw.
JanW schreef:Ortlieb pakzak PS10 7 liter voor fietskleding
Vind ik persoonlijk wat overkill, bovendien kan het een stuk kleiner ingepakt worden d.m.v. een compressiezak.
JanW schreef:Bakje Mepal (deksel kan als bord dienen)
Overbodig bij het gebruik van je RVS legermok.
JanW schreef:Toilettas Eagle Creek Pack-It System
Wel zwaar en lomp. Is er geen eenvoudig pakzakje te gebruiken? Zelf heb ik een setje gaaszakjes gekocht van Coghlan's en gebruik er daar 1 van.
JanW schreef:Handdoek Pack Towel L
Zelf knip ik een maatje S nog klein, en wring dan tijdens het afdrogen een paar keer de handdoek uit. Je moet jezelf met dit soort handdoekjes niet droog'deppen', maar droog'wrijven'. Anders wordt je nooit droog.
JanW schreef:ELECTRONICA:
Dat is aardig wat: fotocamera, GPS én telefoon...
JanW schreef:Topeak multitool in Camelback
Dan kan je Leatherman wel thuis blijven.
JanW schreef:Waslijn met 4 wasknijpers NOG KOPEN
Want een scheerlijn van je tent werkt niet?
JanW schreef:Bandenpaksetje
Ik zou ook een pLaksetje meenemen. :wink:
JanW schreef:2x Dextro energy in Camelback
Dan heb je meer aan een paar bananen of een bakje druiven.
JanW schreef:Fles water
Naast die 2L in je Camelbak? Water is het makkelijkste om op te besparen!

De rest ziet er alleraardigst uit. Netjes samengesteld.
JanW schreef:Bandenlichters in Camelback
Zou ik niet meenemen. Tenzij je draadbanden hebt. Maar een vouwband krijg je toch ook wel met je blote handen van een velg?
Smeermiddel ketting klein flesje
Het was toch voor 7-9 dagen? Dan lijkt me dit niet nodig. Mocht het echt heel erg nodig zijn om onderweg je ketting te smeren, dan kun je onderweg ook wel een fietsenmaker opzoeken. Zijn er genoeg in Nederland...
Reservespaken NOG KOPEN
Zou ik ook niet meenemen. Fietsenmakers zat in Nederland. Dat haal je echt nog wel met een kapotte spaak...
Het heeft sowieso geen zin om reservespaken mee te nemen als je geen gereedschap hebt om de casette er onderweg (zelf) af te halen.
Matthie9000 schreef:Het heeft sowieso geen zin om reservespaken mee te nemen als je geen gereedschap hebt om de casette er onderweg (zelf) af te halen.
Had ik nog niet eens aan gedacht, maar dat klopt. Maar dat gereedschap zou ik ook lekker thuislaten... ;)
Ach ja, een NBTII weegt niks en spaken ook niet. Het scheelt je weer omfietsen naar een fietsenmaker voor iets wat je zelf 's avonds voor de tent kunt doen bij mooi weer.
Ok, weer wat stof om over na te denken.

De Camelback heb ik al jaren op de rug, met hoofdreden dat ik vaak van fiets wissel en dan toch alles bij mij heb. Ook bij meerdaagse tochten heb ik er geen last van.

Telefoon kan inderdaad wel als fotocamera dienen, kwaliteit is niet je van het, maar kan ermee door.

Spaken laat ik inderdaad maar zitten.

De leatherman was tevens het mes wat ik wou gaan gebruiken, nu kan ik daar ook wel een ander mesje (Opinel) voor meenemen, maar dan mis ik de andere opties van het zakmes weer. Tang, schoevendraaier ed.

Ik ga zonder voortassen weg, ik ga er dan even van uit dat ik geen ruimte voor de slaapzak over heb in mijn fietstassen. Dus wou ik deze op met die pakzak waterdicht op de drager binden.

De tent die ik heb is wel heel erg klein merkte ik vanavond toen ik de tyvek op maat ging maken, misschien dat een tarpje geen overbodige luxe is. Zou ik ook een scheerlijn hebben wat kleding op te drogen.

Bedankt voor de reacties, ik ben weer een stukje verder.
Gewoon gaan fietsen,,,,,,

Eind van de reis als je weer thuis ben 3 stapels maken.

1. Spullen die volgende keer mee gaat.
2. Spullen waar er ruimte voor verbetering is over tijd.
3. Spullen die volgende keer thuis blijft.


En ook een lijst bij houden op het reis van wat je volgende keer mee zou willen hebben :wink:

UIteraard blijft het Nederland, je kan na de eerste weekend voor €6.75 wat naar huis sturen of dingen kopen onderweg :D