Additionally, paste this code immediately after the opening tag: zadelbuis 0,3 mm te dik - Forum Wereldfietser

zadelbuis 0,3 mm te dik

Op de Koga Balance wil ik de verende en wat draaiende zadelpen vervangen door een starre zadelpen.
Ik heb er een gekocht van 27,2 mm diameter maar het frame blijkt een binnendiameter te hebben van 26,9 mm. Is hier wat simpels aan te doen? Zadelpen koelen en plaatsen lijkt mij niet handig okdat hij dan muurvast zit. Frame ruimen of pen afdraaien kan misschien. Maar bij afdraaien verlies ik de zwarte coating. Frame ruimen blijft dan over. Iemand tips of ervaring hiermee?
Laatste optie is een andere zadelpen kopen :cry:
Een te dikke zadelpen gaat niet passen.. andersom zou je een adapter kunnen kopen. Ik zou iets cruciaals als de zitbuis niet willen uithollen eigenlijk...
moerman schreef:Laatste optie is een andere zadelpen kopen :cry:
Volgens mij is dat de eerste, en enige zinnige optie.

Voordat je weer de verkeerde maat koopt: Koga zadelpennen zijn 26,8mm.

.tsooJ
BBB heeft zadelpennen in vrijwel elke maat. Sky scraper is het model. 26,9mm is geen maat, 26,8mm wel.
moerman schreef:Op de Koga Balance wil ik de verende en wat draaiende zadelpen vervangen door een starre zadelpen.
Ik heb er een gekocht van 27,2 mm diameter maar het frame blijkt een binnendiameter te hebben van 26,9 mm. Is hier wat simpels aan te doen? Zadelpen koelen en plaatsen lijkt mij niet handig okdat hij dan muurvast zit. Frame ruimen of pen afdraaien kan misschien. Maar bij afdraaien verlies ik de zwarte coating. Frame ruimen blijft dan over. Iemand tips of ervaring hiermee?
Laatste optie is een andere zadelpen kopen :cry:
Een fatsoenlijke zadelpen in 26.8 begint bij 15 euro. Moet je mij uitleggen waarom je je zomoeilij (en dom :wink: ) wil doen
Marten,
Nee, dat ga ik niet uitleggen. Ik koop inderdaad wel een nieuwe. Iemand nog een zwarte buis van 27,2 nodig?

Alien,
Dank je voor de juiste maat. Dat voorkomt inderdaad nieuwe problemen.