Additionally, paste this code immediately after the opening tag: solar oplader van de LIDL - Forum Wereldfietser

solar oplader van de LIDL

hallo,

op de komende fietsvakantie hebben we jammer genoeg teveel apparaten mee om in een nacht op te laden in sanitair gebouwen van campings (ook heb ik liever niet me gps er de hele nacht liggen.

we hebben (mt zn tweeen) 4 apparaten; gopro, 2x telefoon en een gps.

ik kwam deze oplader tegen en de prijs sprak me vooral wel aan. http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl ... _38265.htm

ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met deze lader, het laden hoeft niet heel snel te gaan, maar na een dag is het wel fijn als er 2 batterijen weer opgeladen zijn. aangezien het onze 1e fietsvakantie is hebben we niet echt behoefte aan een zeer goede en dure lader.
voor volgend jaar zoek ik een andere oplossing.

wottie
Geen ervaring, maar reken er niet op dat het werkt.

Waarom heb je twee telefoons nodig? Hoelang duurt het voor o.a. die gps opgeladen is?

Als je nu al weet dat je volgend jaar een ander oplossing gaat zoeken, waarom dan investeren in 'wegwerpelektronica'?

Renaat
Dit soort opladers is voor noodgevallen, met de zonnelader die ik zelf heb kan ik mijn smartphone voor hoogstens 25% opladen. Een goede oplossing die ik zelf ook gebruik is een blauwe CEE-stekker met snoertje en contrastekker(s) meenemen (even knutselen) zodat je de stroompaal op de camping kunt gebruiken om je apparatuur op te laden. Als je vlak bij zo'n paal gaat staan, kun je het ook een beetje in de gaten houden.
Je zou ook nog in een battery pack kunnen investeren, dat geeft je nog wat meer speelruimte en dan kun je ook zonder stroompaal een paar keer opladen.
nvt
Ik zag bij de medie markt in Den Haag, batterij opladers die in 30 minuten 4 oplaadbare batterijen opladen.

Mario
supermario schreef:Ik zag bij de medie markt in Den Haag, batterij opladers die in 30 minuten 4 oplaadbare batterijen opladen.
De meeste telefoons, veel fototoestellen en sommige gps-toestellen werken niet op AA-batterijen.

Renaat
nvt
supermario schreef:Ik zag bij de medie markt in Den Haag, batterij opladers die in 30 minuten 4 oplaadbare batterijen opladen.
Dat soort apparaten is meestal vooral goed in het slopen van batterijen.

.tsooJ
echt werken zal het dus niet doen.
Een betere optie is zoiets? daar kan ik wel een week mee vooruit. (gopro=1100mAh en telefoon=1730)

http://www.ebay.com/itm/30000mAh-Univer ... 9319382%26

Ik ben zelf nog een beetje wantrouwig met ebay, hoe zijn de ervaringen? hoe lang duurt het? komt het ook echt?
Alien schreef:
supermario schreef:Ik zag bij de medie markt in Den Haag, batterij opladers die in 30 minuten 4 oplaadbare batterijen opladen.
Dat soort apparaten is meestal vooral goed in het slopen van batterijen.
Ik gebruik al vele jaren zonder probleem 15-minuten-laders. Eerst jaren een Varta waar speciale batterijen in moesten. Inmiddels sinds enkele jaren een Camelion waar gewone NiMH-batterijen in kunnen. Ik heb er nooit last van gehad dat batterijen snel kapot gaan. Het is wel heel makkelijk om tijdens het douchen even snel 4 batterijen te kunnen opladen.

Ik heb geen ervaring met de solar-lader van Lidl, maar overweeg er wel een aan te schaffen. Ik heb in het algemeen geen slechte ervaring met spullen van Lidl en bovendien is deze lader zo goedkoop dat je je er geen buil aan zult vallen.

Gerd
peterv schreef:Wel als je ze in zoiets stopt met USB-out:
Afbeelding
En waar vind ik zoiets?

Gerd
nvt
ik heb deze solar charger (maar dan met een andere naam erop). Het is geen geweldig ding. laden duurt erg lang (reken op ruim 1,5 dag in de volle zon) en ik kon (3 jaar geleden) net 1 keer mijn iPhone 3 er mee opladen. Ik zou gaan voor een USB power brick, maar je naast je USB apparatuur ook penlites mee kan laden.