Additionally, paste this code immediately after the opening tag: FIETSEN EN KAMPEREN IN NAMEN (B) - Forum Wereldfietser

FIETSEN EN KAMPEREN IN NAMEN (B)

Wie werkt mee aan het beoordelen van campings?

Namen is onder Nederlanders wellicht niet zo bekend als Belgische fietsprovincie. De Lesse, de grotten van Han en de Maas bij Dinant zijn hierop een uitzondering. Zeker het westen van de provincie is nog niet zo toeristisch. Namen biedt uitstekende fietsmogelijkheden met diverse RAVeL's (fietspaden over voormalige spoorwegen en jaagpaden) langs de Maas, de Samber en het voormalige spoorlijntje van Marienbourg naar de Maas onder Dinant.
Er loopt en RAVeL van het witbierplaatsje Hoegaarden naar de hoofdstad Namen. Vanaf de Franse grens loopt een schitterende fietsroute langs de Maas naar Charleville-Mezières.
Namen is goed bereikbaar met fiets en trein. Vanaf Brussel en Luik gaan treinen naar Namen, Dinant en Jemelle (niet ver van de Lesse met de grotten van Han). Ook door het vrij onkende zuidwesten van de provincie, de valleien van het levende water, loopt een spoorlijn vanaf Charleroi naar Philippeville.

Wie vindt het leuk om campings te verkennen op fietsgeschiktheid voor het project: Fietscampings in Belgie.
Fietsvriendelijkheid houdt vooral in:
een fietser moet er een rustig plekje kunnen vinden in het groen;
de prijs moet afgestemd zijn op fietsers;
het sanitair moet redelijk zijn.
Verder is het praktisch als er picknicktafels zijn voor fietsers;
ook aangenaam is een overdekte kookruimte voor slecht weer.
Zie voor meer informatie het draadje op het forum: prettig fietsen in Belgie. Daar staat ook een link naar een kaartje op met campings die al in beeld zijn. Er staan op dat kaartje ook campings nog bij die nog moeten worden bezocht, maar die wel aardig lijken of waar fietsers jaren geleden zijn geweeest. Staat bij de informatie.

Verder heb ik een lijstje van ongeveer 30 campings die bezocht en beoordeeld moeten worden. De gegevens van deze campings hebben de campings door gegeven aan de toeristische dienst van Wallonie. Kun je een beetje beeld krijgen, maar schrik niet: er zijn ook grotere campings die een leuk veldje hebben voor kleine tentjes. Echt duidelijk wordt het pas als fietsers het ter plekke getest hebben.

Wie vindt het leuk om in het faaie Namen op de fiets te stappen met een tentje achterop?

Wil je de lijst met campings hebben, die nog beoordeeld moeten worden, stuur me dan een mailtje:
b(punt)sitters(apenstaartje)pz(punt)nl
bert sitters schreef:b(punt)sitters(apenstaartje)nl
Ik denk dat b(punt)sitters(apenstaartje)pz(punt)nl beter werkt :-)
Mocht ik die kant op gaan dan mail ik je wel Bert.
Leon
Leon schreef:
bert sitters schreef:b(punt)sitters(apenstaartje)nl
Ik denk dat b(punt)sitters(apenstaartje)pz(punt)nl beter werkt :-)
Mocht ik die kant op gaan dan mail ik je wel Bert.
Leon
Ha die León,

Je hebt al weer gelijk.

Groetjes,

Bert
Ik kom er net vandaan, wel maar drie dagen en wildgekampeerd...