Hoi hoi !
Tja, een tijdje stil geweest hier, maar stil gezeten heb ik allerminst
Sinds een goede week dus thuis in Maassluis bij mijn zusje.
Eindelijk uit het ziekenhuis en het bevalt prima !
De eerste week was mijn zusje ook vrij en dat was wel even fijn om weer te wennen in een huis, om ( bijna ) alles zelf te doen.
Ik ben druk in de weer geweest met mijn krukken, kon ik 2 weken geleden nog maar een meter of 50 lopen in het ziekenhuis ( dan was ik al moe ) , hier heb ik al een kilometer gelopen met mijn krukken en was amper moe.
Ook met de rolstoel gaat het goed, gisteren iets van 6 km gereden ( 2 x naar het centrum )
Na 3 maanden kan ik eindelijk weer op mijn zij slapen, wat een genot !
Wel moet er hier en daar ( op de heupen ) wat ligvlees gekweekt worden maar dat gaat slapende
Ik ben net terug van het EMC waar de chirurg de wond heeft bekeken en hij was zeer tevreden ! Goed nieuws dus alweer. Ik vroeg of ik nu uit de gevarenzone was en dat beaamde hij.
Tijd voor niet een maar misschien wel 2 biertjes straks na de douche
Over de douche gesproken ...
Ik ben eergisteren dus onderuit gegaan in de douche, viel bovenop mijn stomp.
Dat laatste zag er enger uit dan dat het zeer deed, niet meer als dat ik mijn elleboog was gevallen.
Maar daar zat ik dus, op mijn blote kont op de vloer, zonder geleerd te hebben hoe ik dan weer overeind kom !
Het was 1615 uur en ik wist dat mijn zwager zo thuis zou kunnen komen.
Hem dus gebeld, hij was in Schiedam en kwam eraan om mij overeind te helpen.
Toen dacht ik ineens aan de thuiszorg ( die mijn stomp elke ochtend opnieuw verbindt ) en vroeg hen om advies, of ze mij konden zeggen hoe weer overeind te komen.
Dat wisten ze wel.
Ik moest op mijn goede knie zien te komen met een stoel voor mijn neus waar ik me dan met mijn armen omhoog kon drukken en dan weer op 1 been staan.
Waarvan akte.
Ik stond binnen 1 tel, je moet de truuk maar weten
Volgende week maandag en dinsdag in Rijndam echt beginnen met revalideren, heb er zin an !
En in de douche die ik nu veiliger betreed overigens, 1 x vallen is genoeg.
U allen zij gegroet !
Fijne dagen !
Liefs lars