Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noorwegen - Forum Wereldfietser

Noorwegen

Ik ben een man van 40 jaar, en ooit een seizoen reisleider geweest in Noorwegen. Nu wil ik graag terug, maar dan op de fiets. Ik heb het plan om deze zomer een rondje in Noorwegen te fietsen. Ongeveer de route van de WF Buitenlandtocht Noorwegen van 2010, en wil de route van Jim denk ik wel grotendeels volgen, misschien nog wel wat uitbreiden met wat extra dagen.

http://members.chello.nl/j.berg20/index.html (noorwegen A)

Ongeveer 2,5-3 weken. In augustus. Ik ben van plan te kamperen; in de vrije natuur en op campings. Waarschijnlijk met de trein naar Oslo.

Wie heeft er zin om mee te fietsen en/of tips/ervaringen van deze tocht?

Patrick
hoi Patrick,
Ik was er vorig jaar, in dat gebied. We hebben toen ook een deel van de buitenlandroute gefietst die jij noemt. Het was er prachtig, eigenlijk overal. Je mag wildkamperen, er zijn ook campings. O.a.de Rallarvegen gefietst, ook Jotumheimvegen. Het was augustus, goed weer getroffen, wel nog sneeuw in de bergen. Wij keken van te voren goed naar de route om te weten of er tunnels zijn waar je als fietser niet doorheen mag.
Prijzen liggen hoger dan hier, maar dat zul je wel weten. Heen- en terugreis deden we met trein en boot (Kiel-Goteborg en terugreis Oslo-Kiel)
veel plezier en succes met het vinden van een medefietser.
Edith

Afbeelding
Check even of de ferry tussen Kaupanger en Laerdal, waar Jim het over heeft, nog wel regelmatig gaat. Ik was daar in 2011 en toen ging die in elk geval niet dagelijks. Ik ben toen via een andere ferry en door twee verboden-voor-fietsers tunnels (resp. 3 km en 6 km, maar beide wel bult af en erg rustig) toch nog in Laerdal gekomen, maar dat was niet ideaal. De Aurlandsvegen vanuit Laerdal is wel erg mooi (maar ook erg zwaar :D )
Jammer dat je pas in augustus gaat ik heb vakantie van eind mei tot 1 juli. En heb het plan om in Noorwegen te gaan fietsen. Had wel samen met iemand willen fietsen.
Abacus schreef:Check even of de ferry tussen Kaupanger en Laerdal, waar Jim het over heeft, nog wel regelmatig gaat. Ik was daar in 2011 en toen ging die in elk geval niet dagelijks. Ik ben toen via een andere ferry en door twee verboden-voor-fietsers tunnels (resp. 3 km en 6 km, maar beide wel bult af en erg rustig) toch nog in Laerdal gekomen, maar dat was niet ideaal. De Aurlandsvegen vanuit Laerdal is wel erg mooi (maar ook erg zwaar :D )

Bedankt voor de tip. Heb je de ferry van Mannheller naar Fodnes genomen? Kaupanger-Laerdal ferry is volgens volgens fjord1 website niet meer in dienst?.

Weet iemand nog andere alternatieven om vanuit Kaupanger naar Laerdal te geraken?
Of toch stiekem door de tunnel met maximale zichtbaarheid/verlichting?

Patrick
jammer dat je pas in augustus gaat.
Aantal km per dag geen probleem, wel lekker om om de zoveel dagen even te chillen bij mooi weer/mooie plek
Ik zou wel in juni/juli willen
Ik ben 46 jaar , vrouw, getrouwd, eerste fietsvakantie, sportief, 130 km van lbl gereden vorig jaar en loop halve marathon in ca 1.45 Voorlaatste in 1.41
Antwoorden kun je op naar : marjolein.carol@gmail.com
Laat ik nou precies hetzelfde idee hebben.... :)

Op 29 juni vlieg ik naar Oslo. Vandaaruit ga ik ongeveer de route van Jim fietsen met nog een stuk extra. Misschien wel helemaal door tot de westkust. Ik ga 3 weken en fiets vaak behoorlijke afstanden (90-120 km/dag).
Ik was van plan om alleen te gaan...genieten van de natuur, de rust en de stilte. Maar het is ook wel gezellig om met iemand te gaan die hier ook van houd.

Pat: Jij gaat in augustus. Staat dat vast?
Pat schreef:
Bedankt voor de tip. Heb je de ferry van Mannheller naar Fodnes genomen? Kaupanger-Laerdal ferry is volgens volgens fjord1 website niet meer in dienst?.

Patrick
Ja en vervolgens door de Fodnes tunnel. Het is een lange tunnel waarbij je op 1 km van beide uitgangen bijna omver wordt geblazen door de enorme ventilatoren die op volle toeren draaien. De weg is niet druk, het meeste achteropkomende verkeer komt van die ferry. Wanneer je stevig doorfietst (dat kan prima want richting Laerdal gaat het grotendeels bult af) ben je bij de uitgang voordat de volgende bootlading verkeer je achterop komt.
audrey schreef:Laat ik nou precies hetzelfde idee hebben.... :)

Op 29 juni vlieg ik naar Oslo. Vandaaruit ga ik ongeveer de route van Jim fietsen met nog een stuk extra. Misschien wel helemaal door tot de westkust. Ik ga 3 weken en fiets vaak behoorlijke afstanden (90-120 km/dag).
Ik was van plan om alleen te gaan...genieten van de natuur, de rust en de stilte. Maar het is ook wel gezellig om met iemand te gaan die hier ook van houd.

Pat: Jij gaat in augustus. Staat dat vast?
Hoi Audrey,

Ik heb je een PBtje gestuurd.

groet,
Patrick
Route van Jim is zeker een aanrader! Ik was er bij in 2010 en vond het geweldig. Zou hem zo nog een keer gaan fietsen. We hadden wel veel mazzel met het weer, en met de fietsenwinkels op de juiste plek bij pech onderweg (in totaal heeft de groep geloof ik 5 nieuwe wielen aangeschaft).
Als ik het me goed herinner voer het veer bij Bygdin bij ons niet omdat er teveel ijs op het meer lag.

Groet Karlijne