De hele winter geen last gehad maar sinds gisteren is hij er weer, de "tik".
Het begon tijdens onze vakantie naar Berlijn vorig jaar.
Je hoort de tik iedere keer als ik de rechter pedaal iets over horizontaal naar beneden heb. Maakt niet uit in welke versnelling in trap. De cranks lopen niet aan aan, het gebeurt alleen als ik met kracht trap.
Ik dacht eerst aan mijn R.naaf (die overigens lekt) maar sinds gisteren vermoed ik dat het ergens bij/uit de trapas vandaan komt. Ik heb op de site van M-gineering gekeken en dat sterkt mijn vermoeden.
De tik wordt ook doorgegeven naar mijn voeten en frame.
Wat me opvalt is dat ik in de winter nergens last van had. Misschien dat temperatuur ook een rol speelt?
Er zit een vierkante trapas in.
Is het zinvol om de trapas er uit te (laten) halen en te vervangen?
Of moet ik het misschien ergens anders in zoeken.
Het begon tijdens onze vakantie naar Berlijn vorig jaar.
Je hoort de tik iedere keer als ik de rechter pedaal iets over horizontaal naar beneden heb. Maakt niet uit in welke versnelling in trap. De cranks lopen niet aan aan, het gebeurt alleen als ik met kracht trap.
Ik dacht eerst aan mijn R.naaf (die overigens lekt) maar sinds gisteren vermoed ik dat het ergens bij/uit de trapas vandaan komt. Ik heb op de site van M-gineering gekeken en dat sterkt mijn vermoeden.
De tik wordt ook doorgegeven naar mijn voeten en frame.
Wat me opvalt is dat ik in de winter nergens last van had. Misschien dat temperatuur ook een rol speelt?
Er zit een vierkante trapas in.
Is het zinvol om de trapas er uit te (laten) halen en te vervangen?
Of moet ik het misschien ergens anders in zoeken.