Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietstocht Europa. - Forum Wereldfietser

Fietstocht Europa.

Zin om dit seizoen weer een tocht door Europa te maken. De laatste jaren wat ervaring opgedaan, dagafstand ca.60/90 km., kampeerspullen gaan mee, 66 jaar en een goede conditie.
Reisdoel en datum in overleg. Zelf denk ik aan ca. 3 weken.
Sportieve fietsster die mee wil denken is welkom.
Vr. gr. Ad

De Limes route wordt het, denk ik, nachttrein Munchen dan Regensburg, waar de route start, tot Katwijk. Nou ja, Dordrecht dan maar. Begin juni!
Nog even de route op de GPS zetten. Is iemand hier handig in? Aanbevolen!

Vr. gr. AD

Terug uit Regensburg. Rondje Nederland komt er vast nog wel!
Persoonlijk zou ik een gekende route nemen... Je hoeft, mijns inzien, in Europa niet nogmaals het warm water uit te vinden! Er zijn heel wat knappe routes voor handen.

Veel plezier...
Frank
ad04 schreef:Zin om dit seizoen weer een tocht door Europa te maken. De laatste jaren wat ervaring opgedaan, dagafstand ca.60/90 km., kampeerspullen gaan mee, 66 jaar en een goede conditie.
Vr. gr. Ad

De Limes route wordt het, denk ik, nachttrein Munchen dan Regensburg, waar de route start, tot Katwijk. Nou ja, Dordrecht dan maar. Begin juni!

Vr. gr. AD
PS. Een Garmin is het map 62 s
Ook ik ben een groot liefhebber van bestaande routeboekjes. In nw Europa wil je rustig fietsen zonder gestoord te worden door auto's. Een routeboekje is je beste garantie daarop. Zoals gezegd: het wiel hoeft niet opnieuw te worden uitgevonden.
Wim
In de meeste landen van Europa zijn er nationale routes. Als je die zelf aan mekaar knoopt is er ook heel wat leuks te maken! Het is maar net waar je wilt fietsen.
Ik vind het wel leuk om zelf een route in elkaar te flansen. Zo kom je nog eens op plaatsen die niet elke wereldfietser al ten uit en te na kent. Ik denk wel dat het zelf uit stippelen van een route veel/meer voorbereiding vergt. Tevens moet je in het bezit zijn van kaarten met een kleine schaal, wat meestal betekent dat je er veel nodig hebt voor een langere vakantie. Wat mij betreft is het ultieme voorpret om weken voor vertrek al uren op kaarten te turen om alle mogelijke routes te verkennen.
Benito schreef:Ik vind het wel leuk om zelf een route in elkaar te flansen. Zo kom je nog eens op plaatsen die niet elke wereldfietser al ten uit en te na kent.
Sterker nog, je komt vrijwel geen collega-vakantiefietser tegen. Als je dat leuk vind: doen. Als je het maar alleen vind volg je een route.
Leon
Zelf knutselen is leuker. Een paar jaar geleden op en neer naar Istanbul. Globaal de route thuis een beetje bepaald, details onderweg uitgezocht. Kaarten in de betreffende landen gekocht alleen voor Turkije was dit pas mogelijk in Istanbul, toen maar onderweg gevraagd hoe over kleine wegen je naar Istanbul kon fietsen. Dit laatste kost wel veel tijd je wordt overal uitgenodigd om thee te drinken of te eten.

Groet, Paul Snoeij
Ad,

Ongeveer 5/6 juli ga ik via Reitsma route naar Bregenz en blijf daar in de buurt 1 of twee dagen.. Daarna ga ik via de mitteland route door Zwitserland en vervolgens via Annecy naar Le Touvet (tussen Grenoble en Chambery)

Misschien wil je een stuk mee op rijden,, ok ik hoor het wel.

Ruud van Gent,
63 jaar
Tussen 70 en 100 km per dag
Tent
Zelf koken
En vooral genieten :D
Fiets, off roller evo Idworx

Groet, Ruud
ad04 schreef:Zin om dit seizoen weer een tocht door Europa te maken. De laatste jaren wat ervaring opgedaan, dagafstand ca.60/90 km., kampeerspullen gaan mee, 66 jaar en een goede conditie.
Vr. gr. Ad

Vr. gr. AD

Terug uit Regensburg. Rondje Nederland komt er vast nog wel!
Wel wat last van hoogwater op de lage paden langs de rivieren. Erger voor de mensen met veel schade.
Wil nog wel een keer naar Duitsland. Augustus, welke fietsster heeft ook plannen

Vr. gr. Ad