Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Noord-Thailand, Noord-Laos, Noord-Vietnam en Zuid-Oost-China - Forum Wereldfietser

Noord-Thailand, Noord-Laos, Noord-Vietnam en Zuid-Oost-China

Hoi,
op 19 februari vertrekken we voor een fietsreis van 4 maanden. We fietsen met onze twee kinderen op twee tandems vam Chiang Mai in Noord-Thailand naar Shanghai in China. De voorlopige route loopt door Noord-Thailand, Noord-Laos, Noord-Vietnam en dan in China via Kunming -Yangshuo - Guilin ... (zie 2x2.armimema.be voor meer info)

Alle tips, leuke plekjes, goede hostels, routeadvies, dingen die we niet mogen missen, dingen die niet de moeite waard zijn, waarschuwingen, ... MEER DAN WELKOM :-)

Alvast bedankt!
Mireille, Arend, Emrys en Kiren
Grappig, ik ben net 10 minuten klaar met het inplakken van foto's van m'n reis door China in 2006, waardoor allerlei mooie herinneringen van bijvoorbeeld Yangshuo weer boven komen drijven. Ik was niet op fiets trouwens, en ken het grootste deel van de route niet. Maar als ik één tip zou moeten geven, dan is het om voor twee dagen de fietsen te parkeren en met een gids door de rijstterrassen van Ping-An bij Guilin te wandelen; dat vond ik een prachtige tocht, maar het is niet op de fiets te doen.

Afbeelding
rice by urje, on Flickr

Veel plezier in ieder geval!
Dat lijkt me een prachtige reis! Veel plezier! Ik las dat je van plan bent om via Yangshuo te gaan, wij zijn hier http://www.gigglingtree.com/start.php?taal=nl drie dagen geweest. Het is een prachtig hostel, jawel gerund door nederlanders. Prachtige omgeving daar welke wij toendertijd op een huurfiets verkend hebben. (Waren aan het backpacken).

Gr. Mathijs
Persoonlijk vind ik het bergachtige Sichuan het mooiste deel, mooier dan de wijde omtrek van Shanghai. Maar dat is in het zuidwesten en als je naar Shanghai wil dus eigenlijk de verkeerde kant op en natuurlijk zwaarder fietsen. (Je kunt vanaf Chongqing eventueel ook de boot naar Shanghai nemen, meen ik.)
Meer op de route ligt het natuurpark Wulingyuan (bij Zhangjiajie), dat is landschappelijk erg mooi, net als de regio van Jiuhai Shan in het zuiden van Anhui.
Veel plezier.
Dikke kans dat we elkaar kruisen! Wij zullen ongeveer van de 19de februari vanuit luang prabang richting chiang mai fietsen!!! We kijken uit naar twee tandems :-)
En waar moeten wij naar uitkijken? :-)

Mireille
armimema schreef:En waar moeten wij naar uitkijken? :-)

Mireille
Naar een fiets gevolgd door vlaggen :-)

http://www.guitarbiking.com/uploads/8/9 ... 3_orig.jpg
Da'n niet zo moeilijk te vinden, me dunkt :D

Tot ergens onderweg!

Mireille
Hey guys! We zitten ondertussen in Luang Namtha, maar nog geen fiets met veel vlaggen gezien :-) Hebben we jullie gemist?
Op dit moment zitten we in (vanavond dan) in Xingyi. We hebben gemerkt dat we waarschijnlijk niet alles gaan kunnen fietsen tot Shanghai (hangt van de hellingen af de volgende dagen), 't is toch een beetje ver :-) We moeten dus ergens een bus of trein gaan nemen. Maar we hebben er absoluut geen idee van welke stukken er mooi zijn en we dus absoluut moeten fietsen, en welke we gerust kunnen overslaan.

Wie kan ons een beetje advies geven? Onze route loopt grofweg vanuit Xingyi: Wangmo, Dushan, Longshen, Guilin, Yangshuo, en dan in schuine lijn naar boven via Nanshang naar Shanghai (nog niet uitgestippeld). Welke stukken of regio's daarvan zijn er niet interessant, en kunnen we dus overslaan met bus of trein? En welke moeten we absoluut fietsen?

Bedankt!

Mireille
Hoi Mireille,
Volg jullie blog al enige tijd, geweldig wat jullie met jullie kids doen.
Ten noorden van Dushan loopt de Duliu Jiang (rivier), via Congjiang en Sanjiang richting Longshen.
Langs de rivier is een prachtige route om te fietsen.
(Wij hebben (helaas)daar niet gefietst, maar wel andere fietsers gezien).
Van Dushan in zuid-oost richting Jichangzhen via S312, na +/- 22 km linksaf naar het noord-oosten richting Sandu. Dit is een kleine weg door dorpjes en al vrij snel zul je langs de Duliu Jiang fietsen. Totaal 77 km naar Sandu.
Vanuit Congjiang kun je naar een prachtig authentiek klein dorpje, Basha, 8 km de berg op. Wij werden door de eigenaar van ons hotelletje in Conjiang, links van het busstation, omhoog gebracht, die overigens een vertaal computer had, wat communicatie een stuk makkelijker maakte.
In de buurt van Sanjiang kun je doorfietsen naar de Chengyang Wind and Rain bridge, daar zijn ook guesthouses.
Naar Longshen is wel een behoorlijk lange klim.

Veel fietsplezier nog.
Hoi Jose,

bedankt voor de tip. Deze route stond al halvelings op de planning, maar nu weten we zeker dat hij de moeite waard is. En hebben we nog wat extra informatie.
We zitten nu in Luodian, 2 a 3 dagen van Dushan. Het is hier wel stevig fietsen, we doen heel wat hoogtemetertjes op een dag. Maar supermooi!

Mireille