Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Garmin Tempe - Forum Wereldfietser

Garmin Tempe

Het was vandaag weer goed vertoeven in Zuid-Limburg, lekker zonnetje en zo'n 27 graden...althans als we de Garmin Tempe moeten geloven. Zodra de tempe ook maar 1 zonnestraaltje vangt komt hij met deze zomerse waarden. Garmin adviseert om de tempe bv vast te klikken aan de veter of aan de rits van de windstopper. De enige echt goede plek die ik vandaag gevonden heb is aan de onderkant/achterkant van het zadel. De tempe geeft icm 62s een min/max en actuele temperatuur aan. Dat er vandaag met een realistische temp van zo'n 11 graden zulke grote waarden geregistreert worden vind ik op zijn minst merkwaardig.
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze optionele sensor?
Een eventuele calibratie staat nergens beschreven, is ook niet mogelijk omdat met het oog op de waterdichtheid deze sensor als ware in een behuizing gegoten zit.
Zoals iedere buitenthermometer zal deze uit de zon en in de wind gemonteerd meoten worden. Ik begrijp dat dat voor dit ding praktisch onmogelijk is, en betwijfel dan ook of een goede meting mogelijk zal zijn.
Ik sluit me bij Polling aan.
Voor een goede werking moet je wel de laatse software op je gps hebben. Daarnaast had de eerste serie van Tempe heel veel eigenaardigheden. Veel zijn er door Garmin omgeruild. Op andere fora zijn al pagina's vol geschreven.
Zie bijvoorbeeld :
http://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=3&t=38789
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... G&p=148132
Ik heb Fw 4.8 op mijn 62s staan, dit is de meest recente. De Tempe heb ik ergens eind Januarie 2013 bij Waypoint gekocht. Wellicht het probleem eens aan hun voorleggen.
Mochter deze eigenschappen bekend zijn dan vindt ik de reclame en manual van Garmin op zijn minst misleidend.
mapel63 schreef:Mochter deze eigenschappen bekend zijn dan vindt ik de reclame en manual van Garmin op zijn minst misleidend.
Je mag aannemen dat de ingenieurs bij Garmin hun diploma niet op de kleuterschool hebben gekregen, maar de marketeers zullen er wel meer te vertellen hebben.
Leon (heeft een minithermometer onder het zadel gemonteerd, ook de enige plek die ik kon vinden. Gat boren, creatief met boutjes, blindklinknagel en stukje plaatstaal)
Afbeelding
Volgens mij gaat alles goed.

Uit de zon in de schaduw. Er is geen calibratie mogelijk en de tempe hoort waterdicht te zijn.

Alleen als de 24 uurs waardes niet veranderen (op max blijven staan) dan is het een foute tempe. Maar volgens mij is een Tempe van jan. 2013 een goede (was aan het serienummer te zien dacht ik).

De temperatuur, max en min waarde worden elke x sec. door de tempe verstuurd en worden door de GPS in de tracklog opgeslagen, maar meer dan tonen doet en kan de GPS er niet mee.
Ik heb hem nu ook onder het zadel zitten. Nu maar hopen dat evtentuele lichaamswarmte geen invloed heeft op de tempe :D

btw: in de manual staat onder tips:

-Plaats de sensor zodanig dat deze blootgesteld is aan omgevingslucht.
-Vermijd locaties waar zonlicht, lichaamswamte of andere conflicterende warmte/koude-bronnen de sensor kunnen beinvloeden.