Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vervoer naar St Petersburg, wat is het handigst - Forum Wereldfietser

vervoer naar St Petersburg, wat is het handigst

Hoi,

We zijn van de zomer van plan om in de St. Petersburg via de Baltische staten naar Polen te fietsen. Om te beginnen zullen wij met de fiets daar eerst zien te geraken. Graag hoor ik van ervaringen van heen of terug uit St Petersburg (trein, vliegtuig, boot).

Sjirk
Air Baltic?

Erg prettige maatschappij waarbij je de fiets kan boeken op de website. Wel met stop over maar op een erg klein rustig vliegveldje.
Blanche schreef:Air Baltic?

Erg prettige maatschappij waarbij je de fiets kan boeken op de website. Wel met stop over maar op een erg klein rustig vliegveldje.
Die had ik al in het vizier, maar vroeg me af hoe ze met fietsen omgaan. Bedankt, dit klinkt goed.

S
Waarom het vliegtuig?
Zou de trein nemen tot Lübeck en dan de boot tot Helsinki of Sint-Petersburg. Tot Helsinki scheelt meestal heel wat in prijs. Dan moet je nog een paar dagen extra door Finland fietsen, maar dat is een aanrader.
Gewoon met de fiets op de boot rijden, en bij aankomst van de boot.

groetjes
drie schreef:Waarom het vliegtuig?
Als het even kan, vlieg ik liever niet met mijn fiets. Veel gedoe met inpakken enzo.
drie schreef:Zou de trein nemen tot Lübeck en dan de boot tot Helsinki of Sint-Petersburg. Tot Helsinki scheelt meestal heel wat in prijs. Dan moet je nog een paar dagen extra door Finland fietsen, maar dat is een aanrader.
Gewoon met de fiets op de boot rijden, en bij aankomst van de boot.
Dat ga ik uitzoeken! Bedankt voor tip. In Finland starten had ik nog niet aan gedacht.

Sjirk
Hallo Sjirk,

Wij (mijn vrouw Koba en ik) zijn twee jaar geleden met ryanair van Weese naar Lappeenranta gevlogen. Vlak bij de Fins-Russische grens. Via Vyborg naar St Petersburg gefietst (drie a vier dagen), was goed te fietsen, leuke tocht. Daarna Baltische staten.
Helaas bij camping vlak voor Klaipeda, Litouwen fietsen 's nachts gestolen op de camping. Hebben een vieze smaak over gehouden van de rol die de camping in dit verhaal heeft gespeeld. Was in die week al eerder gebeurd, niet waarschuwen en niet melden dat ze een afsluitbare ruimte voor de fietsen hadden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee !! Verder was het tot dan toe een mooie tocht. Als je via Kaliningrad gaat, heb je en double entry toeristisch visum nodig. Moet je uitdrukkelijk om vragen bij het visumbureau. Anders krijg je een veel duurder zakelijk visum.

Veel Plezier.

Ger
Ook een idee, bedankt Ger!
Hoewel we nu eigenlijk op het idee zitten van trein en boot. Ik vind vliegen met een fiets veel gedoe.
Erg jammer om zo je vakantie te eindigen. We nemen dan maar een goed slot mee en verhogen de gebruikelijke voorzorgsmaatregelen.

Sjirk
Onze penningmeester is diverse malen in die regio geweest om te fietsen, volgens mij. Wellicht kan je ook aan hem nog tips vragen. Zijn gegevens heb je, als lid van de kascommissie. :wink: