Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Terugreis Lourdes in TGV met fiets - Forum Wereldfietser

Terugreis Lourdes in TGV met fiets

Wie heeft er ervaring met reizen incl. fiets in een TGV?
Ik wil deze zomer de route "langs oude wegen" gaan rijden en wil per trein vanuit Lourdes terug naar Nederland
Bij NShispeed kan ik geen reis reserveren. Daar zegt men dat de fiets niet mee kan.
Bij treinreiswinkel kan ik voor dezelfde TGV wel boeken voor een reis met fiets.
Tegenstrijdig dus!

Wie heeft er ervaring?
Wij hebben deze route in 2011 ook gefietst, we zijn toen met de Cycletours fietsbus naar Argelès-Gazost gereisd. Argelès-Gazost ligt zo'n 20 fietskilometers zuidelijker en vandaar loopt er een mooi fietspad naar Lourdes.

Maar je wilt met de trein, als de treinreiswinkel zegt dat het kan, dan zal het kunnen. Met NSHispeed zijn lang niet alle treinreizen te boeken volgens mij.
zie: http://www.treinreiswinkel.nl/trein_en_fiets/frankrijk

Zelf fiets afgelopen zomer meegenomen in TGV, verpakt in een hoes tot een pakketje van ongeveer 120 bij 90 cm (zadelpen en voorwiel gedemonteerd). Ging goed.
Als je je fiets kunt verpakken zoals Alma beschrijft, dan mag je volgens mij in elke TGV, maar er zijn ook TGV's waar de fiets gewoon in mee kan.

Ik ben in 2010 met de TGV naar Pau gereden en ook weer terug. Lourdes ligt volgens mij op hetzelfde traject (en anders is het nog een dagje fietsen naar Pau). Treinreiswinkel heeft dat voor me geregeld.

De TGV's naar het zuidwesten van Frankrijk zijn van die oude, hoekige, bordeaux-rode. Daarin zit een klein hok waarin je je fiets met het voorwiel aan zo'n haak kunt hangen. Niet ideaal, maar het gaat wel.

Vanaf Parijs zit je in enkele uren met fiets en al in Zuid-Frankrijk.
Maar het gedonder zit vóór en ín Parijs. Toen al. En dat zal er niet beter op geworden zijn nu we zelf een hogesnelheidsboemel hebben.
Tussen Nederland en Parijs zitten 2 of 3 overstappen met ruim een uur wachttijd. En op de terugweg kon het zelfs niet in één dag en moest ik een nachtje in Parijs doorbrengen.

Probeer in Lille een trein te krijgen die direct naar het zuiden rijdt.
weste014 schreef:Wie heeft er ervaring met reizen incl. fiets in een TGV?
Ik wil deze zomer de route "langs oude wegen" gaan rijden en wil per trein vanuit Lourdes terug naar Nederland
Bij NShispeed kan ik geen reis reserveren. Daar zegt men dat de fiets niet mee kan.
Bij treinreiswinkel kan ik voor dezelfde TGV wel boeken voor een reis met fiets.
Tegenstrijdig dus!

Wie heeft er ervaring?
Er zijn TGV's waarin fietsen ongedemonteerd meekunnen, maar daarvoor moet wel geresererveerd worden. Helaas kan NShispeed dat niet, maar de Treinreiswinkel wel. Je krijgt ook een reisroutes.
Als je via Parijs moet kun je fietsen van het ene station naar het andere station. Er zijn fietsroutes in Parijs en er is een fietskaart van Parijs.
Vanaf RijseL (Lille) gaan treinen naar Antwerpen.