Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Euro Velo 7 in Italie - Forum Wereldfietser

Euro Velo 7 in Italie

Ik ben op zoek naar info over de Euro Velo 7 met name het gedeelte in Italie. Cycloroute of the sun (Ciclopista del Sole) De Euro Velo 7 is een route van de noordkaap - Malta. wie heeft fietservaring met dit traject. Bestaat er een route boek en zijn er aparte kaarten?

Hoi Wubbe,
De Italiaanse uitgeverij Ediciclo heeft al heel lang twee deelkaarten van het Italiaanse traject (tot Rome volgens mij en niet verder). Zie de link hieronder. Niet in NL te krijgen wrsch. wel met creditcard bij hen te bestellen. De kaarten zijn behoorlijk gedateerd. Eerlijk gezegd denk ik dat je voor het Italiaanse deel beter af bent met ofwel de route van Hans Reitsma (Reitsma's route naar Rome deel 2; die begin volgend jaar nieuw verschijnt ofwel de route van Benjaminse deel 2 en 3.
groetjes,
Luc

http://www.ediciclo.it/cart/listitems.asp
Route van Reitsma is inderdaad een goed alternatief voor Euro Velo 7 ten minste voor het gedeelte boven Rome, maar hoe zit het met de routes ten zuiden van Rome. De meeste routes stoppen in Florence of in Rome. Zijn er uberhaupt wel beschreven routes ten zuiden van Rome, of is het een kwestie van zelf uitzoeken. Wie kan mij verder helpen of wie heeft tips en/of ervaring met fietsen ten zuiden van Rome.

Probeer het eens via de Italiaanse Fietsersbond. Er staat zelfs iet over deze Route naar de Zon in het Engels op hun site:
http://www.fiab-onlus.it/english/cpse.htm
Er zijn nog geen kaarten van het deel ten zuiden van Rome, maar er zijn wel routesuggesties over rustigere wegen.
Neem eens contact op met onze Italiaanse fietsvrienden!

Hallo Wubbe,

Afgelopen zomer heb ik met man en kinderen o.a. in Zuid-Itali? gefietst, van Rome langs de kust naar het zuiden tot Paestum en van daaruit door de Abruzzen naar Bari. Een aantal tips en ervaringen heb ik kort geleden onder landeninfo Itali? toegevoegd, en bezoek vooral onze site www.fietsreizigers.nl, week 1 tot 4 beschrijven deze route.
De genoemde Cyclopiste del Sole is inderdaad alleen voor noordelijker gebieden beschikbaar. Op de site van de FIAB vond ik dit voorjaar alleen wat vage kaartjes over zuidelijker routes, en met gezond verstand verzin je deze routes zelf ook, er zijn weinig alternatieven richting Sicili?. De route wordt nog weinig bereden heb ik de indruk, op internet vind je maar heel weinig reisverslagen over Zuid-Itali?, dus voeg jouw ervaringen daar tzt vooral aan toe!

Groet en goede reis,

Petra P.