Additionally, paste this code immediately after the opening tag: City Night Line zoekt fietsliefhebbers voor wedstrijd - Forum Wereldfietser

City Night Line zoekt fietsliefhebbers voor wedstrijd

City Night Line en Rose Versand zijn op zoek naar fietsers voor een wedstrijd. De winnaars gaan voor het maken van videoclips per nachttrein op pad naar diverse steden.
Zie het volgende bericht:

City Night Line zoekt fietsliefhebbers voor wedstrijd


(Utrecht, 27 maart 2013) - Samen met fietsenorganisatie Rose Versand organiseert City Night Line, de nachttrein van de Deutsche Bahn, de fietswedstrijd ´In 80 uur door Europa´. Hiervoor zijn zij op zoek naar twee fietsteams van twee personen, die uitgerust met een fiets van Rose en het spoorboekje van City Night Line verschillende Europese steden ontdekken en korte videoclips van hun belevenissen maken.



Belangstellenden kunnen zich vanaf vandaag tot en met 14 april aanmelden bij City Night Line en Rose. Deelnemers moeten een jury overtuigen dat hij of zij plus metgezel de perfecte Europese fietsers zijn. Inzendingen kunnen in de vorm van een korte video of foto’s, samen met een begeleidende Engelse brief, gestuurd worden naar aktion@nachtzugreise.de of gewinnspiel@rose.de met als onderwerp: Europa - fietswedstrijd. Eind april wordt besloten welk City Night Line-Rose team tussen 24 mei en 17 juli de verschillende routes binnen Europa zal rijden.



Gedurende de 80 uur reizen de twee teams – met fiets - ’s nachts comfortabel met City Night Line van stad naar stad. Hiermee wordt waardevolle tijd uitgespaard en komen de deelnemers uitgerust aan om bestemmingen zoals bijvoorbeeld Kopenhagen, Praag of Zürich per fiets te ontdekken. Naast treintickets en fietsen krijgen de deelnemers van de wedstrijd een overnachting voor 2 personen op de eindbestemming en € 150,- zakgeld voor onkosten. De filmpjes en het reisdagboek van de teams wordt via de online kanalen van City Night Line en Rose gedeeld. Het team met het mooiste reisverslag wint een reis van City Night Line in een Deluxe Double coupé voor 2 personen met vrije routekeuze én mag gebruikte Rose fietsen houden.


Alle informatie en voorwaarden over de wedstrijd zijn te vinden op www.bahn.de/citynightline/view/en/ en www.rose.de of op Facebook: www.facebook.com/CityNightLine en www.facebook.com/RoseBikes



City Night Line:
De nachttrein City Night Line brengt reizigers slapend naar hun bestemming. Opstappen is dagelijks mogelijk in Amsterdam, Arnhem en Utrecht, voor rechtstreekse verbindingen naar bijvoorbeeld hartje Berlijn, Dresden, München, Kopenhagen, Praag of Zürich.


Rose Versand GmbH:
Rose Versand is Europa’s grootste leverancier in fietstransport en levert wereldwijd fietsen, benodigdheden, accessoires en kleding.
Wow wat leuk. Overal film noire filmpjes maken over een treinreis door de nacht en een korte fietsrit door een vreemde stad. Helaas heb ik het te druk, en wil ik niet gezien worden op een fiets van Rose. Verder is het een prachtig idee.
Wim
Wat leuk, in plaats van gratis fotografen of schrijvers zoekt met nu gratis acteurs. Is eens wat anders.
Leon
Leon schreef:Wat leuk, in plaats van gratis fotografen of schrijvers zoekt met nu gratis acteurs. Is eens wat anders.
Gratis? Je krijgt twee huurfietsen, 75 euro pp, een hotelovernachting en drie nachten in een luxe coupé voor twee met ontbijt. Dat lijken me op geld waardeerbare prestaties in ruil voor je acteerkunstje... Toch wat sympathieker dan al die tijdschriften die "gratis" je verhaal of foto plaatsen als je een lezerswedstrijd hebt gewonnen...
peter de rijk schreef:
Leon schreef:Wat leuk, in plaats van gratis fotografen of schrijvers zoekt met nu gratis acteurs. Is eens wat anders.
Gratis? Je krijgt twee huurfietsen, 75 euro pp, een hotelovernachting en drie nachten in een luxe coupé voor twee met ontbijt. Dat lijken me op geld waardeerbare prestaties in ruil voor je acteerkunstje...
Meen je dat heus? :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=mj5IV23g-fE
Als Rose Versand een fietsenorganisatie genoemd wordt, gaan mijn stekels al overeind staan.
Leon schreef:
peter de rijk schreef:
Leon schreef:Wat leuk, in plaats van gratis fotografen of schrijvers zoekt met nu gratis acteurs. Is eens wat anders.
Gratis? Je krijgt twee huurfietsen, 75 euro pp, een hotelovernachting en drie nachten in een luxe coupé voor twee met ontbijt. Dat lijken me op geld waardeerbare prestaties in ruil voor je acteerkunstje...
Meen je dat heus? :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=mj5IV23g-fE


Je hebt professionals en liefhebbers. :lol:
GerdC schreef:Als Rose Versand een fietsenorganisatie genoemd wordt, gaan mijn stekels al overeind staan.
Ik denk dat USP(het Nederlandse PR-bureau dat dit bericht heeft gemaakt) een verkeerde vertaling heeft gemaakt. Zij kennen Rose Versand niet en spannen niet wat Rose Versand voor soort bedrijf is. Zie ook op andere plaatsen in hun bericht.
bert sitters schreef:
GerdC schreef:Als Rose Versand een fietsenorganisatie genoemd wordt, gaan mijn stekels al overeind staan.
Ik denk dat USP(het Nederlandse PR-bureau dat dit bericht heeft gemaakt) een verkeerde vertaling heeft gemaakt. Zij kennen Rose Versand niet en spannen niet wat Rose Versand voor soort bedrijf is. Zie ook op andere plaatsen in hun bericht.
Tja, dat krijg je als ook het PR bureau met een treinkaartje en een paar consumptiebonnen betaald wordt. Of zou ik er opeens helemaal naast zitten ? :twisted: :D
bert sitters schreef:
Je hebt professionals en liefhebbers. :lol:
GerdC schreef:Als Rose Versand een fietsenorganisatie genoemd wordt, gaan mijn stekels al overeind staan.
Ik denk dat USP(het Nederlandse PR-bureau dat dit bericht heeft gemaakt) een verkeerde vertaling heeft gemaakt. Zij kennen Rose Versand niet en spannen niet wat Rose Versand voor soort bedrijf is. Zie ook op andere plaatsen in hun bericht.
Wie zijn hier de liefhebbers en wie de professionals Bert? :D
Maarten & Line schreef: Wie zijn hier de liefhebbers en wie de professionals Bert? :D
Wellicht zijn er ook liefhebbende professionals en professionele liefhebbers? :lol:
Leon schreef:
peter de rijk schreef:
Leon schreef:Wat leuk, in plaats van gratis fotografen of schrijvers zoekt met nu gratis acteurs. Is eens wat anders.
Gratis? Je krijgt twee huurfietsen, 75 euro pp, een hotelovernachting en drie nachten in een luxe coupé voor twee met ontbijt. Dat lijken me op geld waardeerbare prestaties in ruil voor je acteerkunstje...
Meen je dat heus? :shock:
http://www.youtube.com/watch?v=mj5IV23g-fE
Kostelijk Leon!
Sjonge wat toepasselijk gevonden 8)
Maarten & Line schreef:
bert sitters schreef:
Je hebt professionals en liefhebbers. :lol:
GerdC schreef:Als Rose Versand een fietsenorganisatie genoemd wordt, gaan mijn stekels al overeind staan.
Ik denk dat USP(het Nederlandse PR-bureau dat dit bericht heeft gemaakt) een verkeerde vertaling heeft gemaakt. Zij kennen Rose Versand niet en spannen niet wat Rose Versand voor soort bedrijf is. Zie ook op andere plaatsen in hun bericht.
Wie zijn hier de liefhebbers en wie de professionals Bert? :D
Dit zijn een simpele termen uit de wielersport en andere taken van sport. Bij diverse grote evenementen zijn er rondes voor liefhebbers, amateurs en profs.
Ik denk dat je in de wereld van de videomakers als professionals gelden: zij die het echt als hun beroep doen, in het wereldje ook als dusdanig worden erkend, inschreven staan bij de belastingdienst en bij de KvK. Als ik de oproep zie dan wordt niet onder deze categorie gezocht, maar naar enthousiaste mensen die drie dagen gratis op reis willen en wat spontane beelden kunnen maken.
]Laat me raden: de reclamemakers hebben een tijdje op tumblr, flickr, fb en youtube rondgekeken en zijn zich rotgeschrokken wat voor creatiefs jongeren maken. Vervolgens willen ze er een groot aantal zich laten aanmelden, daar de beste van uitzoeken en deze ook nog voor vrijwel niks hebben.
Ik stel voor dat we Rose een vijftigtal fietsen te leen vragen voor een WF-weekend. Die testen we dan, we kiezen er een uit die we met 20 euro betalen. Hoeft dus niet gratis...
Leon
Leon schreef: Ik stel voor dat we Rose een vijftigtal fietsen te leen vragen voor een WF-weekend. Die testen we dan, we kiezen er een uit die we met 20 euro betalen. Hoeft dus niet gratis...
Leon
Maar hoe komen we op dat weekend? Kunnen we het niet combineren met een wedstrijd " wie heeft het leukste treinkaartje" ?
Leon schreef:]Laat me raden: de reclamemakers hebben een tijdje op tumblr, flickr, fb en youtube rondgekeken en zijn zich rotgeschrokken wat voor creatiefs jongeren maken. Vervolgens willen ze er een groot aantal zich laten aanmelden, daar de beste van uitzoeken en deze ook nog voor vrijwel niks hebben.
Ik stel voor dat we Rose een vijftigtal fietsen te leen vragen voor een WF-weekend. Die testen we dan, we kiezen er een uit die we met 20 euro betalen. Hoeft dus niet gratis...
Leon
Hast du Herr Rose schon kontaktiert? :lol: :lol:

Het klopt dat veel youtube-jongeren creatief zijn, maar ook flexibel.
Als je een professionele video-maker op pad wil sturen, is er eerst eindeloos overleg nodig, er moet een draaiboek worden vastgesteld en een crew worden samengesteld. Ook op de set kan het eindeloos duren, voordat de juiste beelden geschoten zijn.
Die youtubers gaan gewoon spontaan op pad, schieten leuke beelden en weten een flitsende mix te maken. Doorgaans een hobby naast een totaal andere baan, maar die hobby kan een professioneel vervolg krijgen. Wellicht is het aanbod een leuk springplank.
Waar ik mij veel meer aan stoor zijn die z.g. fotowedstrijden waarbij de ingestuurde beelden van alle deelnemers eigendom worden van de organiserende club en ze deze vrijelijk mogen gaan gebruiken voor reclamedoeleinden 8)
Michael W schreef:Waar ik mij veel meer aan stoor zijn die z.g. fotowedstrijden waarbij de ingestuurde beelden van alle deelnemers eigendom worden van de organiserende club en ze deze vrijelijk mogen gaan gebruiken voor reclamedoeleinden 8)
http://www.bahn.de/citynightline/view/m ... ose_en.pdf
Weg totale copyright ja 8)
Michael W schreef:
Weg totale copyright ja 8)
So what, zijn dit beelden die deze reizigers kunnen verkopen? Overigens geldt dit alleen voor beelden die zij insturen voor de prijspraag. Zij kunnen onderweg nog tal van beelden schieten, die gewoon hun eigendom blijven.

By the way: wat biedt Youtube en alles wat je op Youtube zet, ben je toch ook gewoon kwijt?

Leon en Michael,
ik kan we wel voorstellen dat jullie, als professionals, deze trend als bedreiging zien.