Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mijn "nieuwe"Avaghon ! - Forum Wereldfietser

Mijn "nieuwe"Avaghon !

M'n fiets was aan een opknapbeurt toe...

Bike4travel heeft er iets moois van gemaakt.

Nieuwe poedercoat, Nitto noodlebar, commandeurs 9 speed, Hebi alu spatbordjes, Brooks zadel proffesional, banden Schwalbe race 35mm.

En het resultaat mag er zijn!! :wink:

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Henk

kunst en fietswerk
Mooi! Wat voor verzet heb je? Geen voorkeur voor barend shifters?!
22-32-43 voor
13 oplopend naar 23 achter.

lang over barendshifters gedacht, maar koos uiteindelijk toch voor onderbuis commandeurs.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:22-32-43 voor
13 oplopend naar 23 achter.

lang over barendshifters gedacht, maar koos uiteindelijk toch voor onderbuis commandeurs.

Henk

kunst en fietswerk
Mooi hoor! wat voor crankstel is het?
Crankstel is Saint.

Wordt ook wel in downhill gebruikt.

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Crankstel is Saint.

Wordt ook wel in downhill gebruikt.

Henk

kunst en fietswerk
Zie je niet vaak. Niet het lichtste, wel lekker onverwoestbaar. Maar dus wel een HollowtechII buitenboordlager?
Ja, die lagers zijn na 7 jaar vervangen, overigens geen problemen mee gehad.
Nu zou het niet meer mijn eerste keus zijn.

Hoop er weer 7 jaar op vooruit te kunnen.

Henk

kunst en fietswerk
:| er gaat met posten iets verkeerd, ik ben te snel denk ik :P

Henk

kunst en fietswerk
Matthie9000 schreef:Mooi! Wat voor verzet heb je? Geen voorkeur voor barend shifters?!
kijk nog eens goed, het zijn bar-end shifters :D
Prachtig Brooks stuurlint, maar er zijn toch een paar dingen waar ik even aan zou moeten wennen...

Die koplamp schreeuwt om aandacht. Door de rode kleur maakt hij (of zij?) zich het belangrijkste en duurste onderdeel van de hele fiets.
De schreeuwerig witte tekst op de stuurpen is ook zoiets. Al iets onopvallender zou deze stuurpen kunnen zijn:
Afbeelding
(Moet het wel passen natuurlijk.)
Ook de cranks zijn opvallend buitenproportioneel, maar al genoemd.
De fietsbel is prachtig klassiek, al zou een klassiek ogende toeter ook niet misstaan (en functioneler zijn).
De achterdrager is ook behoorlijk aanwezig, in verhouding tot de eenvoud van de rest van de fiets. De Surly zou zowel qua functionaliteit als uiterlijk en kleur beter bij de fiets passen. Wellicht is die nog iets lichter ook dan zo'n zwaar lomp ding.
Ook het ringslot is niet echt op z'n plek daar, maar begrijpelijk uit het oogpunt van eenvoudig vastzetten.

Maar het meest opvallende vind ik toch wel de Vittorio-bidon voor een Avaghon! :lol:
Robertjan schreef: Die koplamp schreeuwt om aandacht. Door de rode kleur maakt hij (of zij?) zich het belangrijkste en duurste onderdeel van de hele fiets.
Alle dagen Red Nose Day ;)
Ah, de bijnaam van de fiets is natuurlijk Rudolf! :D
Dag Henk,

wat weegt hij nu?
m-gineering schreef:
Matthie9000 schreef:Mooi! Wat voor verzet heb je? Geen voorkeur voor barend shifters?!
kijk nog eens goed, het zijn bar-end shifters :D
Ja ik herken het grijze plastic...maar... goed het is natuurlijk persoonlijk! Op de plek van bar-end shifters schakelt het toch een stuk makkelijker!! Anyhow, erg mooie fiets, I like :D; inclusief de slanke buizen en de rood geanodiseerde(?) koplamp! Zou alleen wel dat lompe slot eraf slopen :shock:
Afbeelding

Geweldig fietsje! Eindelijk eens een fiets met fatsoenlijke balhoofdbuislengte.
Ook mooi crankstel, benieuwd hoe die je gaat bevallen.

Had je de zitbuis ook niet willen verlengen om zo een compactere driehoek van de achtervork te bewerkstelligen? De stangetjes om de achterdrager staan wel wat scheef omhoog, kon zeker niet anders met de cantilevers? Waarom geen v-brakes? En ik zie geen bidonnokjes op de onderkant van de onderbuis, vergeten? Welke achterderailleur heb je gemonteerd, sram?
haha, allemaal vragen, ben ook maar een nieuwsgierig aagje!
Henk, is weer een mooi fietsie geworden!
Van het Chris King balhoofd ga je veel plezier aan beleven.
Frits
Robertjan schreef:Prachtig Brooks stuurlint, maar er zijn toch een paar dingen waar ik even aan zou moeten wennen...

Die koplamp schreeuwt om aandacht. Door de rode kleur maakt hij (of zij?) zich het belangrijkste en duurste onderdeel van de hele fiets.
De schreeuwerig witte tekst op de stuurpen is ook zoiets. Al iets onopvallender zou deze stuurpen kunnen zijn:
Afbeelding
(Moet het wel passen natuurlijk.)
Ook de cranks zijn opvallend buitenproportioneel, maar al genoemd.
De fietsbel is prachtig klassiek, al zou een klassiek ogende toeter ook niet misstaan (en functioneler zijn).
De achterdrager is ook behoorlijk aanwezig, in verhouding tot de eenvoud van de rest van de fiets. De Surly zou zowel qua functionaliteit als uiterlijk en kleur beter bij de fiets passen. Wellicht is die nog iets lichter ook dan zo'n zwaar lomp ding.
Ook het ringslot is niet echt op z'n plek daar, maar begrijpelijk uit het oogpunt van eenvoudig vastzetten.

Maar het meest opvallende vind ik toch wel de Vittorio-bidon voor een Avaghon! :lol:
pffffff. Is dit (en daar bedoel ik ook mee: gelijkaardige berichten van verschillende forumleden) nu jaloezie of gewoon een kwestie van zo overtuigd zijn van je eigen gelijk dat eender wie of wat anders denkt/is per definitie dom/slecht/lelijk is?

Jammer voor de fietseigenaar en het bezoekersaantal van het forum!
iddi schreef: pffffff. Is dit (en daar bedoel ik ook mee: gelijkaardige berichten van verschillende forumleden) nu jaloezie of gewoon een kwestie van zo overtuigd zijn van je eigen gelijk dat eender wie of wat anders denkt/is per definitie dom/slecht/lelijk is?
Is dit een kwestie van overgevoeligheid voor kritiek en het slecht in slagen het onderscheid te maken tussen afbrekende kritiek, opbouwende kritiek of het weergeven van de eigen smaak en voorkeuren?
Of zijn er veel meer smileys nodig om te beseffen dat het helemaal niet afbrekend bedoeld is?

Want eerlijk gezegd zie ik die negativiteit in het bericht van Robertjan niet. Ik kan wel zien dat mensen het zo kunnen interpreteren, maar ligt het probleem dan bij de communicatie van Robertjan of bij de mensen die het bericht zo negatief interpreteren?
iddi schreef: Jammer voor de fietseigenaar
Ik vind het ook jammer voor die mensen die elke kritische reactie als negatief aanvoelen. Dat moet het leven er niet fijner op maken.

Renaat
Jongens ... :|

- Het is een bestaande fiets, dat crankstel stamt uit de tijd toen ik de fiets in Wageningen kocht, en het bevalt me zo goed dat het wederom 7 jaar dienst mag doen.

- De commandeurs, Noodle bar, én rood voorlampje [wie heeft er een rood voorlampje] zijn door Marten aangeleverd.

- Dat rode lampje vind ik zelf heel erg mooi staan, het doorbreekt de zwart/grijs/bruin tinten. Vrijheid van de kunstenaar!!!

- Chrisking balhoofd zit er al 7 jaar op, was wel over de onderste ring geschoven aldus Marco, maar goed dat hij dit gezien heeft. :D

- Die bel heb ik al wel 15 jaar geloof ik, doet het prima!! en staat er goed bij.

- De Tubus drager is van RVS, ik had er een zwarte op maar dat was een doorn in het oog zo langzamerhand, veel roest en mat.

- Die witte teksten op de stuurnok vind ik zelf ook niet mooi, maar de passing is race en niet elke nok past er op, en tegenwoordig staat overal tekst op. :(

- Die Vittorio bidon ... ik dacht dat ziet geen hond op de foto!? :oops:

- Dat slot vind ik zelf ook een doorn in het oog, maar dat gepiel met een kabelslot is ook lastig als ik de de stad in ga. Noodzakelijk kwaad. :evil:

- Er zitten nokjes op de staande zit buis, niet aan de onderzijde onderbuis.

- Die cantilevers zaten er al op, V-Brake is misschien beter??

- Achterderailleur is de XTR, zit er ook al 7 jaar op, wel nog steeds een beetje wennen omdat hij de ketting net andersom naar boven trekt, onnatuurlijk.

- Wat weegt die fiets.. geen idee. Kop in het zand metaliteit van mij! :oops:
het is geen super ligte fiets maar het is dan ook een Bike4travel.

- Ik heb totaal geen moeite met kritiek, humor, of gekscherende opmerkingen [moet kunnen] zolang het maar netjes blijft. :P

Henk

kunst en fietswerk
henkfietst52 schreef:Jongens ... :|

- Het is een bestaande fiets

OOOh zeg dat dan meteen, haha!~ Maar toch mooi al die enthousiaste reacties op die pimp-my-bike-meuk! Gaat er nog een nieuwe fiets in de schuur bijkomen??