Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Google Glass - Forum Wereldfietser

Google Glass

Naar alle waarschijnlijkheid al eind 2013 op de markt de Google Glass, ik zie hier voor de (wereld-)fietser wel mogelijkheden o.a:
-navigeren
-foto's en video's maken en delen
-spreken en gelijk vertalen naar gewenste taal

Alles handsfree natuurlijk.

De introductie prijs is wellicht nog een bezwaar nl ca. 1200,-

Zie hier het promo-filmpje en alle mogelijkheden van deze bril:

http://www.google.com/glass/start/
Nog meer meuk om op te laden. Straks hang je met je bril aan je naafdynamo :(


(Verwachte batterijduur max een dag, nu nog 6 uur)
Er komen vast ook mededelingen als:
"Als u deze wijk nu binnenloopt gaat uw verzekeringspremie met 10 euro omhoog"
en
"U heeft vandaag genoeg gefietst; uw rechtsbijstandsverzekering"
Leon
Geweldig apparaatje ! Hebben !
Als Early Adopter moet je natuurlijk bereid zijn op de ca. 1200,- op tafel te leggen.
Van de andere kant: toen ik in 2002 mijn eerste PDA kocht met een losse seriele gps-muis en GPS-software( TomTom versie 1) was ik net zoveel kwijt!
wielkneus schreef:Hebben !
Dat lijkt het levenslogo van menig mens. :D

Renaat
En dat logo blijft dan vanaf nu constant in beeld... Levensmotto denk ik dat je bedoelt. :) :D
eindgebruiker schreef:Nog meer meuk om op te laden. Straks hang je met je bril aan je naafdynamo :( (Verwachte batterijduur max een dag, nu nog 6 uur)
:lol: :lol: :lol: !

Naa nee dank je! Heb net Facebook weggedaan omdat me dat net iets teveel van het goeie werd. Daarnaast kreeg ik van de week een standje van mijnheer of mevrouw google dat ik niet mijn echte naam gebruikte voor google :roll:. Stel je voor binnenkort ziet Google precies wat jij ziet elke dag. (in zoverre ze dat al niet zien...) Nee dank je!
Ook handig als je een berg afzoeft en in een vlak voor de haarspeldbocht verschijnt een advertentie in beeld.
Revanho schreef:
wielkneus schreef:Hebben !
Dat lijkt het levenslogo van menig mens. :D

Renaat
Of gewoon alles lekker bij het oude laten, want het werkt toch goed ? <-- ook een levensmotto van vele mensen, lekker vertrouwd.
The key experiential question of Google Glass isn’t what it’s like to wear them, it’s what it’s like to be around someone else who’s wearing them. I’ll give an easy example. Your one-on-one conversation with someone wearing Google Glass is likely to be annoying, because you’ll suspect that you don’t have their undivided attention. And you can’t comfortably ask them to take the glasses off (especially when, inevitably, the device is integrated into prescription lenses). Finally – here’s where the problems really start – you don’t know if they’re taking a video of you.

http://creativegood.com/blog/the-google ... ing-about/
+1

Ik vind het al niet zo sympathiek als moderne jeugd naar me snauwt als ik vriendelijk en leuk vraag of ze wat stil willen zijn in een stiltecoupé van de trein. Met zo'n bril op verdwijnt het laatste beetje sociaal fatsoen.
Sociaal fatsoen heeft niet te maken met de gadgets die er bestaan, maar met het gebruik daarvan. Van misbruik kan je het apparaat de schuld niet geven, wel de misbruiker.
Polling schreef:Sociaal fatsoen heeft niet te maken met de gadgets die er bestaan, maar met het gebruik daarvan. Van misbruik kan je het apparaat de schuld niet geven, wel de misbruiker.
Met dat verschil dat het met andere apparaten meestal duidelijk is dat iemand zijn/haar aandacht aan iets anders geeft of je aan het filmen is. Met zo'n apparaat is dat niet duidelijk.

Niet dat ik op zich iets heb tegen zo'n ding, je kan er vast en zeker leuke dingen mee. Maar de kans op misbruik is wel reëel.
wielkneus schreef: Of gewoon alles lekker bij het oude laten, want het werkt toch goed ? <-- ook een levensmotto van vele mensen, lekker vertrouwd.
Gelukkig is er nog een wereld van verschil tussen niet open staan voor verandering en op een nieuw gadget reageren met 'Hebben !'

Renaat
Zoek maar eens op 'The Technology Adoption Lifecycle': van 'hebben' tot 'geen behoefte'.

Geen idee of dit wat gaat worden, maar niet zo heel lang geleden waren we ook heel sceptisch over mobiele telefoons. En nog steeds zijn mensen dat. Geeft toch ook niet, ieder z'n ding. :wink:
Revanho schreef:
Polling schreef:Sociaal fatsoen heeft niet te maken met de gadgets die er bestaan, maar met het gebruik daarvan. Van misbruik kan je het apparaat de schuld niet geven, wel de misbruiker.
Met dat verschil dat het met andere apparaten meestal duidelijk is dat iemand zijn/haar aandacht aan iets anders geeft of je aan het filmen is. Met zo'n apparaat is dat niet duidelijk.

Niet dat ik op zich iets heb tegen zo'n ding, je kan er vast en zeker leuke dingen mee. Maar de kans op misbruik is wel reëel.
wielkneus schreef: Of gewoon alles lekker bij het oude laten, want het werkt toch goed ? <-- ook een levensmotto van vele mensen, lekker vertrouwd.
Gelukkig is er nog een wereld van verschil tussen niet open staan voor verandering en op een nieuw gadget reageren met 'Hebben !'

Renaat
Ja hoor meid, jij blij en ik blij
Polling schreef:Sociaal fatsoen heeft niet te maken met de gadgets die er bestaan, maar met het gebruik daarvan. Van misbruik kan je het apparaat de schuld niet geven, wel de misbruiker.
Ware het niet dat technologie niet neutraal is. Zo'n apparaat nodigt uit tot bepaald gedrag. Om maar een voorbeeld te geven: een smartphone nodigt uit om je aandacht volledig te richten op dat ding, en je af te sluiten van je omgeving.
wielkneus schreef: Ja hoor meid, jij blij en ik blij
Ben je daar wel zo zeker van? (Maakt al die technologie mensen echt gelukkiger, ook als men verder kijkt dan het individuele plaatje?)

En of dit wereldbolletje er zoveel beter van wordt is ook twijfelachtig. (Ai, ik stel weer iets in vraag dat volgens velen niet in vraag mag gesteld worden :twisted: )
wielkneus schreef: Ja hoor meid, jij blij en ik blij
Even Renaat loslaten op google-afbeeldingen. Kan je vaststellen dat Renaat een typisch Vlaamse jongensnaam is. Dus laat de meid maar achterwegen :wink: , als je de valse dilemma's dan ook nog achterwege laat, komt het nog in orde.

Renaat
Revanho schreef: En of dit wereldbolletje er zoveel beter van wordt is ook twijfelachtig. (Ai, ik stel weer iets in vraag dat volgens velen niet in vraag mag gesteld worden :twisted: )
Renaat
Ik zie een stelling, geen vraag... ;-)