Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets op bus op route luang Prabang-Hanoi - Forum Wereldfietser

Fiets op bus op route luang Prabang-Hanoi

Hallo!

Ik ben momenteel aan het fietsen van Kunming naar Hanoi :D . Ik vlieg op 17 mrt terug uit Hanoi, maar ben er ws al eerder, dus zou graag een stuk door willen fietsen richting Luang Prabang. Ik zal het niet redden helemaal naar Luang Prabang te fietsen, dus zou ergens onderweg op de bus terug naar Hanoi willen stappen, met fiets. Heeft er iemand ervaring met de bussen op die route? Blijft je fiets een beetje heel?

Groetjes,
Lot
Hoi Lot,

In dat soort landen is alles mogelijk.

Er rijden pick-ups, busjes, enz van stad tot stad.
Wel een beetje mondig zijn en behulpzaam als het gaat om je fiets op het dak te knuppen, het scheelt om er dan een extra fooi aan te wagen.
Vraag ter plaatse waar de busjes vertrekken, het wijst zich vanzelf.


Henk


Kunst en fietswerk
Er zijn bussen naar Hanoi vanuit Vang Vieng, Vientiane en vast ook Luang Prabang. MAAR niet alle bussen zijn geschikt om fietsen in-op te transporteren. De manier om er precies achter te komen is te vragen in de plaats waar vandaan je wilt vertrekken.

Ik heb in december 2012 in Vang Vieng gevraagd naar bussen naar Hnaoi en meen me te herinnneren dat het daar vandaan niet kon. Van VV naar Vientiane weer wel. Als ik een travel agent vroeg, gingen ze eerst bellen naar de busfirma.

Binnen Vietnam bleek het makkelijker, vooral als je in een toeristische plaats iets wilt boeken. Daar echt geen probleem.

Ik zou me in jouw plaats niet van het plan laten afhouden, maar gaande de reis telkens weer vragen stellen op bus stations, bij travel agents, en-of aan fietsers die je tegenkomt. Dan kun je kiezen of je evt,. privévervoer boekt (duur), stukken gaat liften, of je route aanpast.

En je kunt ook vragen op het forum On Your Bike op thorntree.lonelyplanet.com

Met geld is in elk geval ALLES op te lossen :)
Bedankt! Ik ga het meemaken, maar moet goed komen dan.
LotD de varkens gaan op de brommer, de goudvissen op de fiets dus jullie fietsen kunnen daar ook in de bus. Veel plezier met name bij het eten daar :wink: